Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32742
Title: Comparative analysis of the motivation of the military academy students in different years of study towards their own physical improvement
Authors: Anohin, Yevhen
Romanchuk, Serhiy
Tychyna, Iryna
Lesko, Orest
Dukh, Tetiana
Shymar, Ihor
Lototsky, Ihor
Анохін, Євген
Романчук, Сергій
Тичина, Ірина
Лесько, Орест
Дух, Тетяна
Шимар, Ігор
Лотоцький, Ігор
Keywords: analysis
cadets
motivation
values
regress
аналіз
курсанти
мотивація
цінності
регрес
Issue Date: 2022
Citation: Comparative analysis of the motivation of the military academy students in different years of study towards their own physical improvement / Dukh Tetiana and other // Journal of Physical Education and Sport. - 2022. - Vol. 22, is. 8. - Р. 1854-858. (Scopus)
Abstract: Abstract In recent years, the motivation of cadets of higher military educational institutions has significantly decreased towards their own physical improvement. This leads to a deterioration in physical fitness, functional status, as a result of professional training of cadets and, and in general, therefore, a decrease in readiness for combat missions is noticed. The purpose of the study is the dynamics of the dominant motives of higher military educational institutions cadets and the level of their motivation for their own physical improvement. Materials and methods. The study was conducted at the National Ground Forces Academy. 348 people took part in the survey in 2010, and 364 in 2020. Results. According to the results of the research, we compiled hierarchical structures of motivation of academy cadets to their own physical improvement of both years of study. The motivation of cadets who were studied in 2010 is expressed by the formula PR2-3P5R0-1H0, in 2020 – PR2-3P5R1- 2H0-1. Conclusions. Both formulas show that the motivation of cadets to their own physical improvement is at an average level. However, the analysis of the relationship and sequence of motives in their hierarchical structure suggests a negative trend of motivation of cadets of different years of study to physical improvement, and the difficulty in ensuring the proper level of efficiency of the educational process of their physical improvement. Анотація За останні роки значно знизилася мотивація курсантів вищих військових навчальних закладів до власного фізичного вдосконалення. Це призводить до погіршення фізичної підготовки, функціонального стану, як а результат професійної підготовки курсантів і, відповідно, зниження бойової готовності в цілому місій помічено. Метою дослідження є динаміка домінуючих мотивів вищої військової діяльності курсантів навчальних закладів та рівень їх мотивації до власного фізичного вдосконалення. Матеріали і методи. Дослідження проводилося в Національній академії сухопутних військ. Участь у ньому взяли 348 осіб опитування у 2010 р. та 364 у 2020 р. Результати. За результатами дослідження ми склали ієрарх структури мотивації курсантів академії до власного фізичного вдосконалення обох років навчання. The мотивація курсантів, які навчалися у 2010 р., виражається формулою PR2-3P5R0-1H0, у 2020 р. – PR2-3P5R1- 2H0-1. Висновки. Обидві формули показують, що мотивація курсантів до власного фізичного вдосконалення знаходиться на рівні середній рівень. Однак аналіз взаємозв'язку і послідовності мотивів в їх ієрархічній структурі свідчить про негативну тенденцію мотивації курсантів різних років навчання до фізичного вдосконалення, а також складність забезпечення належного рівня ефективності навчально-виховного процесу їх фізичного вдосконалення.
URI: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32742
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Anohin_Romanchuk_Dukh_Art 233_Scopus (1).pdf152.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.