Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33548
Title: Physical literacy in Europe: The current state of implementation in research, practice, and policy
Other Titles: Фізична грамотність у Європі: поточний стан впровадження в дослідження, практика та політика
Authors: Pavlova, Iuliia
Павлова, Юлія
Keywords: active lifestyle
competence
education
exercise
health
physical activity
активний спосіб життя
компетентність
освіта
здоров'я
вправи
фізична активність
Issue Date: Jan-2023
Citation: Physical literacy in Europe: The current state of implementation in research, practice, and policy / Iuliia Pavlova and other // Journal of Exercise Science & Fitness. – 2023. – Vol. 21, is. 1. – P. 165–176. https://doi.org/10.1016/j.jesf.2022.12.003 (Scopus)
Series/Report no.: Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського в базах даних Scopus та WoS;
Abstract: The holistic concept of physical literacy (PL) embraces different person-centered qualities (physical, cognitive, affective/psychological) necessary to lead physically active lifestyles. PL has recently gained increasing attention globally and Europe is no exception. However, scientific endeavors summarizing the current state of PL in Europe are lacking. Therefore, the goal of this study was to comprehensively assess and compare the implementation of PL in research, policy, and practice across the continent. Цілісна концепція фізичної грамотності (PL) охоплює різні особистісно орієнтовані якості (фізичні, когнітивні, емоційні/психологічні), необхідні для ведення фізично активного способу життя. ПЛ останнім часом привертає все більше уваги у всьому світі, і Європа не є винятком. Однак наукових зусиль, які б узагальнили поточний стан ПЛ в Європі, бракує. Тому метою даного дослідження було всебічно оцінити та порівняти впровадження PL у дослідженнях, політиці та практиці континент.
URI: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33548
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1-s2.0-S1728869X22000831-main Scopus.pdf846.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.