Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/26551
Title: | Динаміка показників техніко-тактичної підготовленості спортсменів на етапі спеціалізованої базової підготовки у панкратіоні |
Authors: | Пітин, М. Согор, О. Окопний, А. Глухов, І. Дробот, К. Pityn, M. Kohor, O. Okopnyi, A. Hlukhov, I. Drobot, K. |
Keywords: | кількісні та якісні показники удосконалення річна підготовка динаміка |
Issue Date: | 11-Sep-2020 |
Citation: | Динаміка показників техніко-тактичної підготовленості спортсменів на етапі спеціалізованої базової підготовки у панкратіоні / М. Пітин, О. Согор, А. Окопний, І. Глухов, К. Дробот // Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія: Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. - Кам'янець-Подільський, 2020. - Вип. 17. - С. 51-54. |
Abstract: | Динамічний розвиток панкратіону як виду спорту на теренах України вказує на необхідність регулярного звернення до важливих питань удосконалення системи підготовки спортсменів на різних етапах багаторічної підготовки. Мета: встановити динаміку показників техніко-тактичної підготовленості спортсменів у панкратіоні на етапі спеціалізованої базової підготовки в річному циклі під впливом експериментальної та традиційної програм річної підготовки. Методи: теоретичний аналіз і узагальнення літературних джерел; аналіз документальних матеріалів; педагогічне тестування; педагогічний експеримент; методи математичної статистики. Упродовж листопада 2018 – жовтня 2019 року організовано та проведено формувальний педагогічний експеримент, що передбачав впровадження авторської програми річної підготовки спортсменів на етапі спеціалізованої базової підготовки в панкратіоні. Сформовано контрольну (21 спортсмен) та експериментальну (22 спортсмени) групи. Результати. За усіма без винятку показниками технікотактичної підготовленості (кількісними та якісними) спостерігається достовірне покращення (р≤0,01). Найвищі прирости спостерігалися у дрілі №2 («мертві зони») – 20,12 %; оцінках виконання «лоу кік» – 21,59 %, кидків «зацепом» – 19,08 % та варіантах больових прийомів на коліно – 20,57 % порівняно з вихідним рівнем. За іншими показники зазнали також достовірних змін, хоча з дещо меншими значеннями від 8,62 % до 17,24 від вихідного рівня (початок педагогічного експерименту). Для спортсменів контрольної групи зафіксовані достовірні прирости за усіма кількісними показниками техніко-тактичної підготовленості за підсумками усього педагогічного експерименту. Відносні значення змін досягли значень в межах 4,12–11,76 % (р≤0,01–0,04) та лише за трьома з восьми якісними показниками техніко-тактичної підготовленості. Висновки. Отримані результати дослідження переконливо свідчить, що авторська програма мала більш виражену ефективність в частині якісного виконання техніко-тактичних дій в умовах моделювання змагальної діяльності в тренувальному процесі. За усіма кількісними показниками техніко-тактичної підготовленості використання експериментальної програми більш якісно позначилося на спортсменах на етапі спеціалізованої базової підготовки в панкратіоні. |
URI: | http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/26551 |
Appears in Collections: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Пітин_Окопний_стаття 2020 ВАК.pdf | 785.38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.