Навчально-методичні посібники
Permanent URI for this collectionhttp://localhost:4000/handle/34606048/48
Browse
Recent Submissions
Item Філософія(2018) Поцюрко, Марія; Potsiurko, MariiaНавчально-методичний посібник містить робочу програму, тематику лекцій та їх зміст, плани семінарських занять, а також комплекс завдань для самостійних та індивідуальних робіт та методичні вказівки до їх підготовки. Надано питання підсумкового контролю, критерії оцінювання знань студентів та перелік рекомендованої літератури з дисципліни “Філософія”. The study guide contains a work program, lecture topics and their content, seminar plans, as well as a set of tasks for independent and individual work and methodological instructions for their preparation. The questions of the final control, criteria for assessing students' knowledge, and a list of recommended literature on the discipline “Philosophy” are provided.Item Основи підприємницької діяльності : навч.-метод. посіб. для студ. спец.: D Бізнес, адміністрування та право: D3 Менеджмент, J Транспорт та послуги: J2 Готельно-ресторанна справа та кейтеринг, J3 Туризм та рекреація освітньо-кваліфікаційного рівня: перший (бакалаврський) денної та заочної форм навчання(Горді, 2024) Павленчик, Наталія; Графська, Орислава; Коркуна, Іван; Павленчик, Анатолій; Холявка, Володимир; Pavlenchyk, Nataliia; Hrafska, Oryslava; Korkuna, Ivan; Pavlenchyk, Anatolii; Kholiavka, VolodymyrВ даному навчально-методичному посібнику всебічно висвітлюються методичні і практичні питання сучасного підприємництва, вибір організаційно-правової форми суб'єкта господарювання, формування та функціонування підприємницьких структур, їх розвиток та співпраця з різними учасниками господарювання, адаптація до мінливого і динамічного ринкового середовища та вибір оптимальної форми оподаткування.Item Етика і професійна етика(2013) Шиманова, Ольга; Shymanova, OlhaВесь комплекс навчально-методичних матеріалів спрямований на те, щоб надати допомогу студентам у самостійному вивченні та поглибленому осмисленні навчального курсу «Етика і професійна етика».Item Політологія(2014) Скочиляс, Любомир; Шиманова, Ольга; Парійчук-Брухаль, Роксолана; Skochylias, Liubomyr; Shymanova, Olha; Pariichuk-Brukhal, RoksolanaВесь комплекс навчально-методичних матеріалів спрямований на те, щоб надати допомогу студентам у самостійному вивченні та поглибленому осмисленні навчального курсу політології.Item Ерготерапевтичне обстеження осіб з черепно-мозковою травмою на основі Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Бас, Ольга; Нацюк, Олександра; Bas, Olga; Natsyuk, OleksandraФізична терапія та ерготерапія - це основні засоби покращення фізичного та психоемоційного стану, адаптації та повернення людини із черепно- мозковою травмою до повноцінного життя. Основними умовами ефективності фізичної та ерготерапії є їхній ранній початок, безперервність та систематичність втручання, а також врахування індивідуальних запитів людини. Через нестачу оновленої інформації і достатньої кількості досліджень виникає необхідність у більш детальному вивченні питання обстеження людей з ЧМТ, що актуалізує обрану тему. Physical therapy and occupational therapy are the main means of improving the physical and psycho-emotional state, adaptation and return of a person with a craniocerebral injury to a full-fledged life. The main conditions for the effectiveness of physical and occupational therapy are their early onset, continuity and systematic intervention, as well as consideration of individual requests of a person. Due to the lack of updated information and a sufficient number of studies, there is a need for a more detailed study of the examination of people with TBI, which updates the chosen topic.Item Теорія і методика лижного спорту (лижні перегони)(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2021) Казмірук, Андрій; Ковцун, Віталій; Зіньків, Ольга; Стефанишин, Маркіян; Ченікало, Олександр; Клемба, Анатолій; Любіжанін, Юрій; Стефанишин, Наталя; Стефанишин, Орест; Kazmiruk, Andrii; Kovtsun, Vitalii; Zinkiv, Olha; Stefanyshyn, Markiian; Chenikalo, Oleksandr; Klemba, Anatolii; Liubizhanin, Yurii; Stefanyshyn, Natalia; Stefanyshyn, OrestУ посібнику подано теоретико-методичні основи лижного спорту (лижних перегонів). Висвітлено історію та розвиток лижного спорту, термінологію, основи техніки пересування на лижах, теоретико-методичні основи навчання, форми занять із лижного спорту, методику навчання пересування на лижах та імітаційних лижних ходів у період без снігу, описано лижний інвентар та екіпірування. Для студентів закладів вищої освіти спортивно-фізкультурного профілю. Буде корисним для тренерів із лижного спорту на етапі становлення їх педагогічної майстерності. The manual presents the theoretical and methodological foundations of skiing (ski racing). The history and development of skiing, terminology, basics of skiing techniques, theoretical and methodological foundations of training, forms of skiing classes, methods of learning skiing and simulated ski moves in the period without snow, ski equipment and equipment are described. For students of sports and physical education institutions of higher education. Will be useful for ski coaches at the stage of formation of their pedagogical skills.Item Методика проведення занять з фізичного виховання у закладах вищої освіти засобами сучасних фітнес-технологій(Сімон, 2022) Донець, Олександр; Гуцул, Наталія; Вовк, Ігор; Мадяр-Фазекаш, Емілія; Donets, Oleksandr; Hutsul, Nataliia; Vovk, Ihor; Madiar-Fazekash, EmiliiaУ навчальному посібнику містяться змістовний виклад теоретичного матеріалу з практичних тем, опис комплексів на всі групи м’язів, які рекомендовані для вивчення студентам І-ІІ курсу за навчальною програмою для закладів вищої освіти. The textbook contains a meaningful presentation of the theoretical material on practical topics, a description of complexes for all muscle groups, which recommended for study by students of the 1st-2nd year according to the curriculum for institutions of higher education.Item Профілактика дитячого травматизму(2022) Мироненко, Світлана; Шапаренко, Інна; Myronenko, Svitlana; Shaparenko, InnaМатеріал, запропонований у посібнику сприятиме доповненню і поглибленню знань студентів у галузі дитячого спортивного травматизму, формуванню практичних умінь і навичок, необхідних для надання першої домедичної допомоги у випадку виникнення травм. Зміст посібника відповідає навчальній програмі з фізичної культури для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. У посібнику викладена характеристика найрозповсюдженіших травм, докладно описані причини та способи профілактики спортивного травматизму. Для студентів вищих навчальних закладів фізкультурного профілю. The material proposed in the manual will contribute to the addition and deepening students' knowledge in the field of children's sports injury, formation of practical skills and necessary skills to provide first aid in case of occurrence injuries The content of the manual corresponds to the curriculum in physics culture for grades 5-9 of general educational institutions. IN the manual describes the characteristics of the most common injuries, causes and methods of sports prevention are described in detail injury For students of higher educational institutions of physical education profile.Item Технологія формування культури здоров’я(Сімон, 2022) Момот, Олена; Новік, Сергій; Шостак, Євгенія; Momot, Olena; Novik, Serhii; Shostak, YevheniiaУ навчально-методичному посібнику представлено технологію формування культури здоров’я сучасної молоді, складається з чотирьох складових, мета яких зміцнення та відтворення здоров’я учасників освітнього процесу. Даний навчально-методичний посібник рекомендовано здобувачам другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (Фізична культура) та 017 Фізична культура і спорт, викладачам закладів вищої освіти, учням та вчителям закладів середньої освіти, методистам, широкому колу читачів, які цікавляться здоров’язбережуванням. The training and methodical manual presents the technology of formation health culture of modern youth, consists of four components, the purpose of which strengthening and reproduction of the health of the participants of the educational process. Present the educational and methodical guide is recommended for those who have obtained the second (master's) level of higher education in specialty 014 Secondary education (Physical culture) and 017 Physical culture and sports, to teachers of higher education institutions, students and teachers of secondary education institutions, methodologists, a wide circle readers who are interested in health care.Item Теорія і методика стрільби кульової (пістолет)(НУОУ, 2023) Михайлов, Володимир; Коростильова, Юлія; Петрачков, Олександр; Mykhailov, Volodymyr; Korostylova, Yuliia; Petrachkov, OleksandrУ навчально-методичному посібнику наведена історія та сучасний стан розвитку стрільби з пістолетів, розглянуто правила стрільби з пістолетів, стрілецькі тири та технічні засоби, а також техніка стрільби з пістолета та методика її вдосконалення. Посібник призначений для наукових та науковопедагогічних працівників, фахівців з фізичної підготовки, курсантів ВВНЗ, слухачів, студентів, спортсменів та тренерів зі стрільби кульової. The history and current state are given in the educational and methodological manual of the development of shooting from pistols, the rules of shooting from pistols are considered, shooting ranges and technical means, as well as pistol shooting techniques and the method of its improvement. The manual is intended for scientific and scientific pedagogical workers, specialists in physical training, cadets of higher educational institutions, listeners, students, sportsmen and shot put coaches.Item Теорія, методика й організація фізичного виховання дітей із різними нозологіями в закладах дошкільної та загальної середньої освіти(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2023) Семенова, Наталія; Боднар, Іванна; Боднарчук, Олена; Semenova, Nataliia; Bodnar, Ivanna; Bodnarchuk, OlenaВидання відповідає навчальній програмі з дисципліни «Теорія, методика і організація фізичного виховання дітей із різними нозологіями у закладах дошкільної та загальної середньої освіти» для закладів вищої освіти України. Містить теоретичні положення про особливості використання рухової актив- ності в різні вікові періоди росту й розвитку дитини, роль, мету й завдання фізичного виховання дітей із наявними відхиленнями у стані соматичного здоров’я та методичні рекомендації щодо застосування різних засобів фізичного виховання для поліпшення соматичного здоров’я дітей із різними нозологіями, для профілактики ускладнень наявних захворюваннь та запобігання новим, а також виокремлено особливості організації проведення занять. Для студентів ЗВО, інструкторів, учителів фізичної культури, викладачів фізичного виховання ПТУ, ЗФПО, слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників. The publication corresponds to the curriculum in the discipline "Theory, methodology and organization of physical education of children with various nosologies in institutions preschool and general secondary education" for higher education institutions of Ukraine.Item Адаптивне фізичне виховання слабочуючих учнів спеціальної школи(2003) Колишкін, О. В.; Kolyshkin, O. V.У навчально-методичному посібнику розкрито загальну мету, завдання, функції, принципи, засоби та методи нового напрямку в дефектології – адаптивного фізичного виховання. Викладено методику застосування засобів адаптивного фізичного виховання для слабочуючих учнів старших класів спеціальної школи в позаурочний час з метою їх фізичної та соціальної реабілітації на основі використання настільного тенісу, силової підготовки, плавання та циклічних видів рухової активності протягом навчального року. Розраховано на фахівців у галузі корекційної педагогіки та фізичної реабілітації осіб із розладами слуху, які проводять заняття з фізичної культури та спорту в спеціальних школах для глухих і слабочуючих дітей, тренерів-викладачів з інвалідного спорту, студентів спеціальностей «Фізична реабілітація», «Фізична культура та Олімпійський і професійний спорт», «Дефектологія». The general purpose, tasks, functions, principles, means and methods of a new direction in defectology - adaptive physical education - are disclosed in the educational and methodological manual. The general purpose, tasks, functions, principles, means and methods of a new direction in defectology - adaptive physical education - are disclosed in the educational and methodological manual. It is intended for specialists in the field of correctional pedagogy and physical rehabilitation of persons with hearing disorders who conduct classes in physical culture and sports in special schools for deaf and hard of hearing children, coaches-teachers of disabled sports, students of "Physical rehabilitation", "Physical culture and Olympic and professional sport", "Defectology".Item Опитування пацієнта в діяльності фізичного терапевта(Сумський держ. ун-т, 2023) Ситник, О. А.; Sytnyk, O. A.У навчально-методичному посібнику наведено роль опитування в реабілітаційному обстеженні пацієнта / клієнта, зокрема анамнез пацієнта і застосування опитувальників відповідно до патології. Призначений для студентів першого і другого рівня вищої освіти спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія» / «Терапія та реабілітація» для проведення практичних робіт, самостійної підготовки і для застосування в практичній діяльності фізіотерапевта. The educational and methodical guide describes the role of the survey in the rehabilitation examination of the patient/client, in particular the patient's history and the use of questionnaires according to the pathology. Intended for students of the first and second level of higher education, specialty 227 "Physical therapy, occupational therapy" / "Therapy and rehabilitation" for practical work, independent preparation and for use in the practical activity of a physiotherapist.Item Розвиток педагогічної майстерності вчителя фізичної культури у вимірах фахових конкурсів(2018) Моїсеєв, Сергій; Moiseiev, SerhiiУ навчально-методичному посібнику дається характеристика системі післядипломної освіти як основи професійного розвитку вчителя Нової української школи, аналізується розвиток педагогічної майстерності вчителя у поглядах Я. А. Коменського та В. О. Сухомлинського, уточнюється ідеал педагогічної майстерності вчителя фізичної культури, висвітлюються конкурсні уроки як ефективний засіб розвитку педагогічної майстерності вчителя фізичної культури, а також розкриваються історії успіху вчителів фізичної культури Херсонщини у Всеукраїнському фаховому конкурсі. Матеріал даного видання може представляти інтерес для вчителів закладів загальної середньої освіти, методистів, студентів педагогічних спеціальностей, аспірантів, викладачів закладів вищої освіти та інститутів післядипломної освіти педагогічних кадрів.The educational and methodological manual describes the system of postgraduate education as the basis of the professional development of a teacher of the New Ukrainian School, analyzes the development of a teacher's pedagogical skill in the views of Ya. an effective means of developing the pedagogical skill of a physical culture teacher, as well as revealing the success stories of physical culture teachers of the Kherson region in the All-Ukrainian professional competition.Item Неонатологія з позиції сімейного лікаря(2007) Знаменська, Т. К.; Ковальова, О. М.; Похилько, В. І.; Жданович, О. І.; Znamenska, T. K.; Kovalova, O. M.; Pokhylko, V. I.; Zhdanovych, O. I.Item Неонатологія(Запорізький держ. мед. ун-т, 2016) Леженко, Г. О.; Резніченко, Ю. Г.; Пашкова, О. Є.; Lezhenko, H. O.; Reznichenko, Yu. H.; Pashkova, O. Ye.Item Стандарти психолого-педагогічної допомоги дітям з розладами аутичного спектра(Гнозіс, 2013) Скрипник, Т. В.; Skrypnyk, T. V.У посібнику висвітлено підходи до надання різнопланової психологопедагогічної допомоги дітям з аутизмом з огляду на дієвий науково доведений (передусім зарубіжний) досвід. Питання діагностики, корекційно-розвивального та навчального процесів розглянуто в контексті визначення професійних меж та чітких орієнтирів фахової роботи з дітьми цієї категорії, окреслення сукупності основних вимог, які пред’являють до обсягу, якості, порядку та умов здійснення кваліфікованої психолого-педагогічної допомоги дітям з розладами аутичного спектра. Посібник адресовано фахівцям психолого-педагогічного профілю, науковцям і практикам, викладачам, аспірантам, студентам факультетів за напрямом корекційна педагогіка та спеціальна психологія. The manual highlights approaches to providing multifaceted psycho-pedagogical assistance to children with autism based on effective, scientifically proven (primarily foreign) experience. Diagnostic, corrective and developmental issues educational processes are considered in the context of defining professional boundaries and clear guidelines for professional work with children of this category, outline of the population the main requirements for volume, quality, order and conditions providing qualified psychological and pedagogical assistance to children with disorders of the autistic spectrum.The manual is addressed to specialists in the psychological and pedagogical profile, scientists and practitioners, teachers, graduate students, students of the faculties for correctional pedagogy and special psychology.Item Теорія та практика використання альтернативної комунікації для осіб з особливими освітніми потребами(2021) Чайка, М. С.; Усатенко, Г. В.; Кривоногова, О. В.; Chaika, M. S.; Usatenko, H. V.; Kryvonohova, O. V.Навчально-методичний посібник розкриває зміст поняття альтернативна і додаткова комунікація (АДК) як сукупність способів спілкування, які використовуються у разі порушень словесного мовлення. У виданні наведено приклади допоміжних технологій для комунікації, практичні кейси використання АДК від українських громадських організацій, які займаються реабілітацією людей з інвалідністю. Навчально-методичний посібник розкриває практичний досвід використання АДК. Призначений для ознайомлення широкого загалу з можливостями, що існують для побудови ефективної комунікації у випадках мовленнєвих порушень.The educational and methodological manual reveals the meaning of the concept of alternative and additional communication (ADC) as a set of communication methods, which are used in case of verbal speech disorders. In the edition practical examples of assistive technologies for communication are provided cases of use of ADC from Ukrainian public organizations, which engaged in the rehabilitation of people with disabilities. Educational and methodical the manual reveals the practical experience of using ADC. Designed to familiarize the general public with the possibilities that exist for building effective communication in cases of speech disorders.Item Практикум з теорії і методики фізичного виховання(Фест-Прінт, 2017) Тулайдан, В. Г.; Тулайдан, Ю. Т.; Tulaidan, V. H.; Tulaidan, Yu. T.Змістовне наповнення данного навчально-методичного посібника спрямоване на підвищення рівня теоретико-методичної підготовки студентів під час занять фізичними вправами,що є актуальним у наш час. Заняття студентів фізичною культурою повинні спрямовуватися на зміцнення здоров'я, підвищення працездатності, оволодіння уміннями та навчками, удосконалення професійної діяльності, формування соціальної активності і свідомості. Навчальний матеріал запропонований у пособнику дозволить розширити, поглибити та деталізувати знання отримані на лекційних заняттях. The content of this educational and methodological manual is aimed at increasing the level of theoretical and methodological training of students during physical exercises, which is relevant nowadays. Physical education classes of students should be aimed at strengthening health, increasing work capacity, mastering skills and studies, improving professional activity, forming social activity and consciousness. The educational material proposed in the manual will allow you to expand, deepen and detail the knowledge obtained in lectures.Item Вертеброгенні попереково-крижові больові синдроми і остеодефіцит: клініко-патогенетичні аспекти, рефлексотерапевтичні методи лікування(Терноп. нац. техн. ун-т імені Івана Пулюя, 2019) Бабінець, Л. С.; Надкевич, А. Л.; Babinets, L. S.; Nadkevich, A. L.