Конспекти лекцій
Постійне посилання зібранняhttp://localhost:4000/handle/34606048/50
Переглянути
Нові надходження
Документ Анатомічні особливості осіб літнього віку : лекція № 6 з навчальної дисципліни "Спортивна морфологія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2025) Гриньків Мирослава; Hrynkiv Myroslava; Кафедра анатомії та фізіологіїНавчальні та виховні цілі: дати слухачам уявлення про анатомічні особливості скелету, скелетних м'язів, серцево-судинної системи людей літного віку. Вказати на необхідність, враховувати функціонування серцевосудинної, нервової, дихальної систем та опорно-рухового апарату при плануванні фізичних навантажень та проведенні реабілітаційних заходів.Документ Анатомічні особливості дітей і підлітків : лекція № 5 з навчальної дисципліни "Спортивна морфологія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2025) Гриньків Мирослава; Hrynkiv Myroslava; Кафедра анатомії та фізіологіїНавчальні та виховні цілі: дати слухачам уявлення про анатомічні особливості скелету, скелетних м'язів, серцево-судинної, дихальної, нервової систем дітей і підлітків, ввести поняття статевого дозрівання та його морфофункціональних характеристик. Вказати на необхідність, враховувати терміни статевого дозрівання підлітка при плануванні фізичних навантажень.Документ Предмет, завдання і методи вікової морфології. Вікова періодизація : лекція №4 (Модуль № 2, тема № 1) з навчальної дисципліни "Спортивна морфологія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2025) Гриньків Мирослава; Hrynkiv Myroslava; Кафедра анатомії та фізіологіїНавчальні та виховні цілі: дати слухачам уявлення про предмет вивчення вікової морфології, основні закономірності росту і розвитку організму та фактори, що їх визначають, ввести поняття паспортного та біологічного віку та критерії оцінки біологічного віку.Документ Морфологічні прояви адаптації організму людини до фізичних навантажень : лекція №3 (Модуль № 1, тема № 3) з навчальної дисципліни "Спортивна морфологія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2025) Гриньків Мирослава; Hrynkiv Myroslava; Кафедра анатомії та фізіологіїНавчальні та виховні цілі: дати слухачам уявлення адаптацію до фізичних навантажень та її прояви на різних рівнях функціонування організму; ввести поняття раціональної та нераціональної форм адаптації, які виникають під впливом тренувального процесу.Документ Конституція, пропорції тіла і їх значення у спортивному відборі : лекція № 2 (Модуль № 1, тема № 2) з навчальної дисципліни "Спортивна морфологія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2025) Гриньків Мирослава; Hrynkiv Myroslava; Кафедра анатомії та фізіологіїНавчальні та виховні цілі: дати слухачам уявлення про конституції і пропорції тіла та фактори, що їх визначають; дати основні принципи класифікацій конституцій і пропорцій та їх роль у спортивному відборі.Документ Вступ у спортивну морфологію. Фізичний розвиток спортсменів і методи його оцінювання : лекція № 1 (Модуль № 1, тема № 1) з навчальної дисципліни "Спортивна морфологія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2025) Гриньків Мирослава; Hrynkiv Myroslava; Кафедра анатомії та фізіологіїНавчальні та виховні цілі: дати слухачам уявлення про предмет і методи вивчення спортивної морфології, ввести поняття фізичного розвитку спортсменів, його показників і методів оцінювання. Вказати позитивний вплив фізичного виховання та спорту на формування морфологічно портрету спортсменів.Документ Предмет, завдання і методи вікової морфології. Вікова періодизація : лекція № 3 (Модуль № 2, тема № 1,2) з навчальної дисципліни "Спортивна морфологія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2025) Маєвська Софія; Maievska Sofiia; Кафедра анатомії та фізіологіїНавчальні та виховні цілі: дати слухачам уявлення про предмет вивчення вікової морфології, основні закономірності росту і розвитку організму та фактори, що їх визначають, ввести поняття паспортного та біологічного віку та критерії оцінки біологічного віку. Дати слухачам уявлення про анатомічні особливості ОРА та серцево-судинної систем дітей, підлітків та людей літнього віку. Ввести поняття статевого дозрівання та його морфо-функціональних характеристик. Вказати на необхідність, враховувати терміни статевого дозрівання підлітка при плануванні фізичних навантаженьДокумент Морфологічні прояви адаптації організму людини до фізичних навантажень : лекція № 2 (Модуль № 1, тема № 3) з навчальної дисципліни "Спортивна морфологія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2025) Маєвська Софія; Maievska Sofiia; Кафедра анатомії та фізіологіїАдаптація (adaptatio- пристосування) - пристосування організму, популяції або іншої біологічної системи до змін умов існування. Адаптаційні зміни проходять на гено- і фенотипічних рівнях. Організм спортсмена в процесі тренувань і змагань піддається багатьом зовнішнім впливам, а зокрема фізичним навантаженням. Адаптація до них - це приведення будови і функцій організму в відповідність до потреб спортивної діяльності.Документ Вступ у спортивну морфологію. Фізичний розвиток спортсменів і методи його оцінювання. Конституція, пропорції тіла та їх значення у спортивному відборі : лекція № 1 (Модуль № 1, тема № 1,2) з навчальної дисципліни "Спортивна морфологія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2025) Маєвська Софія; Maievska Sofiia; Кафедра анатомії та фізіологіїНавчальні та виховні цілі: дати слухачам уявлення про предмет і методи вивчення спортивної морфології, ввести поняття фізичного розвитку спортсменів, його показників і методів оцінювання. Вказати позитивний вплив фізичного виховання та спорту на формування морфологічно портрету спортсменів. Дати слухачам уявлення про конституції і пропорції тіла та фактори, що їх визначають; дати основні принципи класифікацій конституцій і пропорцій та їх роль у спортивному відборі.Документ Нервова система. Спинний мозок : лекція № 16 (Модуль №4, тема 1) з навчальної дисципліни "Нормальна анатомія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Гриньків, Мирослава; Hrynkiv, Myroslava; Кафедра анатомії та фізіологіїНавчальні та виховні цілі: 1. Дати слухачам уявлення про будову нервової тканини і загальний план будови нервової системи. 2. Охарактеризувати розміщення та будову спинного мозку і окремих його частин 3. Проаналізувати локалізацію провідних шляхів у білій речовині спинного мозку.Документ Морфологічні прояви адаптації нутрощів, серцево-судинної та лімфатичної систем до фізичних навантажень : лекція №15 (Модуль № 2, змістовий модуль №3, тема 2) з навчальної дисципліни "Нормальна анатомія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Гриньків, Мирослава; Hrynkiv, Myroslava; Кафедра анатомії та фізіологіїНавчальні та виховні цілі: дати слухачам уявлення про механізми морфологічної адаптації травної, дихальної, сечової, серцево-судинної та лімфатичної систем до фізичних навантажень.Документ Серцево-судинна та лімфатична системи : лекція № 12-13 (Модуль №3, тема 2) з навчальної дисципліни "Нормальна анатомія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Гриньків, Мирослава; Hrynkiv, Myroslava; Кафедра анатомії та фізіологіїНавчальні та виховні цілі: 1. Дати слухачам уявлення про розміщення та будову серця у зв’язку з його функцією. 2. Проаналізувати особливості будови артерій, вен і капілярів та їх розміщення. 3. Виховні цілі : вказати позитивний вплив фізичних навантажень на серцево-судинну систему. Матеріальне забезпечення: таблиці, муляжі, вологі препарати.Документ Органи дихання. Сечо-статевий апарат. Залози внутрішньої секреції : лекція № 10-11 (Модуль № 3, тема № 5) з навчальної дисципліни "Нормальна анатомія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Гриньків, Мирослава; Hrynkiv, Myroslava; Кафедра анатомії та фізіологіїНавчальні та виховні цілі: 1. Дати слухачам уявлення про будову найважливіших органів сечової та статевої систем. 2. Проаналізувати розміщення та будову залоз внутрішньої секреції. 3. Вказати студентам на шкідливий вплив венеричних захворювань на стан здоров’я та репродуктивну здатність жінки та на шкідливість абортів.Документ Нутрощі. Органи травлення : лекція №9 (Модуль №3, тема 1) з навчальної дисципліни "Нормальна анатомія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Гриньків, Мирослава; Hrynkiv, Myroslava; Кафедра анатомії та фізіологіїНавчальні та виховні цілі: 1. Дати студентам уявлення про будову порожнистих та паренхіматозних органів. 2. Охарактеризувати будову основних органів травлення та дихання у зв’язку з їх функцією. 3. Виховні цілі: обґрунтувати вплив шкідливих звичок на стан органів травлення та органів дихання.Документ Динамічна анатомія : лекція №8 (Модуль №2, тема 2) з навчальної дисципліни "Нормальна анатомія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Гриньків, Мирослава; Hrynkiv, Myroslava; Кафедра анатомії та фізіологіїНавчальні та виховні цілі : 1. Дати слухачам уявлення про сили, що діють на організм людини при виконанні рухів та при підтримці положень тіла. 2. Проаналізувати фактори, від яких залежить сила м’язової тяги. 3. Дати поняття про важелі опорно-рухового апарату та види роботи м’язів в залежності від співвідношення моментів діючих сил. 4. Проаналізувати фактори, що визначають рівновагу та стійкість тіла. 5. Охарактеризувати схему анатомічного аналізу спортивних вправДокумент Морфологічні прояви адаптації опорно-рухового апарату до фізичних навантажень : лекція №7 (Модуль № 1, змістовий модуль №2, тема 1) з навчальної дисципліни "Нормальна анатомія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Гриньків, Мирослава; Hrynkiv, Myroslava; Кафедра анатомії та фізіологіїНавчальні та виховні цілі: 1. Дати слухачам уявлення про механізми морфологічної адаптації систем організму до фізичних навантажень. 2. Охарактеризувати адаптаційні зміни в кістках і їхніх з’єднаннях. 3. Дати поняття про зміни в будові скелетних м’язів при дії фізичних навантажень.Документ Анатомічні особливості скелетних м'язів дітей, підлітків і осіб літнього віку : лекція № 6 (Модуль № 1, змістовий модуль №2, тема 1) з навчальної дисципліни "Нормальна анатомія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Гриньків, Мирослава; Hrynkiv, Myroslava; Кафедра анатомії та фізіологіїНавчальні та виховні цілі: 1. Дати слухачам уявлення про ріст і розвиток скелетних м’язів. 2. Охарактеризувати морфологічні відмінності скелетних м’язів дітей і підлітків від скелетних м’язів дорослих. 3. Дати поняття про основні прояви старіння скелетних м’язів.Документ М'язова система : лекція № 5 (Модуль №2, тема 1) з навчальної дисципліни "Нормальна анатомія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Гриньків, Мирослава; Hrynkiv, Myroslava; Кафедра анатомії та фізіологіїНавчальні та виховні цілі: 1. Дати студентам уявлення про будову скелетних м’язів та їх зв’язок з органами інших систем. 2. Дати уявлення про топографічні та функціональні групи м’язів. 3. Проаналізувати участь м’язів синергістів та антагоністів у рухах людини.Документ Анатомічні особливості скелета дітей, підлітків і осіб літнього віку : лекція № 3-4 (Модуль №1, змістовий модуль №1, тема 2) з навчальної дисципліни "Нормальна анатомія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Гриньків, Мирослава; Hrynkiv, Myroslava; Кафедра анатомії та фізіологіїДокумент Система скелета та система з'єднань : лекція № 2 (Модуль №1, тема 2) з навчальної дисципліни "Нормальна анатомія"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Гриньків, Мирослава; Hrynkiv, Myroslava; Кафедра анатомії та фізіологіїНавчальні та виховні цілі: 1. Дати студентам уявлення про опорно-руховий апарат людини і, зокрема, його пасивну частину – кісткову систему. 2. Охарактеризувати будову кістки як органа та класифікацію кісток. 3 Проаналізувати будову суглобів у зв’язку з їх функцією. 4. Дати поняття про інші види з’єднань кісток.