Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35869
Title: Розвиток рухової активності студенток вищих навчальних закладів у процесі поза аудиторних занять пауерліфтингом
Other Titles: Development of motor activity of female students of higher educational institutions in the process of out-of-classroom powerlifting classes
Authors: Воронецький, Вадим Борисович
Voronetskyi, Vadym Borysovych
Keywords: студентки
спортивна спрямованість фізичного виховання
позааудиторна діяльність
рухова активність
розвиток
заняття пауерліфтингом
students
sports orientation of physical education
powerlifting activity
non-auditing
motor activity
development
Issue Date: 2017
Publisher: Східно- європ. нац. ун-т імені Лесі Українки
Citation: Воронецький В. Б. Розвиток рухової активності студенток вищих навчальних закладів у процесі поза аудиторних занять пауерліфтингом : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Воронецький Вадим Борисович. – Кам’янець-Подільський, 2017. – 220 с.
Series/Report no.: дисертації;
Abstract: На сучасному етапі у більшості студентської молоді незадовільним є стан здоров’я, значення інших показників рухової активності вже на початку навчання у закладі вищої навчальному (ВНЗ) відрізняються від необхідних, а тенденція зміни цих показників протягом навчання негативна. Тому функціональні можливості, фізичні підготовленість, здоров’я, працездатність студенток суттєво нижчі від необхідного для ефективної професійної діяльності та якісного життя. У зв’язку з цим та враховуючи недостатність теоретичного й практичного розв’язання такої проблеми дослідження є актуальним. At the current stage, the majority of student youth the state of health, values ​​of other indicators of motor activity are unsatisfactory already at the beginning of studies in a higher educational institution (university) are different from the required ones, and the tendency of these indicators to change during training negative Therefore, functional capabilities, physical fitness, health, working capacity of female students is significantly lower than necessary for effective professional activity and quality life. In connection with this and taking into account the insufficiency of the theoretical and practical solution of such research problems are relevant.
URI: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35869
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voronetsky V_dis_2017.doc.pdf3.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.