Удосконалення акробатичної підготовки учнів хореографічних колективів сучасного танцю
Ескіз недоступний
Дата
2024
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
ЛДУФК імені Івана Боберського
Анотація
Мета – розробити програму вдосконалення
акробатичної підготовки дітей середнього
шкільного віку, які займаються в колективах
сучасного танцю. На основі теоретичного
аналізу й узагальнення даних наукової та методичної літератури й мережі «Інтернет»,
аналізу документальних і відеоматеріалів
танцювальних конкурсів, опитування фахівців і педагогічних спостережень було
розроблено програму акробатичної підготовки для танцівників середнього шкільного
віку, які займаються сучасними танцями.
Програма містила мету, завдання, засоби й
методи підготовки, які треба використовувати під час занять у колективах сучасного
танцю, не змінюючи їхню загальну структуру. У результаті використання розробленої
програми були отримані дані, що дають
змогу застосовувати програму в колективах сучасного танцю для поліпшення якості
підготовки й збагачення танцювальних композицій завдяки впровадженню елементів
акробатики. У танцівників ЕГ достовірно
підвищилися показники виконання базових
вправ акробатики в середньому на 18,6 %,
а також суттєво знизилася їх варіативність
у групі до 37 %; у КГ – відповідно, на 10,8 %,
водночас варіативність зросла до 64,3 %.
Отримані дані свідчать про можливість танцівників ЕГ синхронно виконувати елементи
акробатики в композиції, демонструвати
однакові результати. The arsenal of acrobatic elements used by
dancers is quite extensive and similar to the
list of exercises performed in gymnastics and
acrobatics. The problem lies in the lack of a
structured training program for acrobatic
exercises in dance groups. The aim was to
develop a program to enhance acrobatic
training for middle school children involved
in contemporary dance groups. Based on
theoretical analysis and data synthesis from
scientific and methodological literature,
internet sources, analysis of documentary
and video materials from dance competitions,
expert surveys, and pedagogical observations,
a program for acrobatic training for
middle school-aged dancers engaged in
contemporary dance was developed. The
program included goals, objectives, means,
and methods of training that should be
used during contemporary dance classes
without altering the overall structure of the
sessions. As a result of implementing the
developed program, data was obtained that
allows for the application of the program in
dance groups to improve training quality and
enrich dance compositions by incorporating acrobatic elements. Among EG dancers, the
performance indicators of basic acrobatic
exercises increased by an average of 18.6 %,
and their variability in the group decreased
significantly to an average of 37 %; in KG –
respectively by 10.8 %, while variability
increased to 64.3 %. The obtained data
indicates the possibility for EG dancers to
synchronously perform acrobatic elements
in compositions and demonstrate consistent
results.
Опис
Ключові слова
програма, акробатика, підготовка, середній шкільний вік, сучасний танець, танцівники, варіативність, program, acrobatics, middle school age, training, contemporary dance, dancers, variability
Бібліографічний опис
Удосконалення акробатичної підготовки учнів хореографічних колективів сучасного танцю / Валентина Cосіна, Ірина Мазур, Андрій Бойко, Наталя Дідик // Науковий дискурс. – 2024. – № 1(3). – С. 58–68. DOI: 10.69468/2786-7544-2024-1-7