Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35117
Title: Humanization of Relationships between Teachers and Students in Educational Work
Other Titles: Гуманізація взаємин учителя та учнів у виховній роботі
Authors: Revenko, Iryna
Popova, Olena
Hvozdyak, Olha
Bazyliak, Nataliia
Kruhly, Oksana
Базиляк, Наталія
Keywords: the humanization of education
humanistic thinking
ideas of humanism
humanistic education
humanistic relations
the teacher’s humanistic position
гуманізація освіти
ідеї гуманізму
гуманістичне мислення
гуманістичні відносини
гуманістичне виховання
гуманістична позиція вчителя
Issue Date: 2023
Citation: Humanization of Relationships between Teachers and Students in Educational Work / Iryna Revenko, Olena Popova, Olha Hvozdyak, Nataliia Bazyliak, Oksana Kruhlyk // Khazar Journal of Humanities and Social Sciences. – 2023. – Vol. 26, N 3. – P. 77–78. DOI: 10.5782/.kjhss.2023.78.88 (Web of Science)
Series/Report no.: Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського в базах даних Scopus та WoS;
Abstract: The purpose of the scientific work is to clarify the concept, components and main features of the process of humanizing relations between teachers and students in the process of educational activity, as well as to find out the most effective directions for optimizing the humanization of relations between teachers. Метою наукової роботи є висвітлення поняття, складових та основних особливостей процесу гуманізації взаємин викладачів і студентів у процесі навчальної діяльності, а також з’ясування найбільш ефективних напрямів оптимізації гуманізації стосунків між педагогами.
URI: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35117
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nataliia Bazyliak.pdf621.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.