Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/34781
Title: Trademarks and brand names used as common nouns in english
Other Titles: Торгові марки та бренди як загальні іменники в англійській мові
Authors: Vorobel, Mariia
Kalymon, Yuliia
Yurko, Nadiia
Воробель, Марія
Калимон, Юлія
Юрко, Надія
Keywords: proper name
brand name
genericide
genericized trademark
semantic shift
власна назва
загальновживана торгівельна марка
назва бренду
втрата назви бренду
семантичний зсув
Issue Date: 13-Oct-2023
Citation: Vorobel М. Trademarks and brand names used as common nouns in english / Mariia Vorobel, Yuliia Kalymon, Nadiia Yurko // Наукові праці МАУП. – 2023. – Вип. 2(7). – С. 46–51. DOI https://doi.org/10.32689/maup.philol.2023.2.7
Series/Report no.: Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського;
Abstract: The aim of the researchis to focus on identification and analysis of appellativation mechanisms contributing to the enrichment of the English lexicon. Метою дослідження є виявлення та аналіз механізмів апелятивації назв брендів, що сприяють збагаченню лекси-кону англійської мови.
URI: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/34781
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maria VOROBEL.pdf293.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.