Перегляд за Автор "Odrekhivskyi, Roman"
Зараз показуємо 1 - 17 з 17
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ The Art of Sculpture and the Development of Christianity in Ukraine(2024) Odrekhivskyi, Roman; Одрехівський, РоманThe purpose of the article is to offer a comprehensive study on the meaning of sacral art in the formation of Christianity in Ukraine. The scientific novelty of this research is that the artistic features of the sculpture in Ukraine analysed in the process of the formation of Christianity in the region are highlighted for the first time. Based on the elaborated material, it is the interrelation of the art of the Christian sculpture of the area with the developed local pagan traditions that is mostly shown. After all, religious sculpture played an essential role regarding the sacred culture of ancient Ukrainians. As a result of the study, it was found that the art of sculpture in wood and stone in Ukraine has ancient traditions. Christianity has drawn all the best from this tradition and adapted it according to its cult: the technique of wood and stone processing, the range of plots, mythological traditions. The mentioned approach may also be applied to other types of sacred art: painting, artistic metal processing, etc., which should be considered in subsequent scientific studies. Мета статті - запропонувати комплексне дослідження значення сакрального мистецтва у становленні християнства в Україні. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше проаналізовано художні особливості скульптури України в процесі становлення християнства в регіоні. На основі опрацьованого матеріалу здебільшого показано взаємозв'язок мистецтва християнської скульптури регіону з розвиненими місцевими язичницькими традиціями. Адже релігійна скульптура відігравала суттєву роль щодо сакральної культури давніх українців. В результаті дослідження було виявлено, що мистецтво скульптури в дереві та камені в Україні має давні традиції. Християнство взяло з цієї традиції все найкраще і адаптувало її відповідно до свого культу: техніку обробки дерева і каменю, коло сюжетів, міфологічні традиції. Зазначений підхід може бути застосований і до інших видів сакрального мистецтва: живопису, художньої обробки металу тощо, що варто розглянути в подальших наукових розвідках.Документ Витоки світової культури і мистецтва. Культура і мистецтво Стародавнього Сходу : лекція 1 для студентів V курсу з дисципліни «Світова культура і мистецтво», рівень вищої освіти – другий магістерський, спеціальність 024 Хореографія(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022) Одрехівський, Роман; Odrekhivskyi, Roman; Кафедра хореографії та мистецтвознавстваДокумент Візантійські традиції дизайну пластичних мистецтв у збереженні національної ідентифікації лемків-русинів в Галичині (друга половина ХІХ – перша третина ХХ століття)(2022) Одрехівський, Роман; Odrekhivskyi, RomanУ даній роботі досліджується специфіка візантійського стилю у лемківському каменярстві. Особливістю цього стилю є, першочергово, рисунок іконографії меморіальних форм: позиція кистей рук та стоп, ніг постаті розіп’ятого Ісуса Христа як у християнських традиціях. This work examines the specifics of the Byzantine style in Lemki stonework. The peculiarity of this style is, first of all, the drawing of the iconography of memorial forms: the position of the hands and feet, the legs of the figure crucified Jesus Christ as in Christian traditions.Документ Доля українського воїна у польських збройних силах під час другої світової війни (на прикладі участі Павла Одрехівського)(2023) Одрехівський, Роман; Odrekhivskyi, RomanУ статті розглядається доля українського воїна в польських збройних силах за 1939–1946 рр. на прикладі учасника цих подій Павла Одрехівського. Вперше введено у науковий обіг архівні матеріали з польських державних і приватних сімейних архівів, а також дані словесних та оповідних джерел, які доводять участь Павла Одрехівського в бойових діях польських збройних сил 1939–1946 рр. Розширено та доповнено дані про долю українців, учасників польських збройних сил у радянському полоні 1939–1941 рр. та їхню долю в формуванні й участь у лавах армії генерала Владислава Андерса.The article examines the fate of a Ukrainian soldier in the Polish armed forces forces for 1939–1946, based on the example of Pavlo Odrekhivskyi, a participant in these events. For the first time, archival materials from Polish state and private family archives, as well as data from verbal and narrative sources, which prove the participation of Pavlo Odrekhivskyi in the hostilities of the Polish armed forces in 1939–1946. The data on the fate of Ukrainians, members of the Polish armed forces in Soviet captivity in 1939–1941, and their fate in the formation and participation in the ranks of the army of General Vladyslav Anders.Документ Культура і мистецтво Античного Світу. Стародавня Греція. Стародавній Рим. : лекція 2 для студентів V курсу з дисципліни «Світова культура і мистецтво», рівень вищої освіти – другий магістерський, спеціальність 024 Хореографія(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022) Одрехівський, Роман; Odrekhivskyi, Roman; Кафедра хореографії та мистецтвознавстваДокумент Культура і мистецтво Середньовіччя та Ренесансу : лекція 3 для студентів V курсу з дисципліни «Світова культура і мистецтво», рівень вищої освіти – другий магістерський, спеціальність 024 Хореографія(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022) Одрехівський, Роман; Odrekhivskyi, Roman; Кафедра хореографії та мистецтвознавстваДокумент Мистецтво різьблення як один із проявів національного та культурного відродження лемків-русинів (кінець XIX – перша третина XX ст.)(2021) Одрехівський, Роман; Odrekhivskyi, RomanМетою статті є показати, як у кінці ХІХ – першій третині ХХ ст. у русинів на Лемківщині внаслідок нових історичних та соціальних умов відбулося національне та культурне відродження. Збільшилась кількість замовників творів різьблення та меморіальних споруд із числа еміґрантів, промислових працівників. Стає помітною роль меценатів. Відновили свою діяльність курорти у містах Івоніч, Риманів, Криниця та ін. Традиційне у цих краях мистецтво різьблення по дереву та каменю у результаті цього досягло свого апогею у розвитку. The purpose of the article is to show how at the end of the 19th - the first third of the 20th centuries. among the Ruthenians in Lemkivshchyna, as a result of new historical and social conditions, nationalism took place and cultural revival. The number of customers of carving works has increased memorial buildings from the number of emigrants, industrial workers. It becomes noticeable the role of patrons. Resorts in the cities of Ivonich, Rymaniv, and Krynytsia have resumed their activities etc. The traditional art of carving wood and stone in these parts as a result this has reached its apogee in development.Документ Мистецтво як художньо-естетичний феномен сакральної культури українців Галичини(2023) Одрехівський, Роман; Odrekhivskyi, RomanМистецтво відігравало важливу роль у сакральній культурі українців Галичини і трактується у нашому дослідженні в сенсі розуміння творів, виконаних для релігійного культу українців Галичини. Символіка у сакральному мистецтві має свою національну основу. Метою статті є комплексне дослідження мистецтва як художньо-естетичного феномену української сакральної культури в Галичині, показати, що в умовах відсутності української державності сюжетні зображення утверджували національну автентичність, релігійну культуру й духовність українців. Ніде у світі філософія символіки християнської віри не набула такого значення в орнаментиці, як у іконостасах українських церков. Іконографічний репертуар сакрального різьблення, малярства відігравав дуже важливе культурологічне, інформаційне і пізнавальне значення. Основними методами є структурно-логічний, мистецтвознавчі методи образно-стилістичного, іконографічного аналізу. Art played an important role in the sacred culture of the Ukrainians of Galicia and is interpreted in our study in the sense of understanding the works performed for the religious cult of the Ukrainians of Galicia.Документ Світова культура і мистецтво : робоча програма навчальної дисципліни, галузь знань : 02 Культура і мистецтво, спеціальність : 024 Хореографія, факультет педагогічної освіти, рівень вищої освіти : другий (магістерський)(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022) Одрехівський, Роман; Odrekhivskyi, Roman; Кафедра хореографії та мистецтвознавстваМета навчальної дисципліни «Світова культура і мистецтво» – є формування системи знань про закономірності світового історико-культурного процесу, основні досягнення світової культури і мистецтва, засвоєння загальнолюдських культурних цінностей, збагачення духовного світу, формування моральних і естетичних потреб та здатності зберігати і охороняти культурні здобутки. Навчальна дисципліна «Світова культура і мистецтво» спрямована на збагачення і розширення гуманітарної підготовки студентів, формування активності і творчості майбутніх фахівців, дає уявлення про етапи історичного розвитку світової культури і мистецтва, забезпечує розуміння зв’язку всіх складових культури – мистецтва, матеріальної культури, етнографії, наукового знання, усіх форм духовних цінностей, формує світогляд.Документ Світова культура і мистецтво періоду Нового часу та сучасності : лекція 4 для студентів V курсу з дисципліни «Світова культура і мистецтво», рівень вищої освіти – другий магістерський, спеціальність 024 Хореографія(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022) Одрехівський, Роман; Odrekhivskyi, Roman; Кафедра хореографії та мистецтвознавстваДокумент Світоглядні засади в художній творчості майстрів церковного різьблення в Галичині (кінець ХІХ – перша третина ХХ століття)(2022) Одрехівський, Роман; Odrekhivskyi, RomanМета дослідження - висвітлити взаємозв’язок світоглядних засад майстрів художньої творчості в Галичині та розвиток мистецтва церковного різьблення кінця ХІХ — початку ХХ ст. (хронологічні межі дослідження). The purpose of the study is to highlight the relationship between the worldview principles of the masters of artistic creativity in Galicia and the development of the art of church carving at the end of the 19th century — beginning of the 20th century (chronological boundaries of the study).Документ Силабус навчального курсу з дисципліни «Світова культура і мистецтво», другого (магістерського) рівня вищої освіти, спеціальності 024 «Хореографія», галузі знань 02 «Культура і мистецтво»(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022) Одрехівський, Роман; Odrekhivskyi, Roman; Кафедра хореографії та мистецтвознавстваМетою навчальної дисципліни є формування системи знань про закономірності світового історико-культурного процесу, основні досягнення світової культури і мистецтва, засвоєння загальнолюдських культурних цінностей, збагачення духовного світу, формування моральних і естетичних потреб та здатності зберігати і охороняти культурні здобутки. Навчальна дисципліна «Світова культура і мистецтво» спрямована на збагачення і розширення гуманітарної підготовки студентів, формування активності і творчості майбутніх фахівців, дає уявлення про етапи історичного розвитку світової культури і мистецтва, забезпечує розуміння зв’язку всіх складових культури – мистецтва, матеріальної культури, етнографії, наукового знання, усіх форм духовних цінностей, формує світогляд.Документ Тематика самостійної роботи з дисципліни «Світова культура і мистецтво» для студентів 5 курсу ФПО, спеціальності 024 Хореографія(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022) Одрехівський, Роман; Odrekhivskyi, Roman; Кафедра хореографії та мистецтвознавстваДокумент Теми практичних занять Із дисципліни «Світова культура і мистецтво» для студентів спеціальності 024 Хореографія(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022) Одрехівський, Роман; Odrekhivskyi, Roman; Кафедра хореографії та мистецтвознавстваДокумент Теми семінарських занять із дисципліни «Світова культура і мистецтво» для студентів спеціальності 024 Хореографія(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022) Одрехівський, Роман; Odrekhivskyi, Roman; Кафедра хореографії та мистецтвознавстваДокумент Українське національне відродження та розвиток мистецтва різьблення в Галичині : кінець ХІХ – початок ХХ ст.(2018) Одрехівський, Роман; Odrekhivskyi, RomanМета дослідження – висвітлити взаємозв’язок національного відродження у Галичині кінця ХІХ – початку ХХ ст. та розвитку мистецтва різьблення. Purpose of the article is to show the interconnection between national revival in Galicia (the end of 19 – the beginning of 20 century) and development of the art of carving.Документ Хрестологія лемків-русинів: історичний аспект(2022) Одрехівський, Роман; Odrekhivskyi, RomanЛемківщина – це край, де збереглося багато пам’яток сакрального мистецтва. Особливе місце серед них займають хрести. Вони свідчать про приналежність лемків-русинів до церкви Східного обряду. Це дуже важливо, оскільки допомогло лемкам-русинам зберегти свій церковний обряд, звичаї, мову і культуру у іншоконфесійному та іншомовному оточенні. На сьогоднішній день через територію Лемківщини пролягають туристичні маршрути, багато хрестів як дерев’яних, так і кам’яних потребують обстеження, дослідження, реставрації. Тому тему дослідження вважаємо актуальною. У результаті поділу Християнської церкви лемки-русини опинилися у лоні церкви Східного обряду. Саме поширення східнохристиянського варіанту хреста відіграв велику роль у історичному збереженні русинів-лемків від асиміляції. Велику роль у цьому відігравали ручні хрести. На думку автора різьблені ручні хрести – це продовження середньовічної дрібної пластики традиції Східної церкви з металу, каменю, дерева, кістки, кераміки. Типові ручні дерев’яні хрести церкви Східного обряду – семиконечні, однак, трапляються і восьмиконечні зі скісною долішньою перемичкою. Їх прикрашають зображення під впливом візантійського іконопису, а також написи кириличним шрифтом. Окрему групу становлять лемківські кам’яні хрести. Вони виразно виділяються, як приналежні до Східного обряду та відображають історію та культуру русинів. Хрестологія лемків-русинів – це окремий малодосліджений пласт історії та світової сакральної культури. У перспективах подальших досліджень варто ширше вивчити історію та значення хреста у історії та церковному житті інших етнокультурних груп русинів: гуцулів, бойків, подолян та ін. The Lemko Region (Lemkivshchyna) is a region with many sights of sacred art, among which crosses hold a special place. The crosses testify to the belonging of the Lemko-Rusins to the church of the Eastern rite, which is very important, since it helped the Lemko-Rusins maintain their rite, customs, language and culture in a foreignconfessional and foreign-language environment. Today, there are many tourist routes through the territory of Lemkivshchyna, and many of wooden and stone crosses need examination and restoration. After the division of the church, the Lemko-Rusins became part of the Eastern Rite. It was the Logos, the preaching of the Eastern Rite Cross, that played an important role in the historical preservation of Rusins from assimilation. Hand-made crosses were of a great importance for that. Carved hand-made crosses continued the medieval Eastern Church tradition of indoor sculpture of metal, stone, trees, bones, and ceramics. Typical handmade wooden crosses of the Eastern Rite church are septangular, sometimes octagonal, with a long jumper. They are decorated with images influenced by Byzantine iconography, as well as inscriptions in Cyrillic. A separate group consists of Lemko stone crosses. They are special, since they belong to the Eastern Rite and reflect the history and culture of Rusins. The Lemko-Rusins crosses are a separate understudied layer of history and world sacred culture. In the long run, it is worth studying the history and value of the cross in the history and church life of other ethno-cultural groups of Rusins: Hutsuls, Boykos, Podolyans, etc