Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/36073
Title: Гіперактивний розлад з дефіцитом уваги у дітей
Other Titles: Attention deficit hyperactivity disorder in children
Authors: Романчук, Олег
Romanchuk, Oleh
Keywords: діти
гіперактивний розлад з дефіцитом уваги
поведінкові розади
Issue Date: 2008
Citation: Романчук О. Гіперактивний розлад з дефіцитом уваги у дітей / Олег Романчук. – Львів, 2008. – 323 с.
Abstract: Книга присвячена одному з найпоширеніших поведінкових розладів дитинства - гіперактивному розладу з дефіцитом уваги. В ній синтезовано сучасні наукові знання та практичний досвід допомоги дітям із цим розладом. Велику увагу присвячено аналізові сучасних знань щодо природи розладу, його етіології, патогенезу та клінічної картини. Детально висвітлені питання діагностики та терапії — зокрема допомоги батькам дітей із ГРДУ, розглядаються підходи в системі освіти та питання медикаментозної терапії. Книга спростовує поширені міфи щодо цього одного з найбільш досліджених дитячих розладів та пропонує цілісну модель допомоги дітям із ГРДУ та їхнім сім’ям, яка базується на сучасних наукових знаннях. Дану модель представлено з огляду на можливість її інтеграції в українську суспільну реальність — книга відображає також практичний досвід роботи програми для дітей з поведінковими розладами навчально-реабілітаційного центру «Джерело» (Львів). Книжка призначена для широкого кола фахівців - педагогів, психологів, лікарів та загалом усіх, хто цікавиться проблематикою психічного здоров’я дітей, вихованням та навчанням дітей з особливими потребами.The book is devoted to one of the most common behavioral disorders childhood - attention deficit hyperactivity disorder. It is synthesized in it modern scientific knowledge and practical experience of helping children with this disorder. Much attention is devoted to the analysis of modern knowledge about the nature of the disorder, its etiology, pathogenesis and clinical picture. Questions are covered in detail diagnostics and therapy — in particular, assistance to parents of children with ARDU are considered approaches in the education system and the issue of drug therapy. Book debunks common myths about this one of the most researched children's disorders and offers a holistic model of care for children with ADHD and their families, which is based on modern scientific knowledge. This model is presented with considering the possibility of its integration into the Ukrainian social reality — a book also reflects the practical experience of the program for children with behavioral problems disorders of the educational and rehabilitation center "Zherelo" (Lviv). The book is intended for a wide range of specialists - teachers, psychologists, doctors and, in general, everyone who is interested in mental health issues children, upbringing and education of children with special needs.
URI: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/36073
Appears in Collections:Книги

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Romanchuk O..pdf13.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.