Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35133
Title: Теорія та практика підготовки фахівців зі спеціальної освіти до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі
Other Titles: Theory and practice of training specialists in special education for professional activities in the inclusive educational space
Authors: Мартинчук, Олена Валеріївна
Martynchuk, Olena Valeriivna
Keywords: фахівець зі спеціальної освіти
інклюзивне освітнє середовище
спеціальний педагог
професійна компетентність спеціального VIII педагога у сфері інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами
готовність спеціального педагога
компетентнісна модель фахівця зі спеціальної освіти до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі
освітнє середовище професійної підготовки
specialist in special education
inclusive educational space
special teacher
professional competence of special teacher in the field of inclusive education of children with special educational needs
readiness of a special teacher
competent model of special education specialist in professional activity in the inclusive educational space
educational space of professional training
Issue Date: 2019
Publisher: Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка
Citation: Мартинчук О. В. Теорія та практика підготовки фахівців зі спеціальної освіти до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі : дис. ...д-ра пед. наук : 13.00.03 / Мартинчук Олена Валеріївна. – Київ, 2019. – 614 с.
Abstract: Реформування освітньої системи України, що передбачає усталення інклюзивної парадигми у межах Нової української школи з акцентом на освітній підтримці та адаптації чинників навколишнього середовища, зумовило суспільний запит на підготовку педагогів, які спроможні швидко і якісно включитись у професійну діяльність в інклюзивному освітньому середовищі, та окреслило їхню недостатню готовність до роботи в умовах інклюзивної освіти. The reform of the educational system of Ukraine which involves the establishment of an inclusive paradigm within the framework of the New Ukrainian School with an emphasis on educational support and adaptation of environmental factors led to a public request for the training of teachers able to quickly and qualitatively enter professional activities in the inclusive educational space and outlined their lack of readiness to work in an inclusive education.
URI: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35133
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19061814_d_2019 (1).pdf8.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.