Випереджувальний підхід у професійній підготовці педагогічних працівників
Ескіз недоступний
Дата
2023
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Важливою особливістю сьогодення є перехід від підтримувальної освіти до
випереджувальної, яка навчає здобувачів переорієнтовуватися відповідно до змін, що
відбуваються в науці, техніці, культурі, має творчий, перспективний характер. Стаття
присвячена проблемі випереджувальності – властивості освіти, що проявляється у взаємодії
прогностично побудованих змісту та методів трансляції знань, спрямованих на розвиток у
кожної особистості вродженої схильності до їх здобуття. Реалізація прогностичновипереджувального підходу у професійній освіті сприяє підвищенню ефективності та
цілісності підготовки учителів, створює передумови для особистісного зростання,
самовдосконалення здобувачів педагогічних спеціальностей у ЗВО. Це готує майбутніх
освітян до притаманних сучасній школі ситуацій невизначеності, швидкоплинності,
мінливості, динамічного вибору тощо. An important feature of today is the transition from supportive education to
anticipatory education, which teaches students to reorient themselves in accordance with the changes
taking place in science, technology, culture, has a creative, forward-looking character. The article is
devoted to the problem of anticipation - the property of education, which manifests itself in the interaction of prognostically constructed content and methods of knowledge translation, aimed at the
development of each individual's innate tendency to acquire them. The implementation of a
prognostic and anticipatory approach in professional education contributes to increasing the
effectiveness and integrity of teacher training, creates prerequisites for personal growth and selfimprovement of students of pedagogical specialties in higher education. This prepares future
educators for the situations of uncertainty, transience, variability, dynamic choice, etc. inherent in
the modern school.
Опис
Ключові слова
випереджувальна професійна освіта, прогностично-випереджувальний підхід, професійна підготовка, педагогічні працівники, anticipatory professional education, prognostic-anticipatory approach, professional training, teaching staff
Бібліографічний опис
Соловйов В. Ф. Випереджувальний підхід у професійній підготовці педагогічних працівників / Соловйов В. Ф., Литвин А. В. // Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи : зб. наук. пр. – Київ ; Львів ; Бережани ; Ломза, 2023. – Вип. 13. – С. 23–29.