Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32796
Title: | Аналіз власної добової рухової активності як результат сформованості у студентів здоров’язбережувальної компетенції |
Other Titles: | Analysis of one's own daily physical activity as a result of the formation of students' health-preserving competence |
Authors: | Левків, Лілія Levkiv, Liliia |
Keywords: | студенти самооцінка добова рухова активність здоров’язбережувальна компетенція students self-esteem daily motor activity health competence |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | ЛДУФК імені Івана Боберського |
Citation: | Левків Л. Аналіз власної добової рухової активності як результат сформованості у студентів здоров’язбережувальної компетенції / Лілія Левків // Молода спортивна наука України : зб. тез доп. - Львів : ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022.. - Вип. 26, т. 2. - С. 32-33. |
Abstract: | 1. Індекс рухової активності за результатами Фремінгемської методики у хлопців І курсу становив 29,7±1,5 бала, а у дівчат – 27,6±2,9 бала. Отримані результати дослідження свідчать про нераціональний режим дня в студентів. 2. Дві третини студентів здобули належний рівень сформованості здоров’язбережувальної компетенції для визначення структури власної добової рухової активності.1. Index of motor activity according to the results of the Framingham method in first-year boys was 29.7±1.5 points, and for girls – 27.6±2.9 points. The obtained results of the study testify about the students' irrational daily routine. 2. Two-thirds of students have acquired the appropriate level of health care education competences for determining the structure of one's own daily motor activity. |
URI: | https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32796 |
ISSN: | 1996-1448 |
Appears in Collections: | "Молода спортивна наука України" |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1286-2571-1-SM.pdf | 684.94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.