The Impact of Game-based Technologies on the Development of Attention in Younger Schoolage Children

Анотація

The article theoretically substantiates, develops, and experimentally verifies the effectiveness of an authorial program for implementing game-based technologies in physical education lessons for younger school-age children to enhance attention properties. У статті теоретично обґрунтовано, розроблено та експериментально перевірено ефективність авторської програми впровадження ігрових технологій на уроках фізичної культури для дітей молодшого шкільного віку з метою розвитку властивостей уваги.

Опис

Ключові слова

game-based technologies, physical education, younger school-age children, ігрові технології, фізичне виховання, діти молодшого шкільного віку

Бібліографічний опис

The Impact of Game-based Technologies on the Development of Attention in Younger Schoolage Children / Olha Rymar, Ivanna Bodnar, Nataliia Sorokolit, Olena Khanikiants, Volodymyr Rykhal // Environment. Technology. Resources : Proceedings of the 16th International Scientific and Practical Conference. – Rezekne, 2025. – Vol. 3. – Р. 261–268. https://doi.org/10.17770/etr2025vol3.8526