Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/30719
Title: Implementation of a competence-based approach in the process of teacher's project activities
Authors: Bilyk, Valentyna
Chekhovska, Liubov
Gontar, Zoriana
Chernysh, Natalia
Ravchyna, Tetyana
Білик, Валентина
Чеховська, Любов
Гонтар, Зоряна
Черниш, Наталія
Равчина, Тетяна
Keywords: education
pedagogy
competence-based approach
higher education institutions
teacher's project activities
освіта
педагогіка
підхід
орієнтований на компетентність
вищі навчальні заклади
проектна діяльність вчителя
Issue Date: 5-Oct-2021
Citation: Implementation of a competence-based approach in the process of teacher's project activities / Valentyna Bilyk, Liubov Chekhovska, Zoriana Gontar, Natalia Chernysh, Tetyana Ravchyna // Laplage em Revista (International). - 2021. - Vol. 7, n. 3C. - P. 278-285. (Scopus)
Abstract: The purpose of the article is to study the competence-based approach in the process of project activity of the teacher. The research methodology is formed from the most frequently used methods and principles of scientific and theoretical research. In addition, the article uses the following methods: general scientific; methods of theoretical analysis; specific scientific methods. Modern society requires the upbringing of independent, proactive, responsible citizens who are able to effectively interact in the implementation of social, industrial and economic tasks. The fulfillment of these tasks requires the development of personal qualities and creative abilities of a person, the ability to independently acquire new knowledge and solve problems and navigate in the life of society. The result of the research is the identification of key aspects of the implementation of the competence-based approach in the process of project activities of the teacher. Мета статті полягає в тому, щоб вивчити компетентнісний підхід у процесі проекту діяльність вчителя. Дослідження методологія формується з найбільш часто використовувані методи і принципи наукових і теоретичні дослідження. В додаток, у статті використовується наступне методи: загальнонаукові; методи теоретичного аналізу; конкретні наукові методи. Сучасні суспільство вимагає виховання незалежний, ініціативний, відповідальні громадяни, які здатні ефективно взаємодіяти в здійснення соціальних, виробничих та економічні завдання. Виконання виконання цих завдань вимагає розвиток особистісних якостей творчі здібності людини, здатність самостійно набувати нові знання і вирішити проблеми та орієнтуватися в житті Росії суспільство. Результатом дослідження є визначення ключових аспектів реалізація компетентнісний підхід у процес проектної діяльності вчитель.
URI: http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/30719
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Білик_Чеховська_Гонтар_2021_Скопус.pdf152.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.