Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32737
Title: | Adaptation of the academic motivation scale for future professionals in physical education and sports |
Authors: | Pavlova, Iuliia Bodnar, Ivanna Shvets, Vadym Petrytsa, Petro Nalyvayko, Natalia Павлова, Юлія Боднар, Іванна Швець, Вадим Петрина, Петро Навилайко, Наталія |
Keywords: | extrinsic motivation intrinsic motivation reliability student validity зовнішня мотивація внутрішня мотивація надійність студент термін дії |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Adaptation of the academic motivation scale for future professionals in physical education and sports / Pavlova I., Bodnar I., Shvets V., Petrytsa P., Nalyvayko N. // Cypriot Journal of Educational Science. - 2022. - Vol.17, is. 4. - P. 1009-1023. (Scopus) |
Abstract: | The purpose of the research was to adapt the Academic Motivation Scale in the context of investigating students’ motivation to study physical education and sports, including the assessment of psychometric properties and experimental validation of the model tool. In this study, a combination of quantitative and qualitative research methods was used. After comparison with alternatively possible models, the seven-factor model showed the highest correspondence. The test–retest factors were above 0.7 for all subscales, indicating high reliability of the questionnaire. The analysis of the participants’ results revealed that the highest indicators were for extrinsic and identified regulation and internal motivation related to knowledge acquisition. The obtained version of the Academic Motivation Scale is a valid instrument and has acceptable psychometric properties and can be used to study the learning motivation of university students, in particular future specialists in physical education and sports.Метою дослідження було адаптувати шкалу академічної мотивації в контексті дослідження мотивації студентів. вивчати фізичне виховання та спорт, включаючи оцінку психометричних властивостей та експериментальну перевірку модельний інструмент. У цьому дослідженні було використано поєднання кількісних і якісних методів дослідження. Після порівняння з альтернативно можливими моделями найбільшу відповідність показала семифакторна модель. Тест-повторні фактори були вище 0,7 для всіх підшкал, що свідчить про високу надійність опитувальника. Аналіз результатів учасників виявив що найвищі показники були для зовнішньої та визначеної регуляції та внутрішньої мотивації, пов’язаної зі знаннями придбання. Отримана версія шкали академічної мотивації є дійсним інструментом і має прийнятну психометрику властивостей і може бути використаний для вивчення навчальної мотивації студентів ВНЗ, зокрема майбутніх спеціалістів фіз освіти та спорту. |
URI: | https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32737 |
Appears in Collections: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1_CJES-2022-0122.R1_Scopus.pdf | 411.14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.