Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35117
Title: | Humanization of Relationships between Teachers and Students in Educational Work |
Other Titles: | Гуманізація взаємин учителя та учнів у виховній роботі |
Authors: | Revenko, Iryna Popova, Olena Hvozdyak, Olha Bazyliak, Nataliia Kruhly, Oksana Базиляк, Наталія |
Keywords: | the humanization of education humanistic thinking ideas of humanism humanistic education humanistic relations the teacher’s humanistic position гуманізація освіти ідеї гуманізму гуманістичне мислення гуманістичні відносини гуманістичне виховання гуманістична позиція вчителя |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Humanization of Relationships between Teachers and Students in Educational Work / Iryna Revenko, Olena Popova, Olha Hvozdyak, Nataliia Bazyliak, Oksana Kruhlyk // Khazar Journal of Humanities and Social Sciences. – 2023. – Vol. 26, N 3. – P. 77–78. DOI: 10.5782/.kjhss.2023.78.88 (Web of Science) |
Series/Report no.: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського в базах даних Scopus та WoS; |
Abstract: | The purpose of the scientific work is to clarify the concept, components and main features of the process of humanizing relations between teachers and students in the process of educational activity, as well as to find out the most effective directions for optimizing the humanization of relations between teachers. Метою наукової роботи є висвітлення поняття, складових та основних особливостей процесу гуманізації взаємин викладачів і студентів у процесі навчальної діяльності, а також з’ясування найбільш ефективних напрямів оптимізації гуманізації стосунків між педагогами. |
URI: | https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35117 |
Appears in Collections: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Nataliia Bazyliak.pdf | 621.08 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.