Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33980
Title: | Особливості дистанційної підготовки майбутніх учителів інформатики |
Other Titles: | Features of remote training of future teachers of computer science |
Authors: | Ієвлєв, Олександр Сікорський, Петро Соловйов, Валерій Iievliev, Oleksandr Sikorskyi, Petro Soloviov, Valerii |
Keywords: | освіта учитель інформатики інформаційно‐комунікаційні технології підготовка учителя професійна підготовка інформатика informatics teacher education professional training teacher training computer science |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Ієвлєв О. М. Особливості дистанційної підготовки майбутніх учителів інформатики / Ієвлєв О. М., Сікорський П. І., Соловйов В. Ф. // Академічні візії. – 2023. – Вип. 16. – С. 1–6. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7919802 |
Series/Report no.: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського; |
Abstract: | Метою дослідження є дослідження особливостей дистанційної підготовки майбутніх учителів інформатики. Доведено, що зміст підготовки майбутніх учителів інформатики до дистанційного навчання слід розглядати як систему наукових знань, інтелектуальних та практичних умінь, оволодіння якими забезпечує успішну професійну діяльність. The purpose of the study is to study the features of distance training of future computer science teachers. It has been proved that the content of training future informatics teachers for distance learning should be considered as a system of scientific knowledge, intellectual and practical skills, the mastery of which ensures successful professional activity. |
URI: | https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33980 |
Appears in Collections: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Soloviov.pdf | 256.44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.