Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33843
Title: Освітні реформи : місія, дійсність, рефлексія
Other Titles: Educational reforms : mission, reality, reflection
Authors: Кремень, Василь
Левовицький, Тадеуш
Огнев’юк, Віктор
Сисоєва, Світлана
Kremen, Vasyl
Levovytskyi, Tadeusz
Ognevyuk, Viktor
Sysoeva, Svitlana
Keywords: освітні реформи
модернізація освіти
Україна
Польща
educational reforms
modernization of education
Ukraine
Poland
Issue Date: 2013
Citation: Освітні реформи : місія, дійсність, рефлексія : монографія / за ред. Василя Кременя, Тадеуша Левовицького, Віктора Огнев’юка, Світлани Сисоєвої. – Київ : Едельвейс, 2013. – 460 с.
Abstract: Монографія є п’ятим науковим виданням спільного освітнього проекту Національної академії педагогічних наук України та Вищої педагогічної школи Спілки польських вчителів (м. Варшава, Республіка Польща): “Проблеми освіти в Польщі та Україні у контексті процесів глобалізації та євроінтеграції”. У монографії проаналізовано проблеми реформування та модернізації освіти в Україні та Республіці Польща у контексті освітніх парадигм, ідей; місії освіти, освітньої дійсності та педагогічної практики; подано рефлексію історичного досвіду реформування освіти; розглянуто сучасні освітні реформи як відгук на процеси глобалізації та євроінтеграції. Видання адресовано працівникам вищих навчальних закладів, установ післядипломної педагогічної освіти, органів державної влади, науковцям, аспірантам і докторантам, усім, хто цікавиться сучасними тенденціями розвитку освіти. The monograph is the fifth scientific edition of the joint educational one project of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine and Higher Pedagogical School of the Union of Polish Teachers (Warsaw, Republic of Poland): "Problems of education in Poland and Ukraine in the context of processes globalization and European integration". The monograph analyzes the problems of reform and modernization education in Ukraine and the Republic of Poland in the context of educational paradigms and ideas; missions of education, educational reality and pedagogical practice; reflection is given historical experience of education reform; considered modern educational reforms as a response to the processes of globalization and European integration. The publication is addressed to employees of higher educational institutions and institutions postgraduate pedagogical education, state authorities, scientists, graduate students and doctoral students, everyone who is interested in modern trends development of education.
URI: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33843
ISBN: 978-966-2748-31-4
Appears in Collections:Монографія

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ukr_pol_monograf_478_06.pdf3.75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.