Browsing by Author "Kryshtanovych, Svitlana"
Now showing 1 - 20 of 213
- Results Per Page
- Sort Options
Item A Graphical Language-Based Approach for Database Modeling in Higher Education Information Systems(2023) Kryshtanovych, Svitlana; Ivanytska, Oksana; Markova, Mariana; Hliudzyk, Yuliia; Ivanova, Andriana; Криштанович, СвітланаThis study centers on the development and structuring of databases designed to facilitate information support within the sphere of higher education. The primary scientific objective is the construction of an innovative model for this purpose, employing a graphical languagebased methodology for database modeling. The focus of this research is a singular higher education institution's information system, serving as a representative sample due to its complexity and socio-economic scope. The novelty of the research lies in the application of a graphical language approach to database modeling, which provides a fresh perspective in the field of educational information systems. The pivotal entities identified for inclusion in the database include problem-solving technology, design technology, and process control technology. The functions of this information support system encompass the provision of requested information, content generation, and additional support services. The study acknowledges its limitations, primarily its exclusive focus on a single educational institution's information system, which may not fully encapsulate the diversity of higher education systems. However, the institution was selected for its comprehensive and multifaceted nature, rendering it a suitable candidate for modeling and subsequent research. Future research endeavors should extend this modeling approach to a broader range of higher education institutions, thereby enhancing its applicability and potential for generalization. Це дослідження зосереджено на розробці та структуруванні баз даних, призначених для полегшення інформаційне забезпечення у сфері вищої освіти. Основна наукова мета це побудова інноваційної моделі для цієї мети, використовуючи методологію на основі графічної мови для моделювання бази даних.Item Analysis of tolerance as a systemic characteristic of a student's personality(2024) Kryshtanovych, Svitlana; Aliieva, Olha; Onyschuk, Iryna; Chubinska, Nataliia; Ivah, Svitlana; Криштанович, СвітланаIn the article, it is noted that in the modern world, in the context of global socio-economic and political changes, the problem of tolerance is attracting increasingly more attention, and this, in turn, engages more researchers to its solution. Intolerance has become one of the biggest global problems of the modern world. In these conditions, it is important for science and practice to resolve the issue of identifying the conditions for the development of tolerance, tools with which to determine the level and ways of its development, based on individual, age, and other personality characteristics. It can best be achieved in the conditions of higher education. In the article, the key and root issues of intolerance among student youth are outlined, and vectors of systemic integration of shaping tolerance into higher education curricula are suggested. У статті зазначається, що в сучасному світі, в контексті глобальних соціально-економічних і політичних змін, проблема толерантності привертає дедалі більше уваги, а це, у свою чергу, залучає до її вирішення все більше дослідників. Нетерпимість стала однією з найбільших глобальних проблем сучасного світу. У цих умовах для науки і практики актуальним є вирішення питання про виявлення умов розвитку толерантності, засобів визначення рівня та шляхів її розвитку з урахуванням індивідуальних, вікових та інших особливостей особистості. Найкраще цього можна досягти в умовах вищої освіти. У статті окреслено ключові та корінні проблеми інтолерантності студентської молоді та запропоновано вектори системної інтеграції формування толерантності у навчальні програми вищої освіти.Item Competencies in education through the development of the individual’s legal awareness in the conditions of a modern society(2023) Kryshtanovych, Svitlana; Ratushna, T.; Chubinska, N.; Oleksiuk, M.; Kachmar, O.; Yemelianenko, Y.; Криштанович, СвітланаThe main objective of the article is the study of competence formation in higher education through the development of the individual’s legal awareness. The process of the research involved the use of methods of analysis of the main aspects of competence formation in an institution of higher education. The main objective of the article is the study of competence formation in higher education through the development of the individual’s legal awareness. The process of the research involved the use of methods of analysis of the main aspects of competence formation in an institution of higher education.Item Concept of future sports managers' professional competences formation(2017) Kryshtanovych, Myroslav; Kryshtanovych, Svitlana; Havrylyuk, Marianna; Криштанович, Мирослав; Криштанович, Світлана; Гаврилюк, Мар'янаThe article is devoted to the problem of the concept of future sports manager's professional competences formatoion.Item Determining strategic priorities for forming state policy to provide financial and economic security under martial law(2023) Kryshtanovych, Svitlana; Syniuk, Oksana; Yadukha, Sergiy; Blyznyuk, Andrii; Bashtannyk, Oksana; Ravliuk, Vitalii; Криштанович, СвітланаThe introduction of martial law will significantly change the modern vision of the formation of state policy to ensure financial and economic security. Today, more than ever, intensifying ways to strengthen the financial and economic security of the state is becoming priority number one. The purpose of the article is to present a modern approach to determining strategic priorities for the formation of state policy to ensure financial and economic security in conditions of martial law, which, unlike similar ones, should be characterized by the use of modern modelling methods that form the basis for developing an effective policy under current conditions, taking into account a significant number factors and variables The object of the study is the state policy of ensuring the financial and economic security of Ukraine. The research methodology involves the use of both theoretical and mathematical methods, which made it possible to form a modern model for determining strategic priorities for building an effective state policy to ensure financial and economic security. As a result, we presented not only the most modern model thanks to effective modelling methods but also what needs to be done today, to understand what strategic decisions should be made in order to form the most effective government policy to ensure financial and economic security in war conditions. condition. The study has a limitation in the form of not taking into account all possible variables and factors influencing the formation of state policy to ensure financial and economic security. Prospects for further research are to explore ensuring the financial and economic security of the state at the tactical operational level. Запровадження воєнного стану суттєво змінимо сучасне бачення формування державної політики забезпечення фінансово-економічної безпеки. Сьогодні, як ніколи, активізація шляхів зміцнення фінансово-економічної безпеки держави стає пріоритетом номер один. Ціль дослідження полягає в представлені сучасного підходу до визначення стратегічних пріоритетів формування державної політики забезпечення фінансово-економічної безпеки в умовах воєнного стану, який, на відміну від схожих, повинен характеризуватися використанням сучасних методів моделювання, що формують основу для розробки дієвої політики при теперішніх умовах із урахуванням значної кількості факторів та змінних. Об’єктом дослідження є державна політика забезпечення фінансово-економічної безпеки України. Методологія дослідження передбачає застосування теоретичних і математичних методів, які уможливили формування сучасної моделі визначення стратегічних пріоритетів для побудови дієвої державної політики забезпечення фінансово-економічної безпеки. У результаті ми представили не лише сучасну модель завдяки ефективним методам моделювання, але й те, що необхідно сьогодні, щоб зрозуміти, які стратегічні рішення слід ухвалити, щоб сформувати максимально ефективну державну політику забезпечення фінансово-економічної безпеки в умовах воєнного стану. Дослідження має обмеження у вигляді неврахування всіх можливих змінних і чинників, що впливають на формування державної політики забезпечення фінансово-економічної безпеки. Перспективи подальших досліджень полягають у тому, щоб дослідити забезпечення фінансово-економічної безпеки держави на тактично-оперативному рівні.Item Distance Work with the Preparation of Future Managers of Physical Culture in the Conditions of a PostPandemic Society(2021) Kryshtanovych, Svitlana; Horoshko, Valentyna; Pasko, Olha; Prudka, Liudmyla; Hrynyk, Ihor; Криштанович, СвітланаDue to the spread of the Covid-19 virus, all countries began to introduce quarantine measures, which led to the closure of all higher education institution indefinitely. They were forced to switch to a distance learning process in a short time. The readiness for this process was different, purely technical problems arose - the lack of the Internet, computers, educational materials on the network. And most importantly, the teachers are not ready for distance learning.Через поширення вірусу Covid-19 усі країни почали вводити карантинні заходи, що призвело до в закриття всіх вищих навчальних закладів на невизначений термін. Вони були змушені швидко перейти на дистанційне навчання час. Готовність до цього процесу була різна, чисто виникли технічні проблеми - відсутність інтернету, комп'ютерів, навчальні матеріали в мережі. І найголовніше, вчителі не готові до дистанційного навчання.Item Education 4.0: Development of the Educational System in the Context of Artificial Intelligence(2024) Kryshtanovych, Svitlana; Bekh, Yuliia; Shevchenko, Zhanna; Maikher, Viktoriia; Liubinska, Orysia; Криштанович, CвітланаThe main purpose of the article is to demonstrate the development of the Ukrainian educational system in the context of artificial intelligence. The object of research is the educational system itself. The scientific task is to present an approach to improving the efficiency of the Ukrainian educational system under the conditions of artificial intelligence. The research methodology involves the application of the IDEF0 method. As a result of the study, a model for the development of the Ukrainian educational system in the context of artificial intelligence is presented. The innovation of the research is shown in the form of the IDEF0 model for improving the Ukrainian educational system in the context of artificial intelligence. Future research prospects are aimed at assessing the threats of artificial intelligence to the modern educational system. Основна мета статті – продемонструвати розвиток української системи освіти в контексті штучного інтелекту. Об’єктом дослідження є сама освітня система. Наукове завдання – представити підхід до підвищення ефективності української освітньої системи в умовах штучного інтелекту. Методологія дослідження передбачає застосування методу IDEF0. У результаті дослідження представлено модель розвитку української освітньої системи в контексті штучного інтелекту. Інноваційність дослідження показано у вигляді моделі IDEF0 для вдосконалення української освітньої системи в контексті штучного інтелекту. Перспективи подальших досліджень спрямовані на оцінку загроз штучного інтелекту для сучасної системи освіти.Item Experience in the Application of Cognitive Techniques in the Field of Physical Education and Sports(2020-09-03) Kryshtanovych, Svitlana; Bilostotska, Olha; Ulianova, Viktoriia; Tkachova, Nataliia; Tkachov, Artem; Криштанович, Світлана; Білостоцька, Ольга; Ульянова, Вікторія; Ткачова, Наталія; Ткачов, АртемImproving the professional training of managers in the field of physical education and sports today requires the need to use foreign experience in their preparation, especially for the experience of using cognitive psychology techniques in professional and personal training. The study of international experience training of future managers of physical education and sports is of great importance for the implementation of positive trends in higher education in terms of the quality of their training and the formation of their professional competence. And this requires a critical analysis of the achievements of the educational systems of foreign countries and the adaptation of these achievements to national needs. The relevance of the study of world experience is due to the possibility of using the achievements and practices in the context of the establishment of a new paradigm of professional education for managers of physical education and sports, in which the cognitive-contextual goals of forming the professional competence of these specialists should become priorities. The importance of studying international experience in the application of cognitive teaching methods in the training of managers of physical education and sports is also due to insufficient information on relevant studies conducted in this area. Unfortunately, the study of the individual components of the cognitive-oriented education system in higher education institutions of the world space is characterized by the lack of a holistic view of its functioning in modern conditions.Item Experience in the application of cognitive techniques in the field of physical education and sports(2020-12-14) Kryshtanovych, Svitlana; Bilostotska, Olha; Ulianova, Viktoriia; Tkachova, Nataliia; Tkachov, Artem; Криштанович, Світлана; Білостоцька, Ольга; Ульянова, Вікторія; Ткачова, Наталія; Ткачов, АртемItem Features of formation the professional competence of future managers of physical culture and sports(2020) Prystupa, Yevhen; Kryshtanovych, Svitlana; Danylevych, Myroslava; Lapychak, Ihor; Kryshtanovych, Myroslav; Sikorskyi, Petro; Podolyak, Zoryana; Basarab, VolodymyrToday, there are certain contradictions between the modern requirements of the labor market and the learning outcomes of future managers of physical culture and sports in Ukraine. The purpose of the study is to expand the pedagogical tools for teaching disciplines, which would contribute to the formation of professional competence of future managers and develop in them the desire for self-improvement, training, interest in innovations in the field of physical culture and sports. The theoretical (analysis, systematization and generalization, content analysis), empirical (questionnaire) and statistical (descriptive statistics) research methods were used. A survey of the faculty of higher educational institutions of Ukraine was conducted, which are directly involved in the preparation of future managers of physical culture and sports and students studying at the second (master) level of higher education. A total of 93 teachers and 189 students of four higher educational institutions were surveyed. It was determined that 56% of students want to gain knowledge and practical experience through the use of innovative teaching methods and the creativity of teachers. Surveys of teaching staff showed a positive trend towards the active use of innovative teaching methods to form the professional competence of future managers of physical culture and sports, in particular, teachers periodically use training lectures (70%), discussion lectures (81%), business and role-playing games (73%), case method (50%), facilitation (38%) and coaching (35%). The study showed that the opinions of two categories of respondents (96% of teachers and 90% of students) about the relevance of the profession of manager of physical culture and sports and the desirability of training such specialists in particular coincideItem Features of the Socio-Economic Development of the Countries of the World under the influence of the Digital Economy and COVID-19(International Journal of Computer Science and Network Security, 2022-03-16) Kryshtanovych, Svitlana; Prosovych, Olha; Panas, Yaroslav; Trushkina, Nataliia; Omelchenko, VladyslavThe main purpose of the study is to determine the main features of the socio-economic development of the countries of the world under the influence of the digital economy and COVID-19. The modern world has already taken the first step towards a fundamentally new technological, economic and social reality. However, the challenges facing the modern industrial society cannot be overestimated. We are talking about changing the global socio-technological order, the consequence of which is a complete reformatting of the systems familiar to us, the formation of new social and economic strategies. the technological paradigm is immediately changing, management models and social norms are changing, large-scale demographic shifts are taking place. As a result of the study, key aspects of socio-economic development in the digital economy were identified.Item Formation of professional culture of future specialists in finance and credit in higher educational institutions(2023-06-30) Kryshtanovych, Svitlana; Olenych, Iryna; Gavrysh, Iryna; Saukh, Irina; Kholtobinа, Oleksandra; Криштанович, Світлана; Оленич, ІринаA finance and credit specialist is a unique profession that involves a significant number of activities that need to be carried out in order to obtain the desired socio-economic effect. The possibility of this process is an adequate professional culture, which is formed at the stage of their preparation. Therefore, the purpose of this study is to form the professional culture of future specialists in finance and credit in higher educational institutions. The object of the study is the professional culture of future financiers in the framework of the educational process. To achieve the set goals, the article defines a scientific task, which is to model the ways of forming the professional culture of future specialists in finance and credit in higher educational institutions. The article presents and describes in detail which methods served to achieve the goals. The scientific and practical value of the results of the study is presented through the formed model of the formation of the professional culture of future specialists in finance and credit in higher educational institutions. Each stage of the formation of the professional culture of future specialists in finance and credit in higher educational institutions is characterized. It has been proved that further scientific attention should be focused on the study of the prac- tical effectiveness of the system for the formation of a professional culture of future specialists in finance and credit. Фахівець з фінансів і кредиту – це унікальна професія, яка передбачає значну кількість заходів, які необхідно здійснити для отримання бажаного соц.-екон ефект. Можливістю цього процесу є адекватна професійна культура, яка є сформовані на етапі їх підготовки. Тому метою даного дослідження є формування професійна культура майбутніх спеціалістів з фінансів і кредиту у ВНЗ установи. Об’єктом дослідження є професійна культура майбутніх фінансистів в рамки навчального процесу. Для досягнення поставлених цілей у статті визначено а наукове завдання, яке полягає в моделюванні шляхів формування професійної культури майбутнього спеціалістів з фінансів і кредиту вищих навчальних закладів. У статті представлено і детально описує, які методи слугували для досягнення цілей. Науковий і Практична цінність результатів дослідження представлена через сформовану модель формування професійної культури майбутніх спеціалістів фінансів і кредиту у вищій навчальні заклади. Кожен етап формування професійної культури майбутнього охарактеризовано спеціалістів з фінансів і кредиту вищих навчальних закладів. Це має доведено, що подальша наукова увага має бути зосереджена на вивченні практ. тична ефективність системи формування професійної культури майбутнього спеціалісти з фінансів і кредиту.Item Gender parity in public administration in the context of the development of European values in the management system(2021) Kryshtanovych, Svitlana; Treshchov, M.; Durman, M.; Lopatchenko, I.; Kernova, M.; Криштанович, СвітланаThe issue of gender parity in the management system plays an important role in the world. The problem is raised at all levels and its solutions are always on the agenda. The dominance of men in high management positions in the 20th century has led to the fact that now gender equality is a matter of many scientific works.Важливу роль відіграє питання гендерного паритету в системі управління світ. Проблема порушується на всіх рівнях і її вирішення завжди на порядку денному. The домінування чоловіків на високих керівних посадах у 20 столітті призвело до того, що зараз питанням гендерної рівності присвячено багато наукових праць.Item Improvement of economic and information mechanisms of social-economic development of mountain territories(2018) Kryshtanovych, M.; Kholiavka, Volodymyr; Kryshtanovych, Svitlana; Hul, Ivan; Криштанович, М.; Холявка, Володимир; Криштанович, Світлана; Гуль, ІванОб’єктом дослідження є соціально-економічний розвиток гірських територій Карпатського регіо- ну (Україна). Одним з найбільш проблемних місць є діючі механізми державного управління щодо розв’я- зання проблем гірських територій. Обмеженість ресурсів, недостатня інформація потребують посилення уваги місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, а також подальшого удосконалення наявних інструментів державного регулювання. При написані роботи було використано наступні методи дослідження: аналізу, екстраполяції, SWOT-аналізу та системного узагальнення. У ході дослідження було проведено аналіз соціально-економічного розвитку гірських територій. Це допомогло визначити пріоритетну галузь, а саме туристично-рекреаційну. Запропоновано модель туристично-рекреаційного кластера. Це дозволить створити умови для ефективної діяльності і співпраці всіх суб’єктів господарської діяльності. Зокрема, сприятиме розробці та впровадженню заходів щодо стабілізації і покращення демографічної ситуації в гірських районах, зменшення масштабів трудової еміграції місцевих жителів. Визначено ефективні механізми розвитку гірських територій Карпатського регіону, а саме механізму моніторингу та прогнозування факторів, механізмів здійснення державної гірської політики, механізмів впливу на ефективне використання наявних ресурсів. Це забезпечить гармонізацію інтересів усіх суб’єктів господарювання і сприятиме зростанню економічного потенціалу гірських територій України. Удосконалено економічний та інформаційний механізми державного управління соціально-економічного розвитку гірських територій, в яких окрім кроків щодо кожного із цих механізмів наведено конкретні їх дії. Тобто наведено їх спрямованість, забезпеченість, а також кінцева мета та умови виконання. Завдяки запропонованим економічного та інформаційного механізмів будуть враховані особливості Кар- патського регіону. Механізми сприятимуть розвитку галузевій кластеризації, запровадженню інноваційних технологій з урахуванням екологічної безпеки, розбудови інфраструктури регіону, підвищення зайнятості, соціального захисту населення та популяризації Карпатського регіону, як в середині України, так і за її межами. Сама сутність взаємозв’язку між цими механізмами полягає в тому, що держава повинна регу- лювати ті сфери і процеси, на які ринок впливає недостатньо або мало ефективно. Це гарантуватиме ефективний розвиток гірських територій.Item Influence of psychological conditions on the level of creative imagination(2022-06-14) Kryshtanovych, Svitlana; Bilyk, Valentyna; Matvienko, Olena; Stepanenko, Liudmyla; Tsvietkova, Hanna; Криштанович, Світлана; Білик, Валентина; Матвієнко, Олена; Степаненко, Людмила; Цвєткова, ГаннаThe main purpose of the study is to determine the influence of psychological conditions on the development of creative imagination. As a result of research, we applied several key methods that allowed us to achieve this goal. First of all, it is a method of theoretical analysis and synthesis. Also, methods of correlation analysis and a number of empirical methods were used for the existing experimental group (observation, conversation, questionnaire, testing). The analysis of the psychological conditions of the correlation matrix showed that there is a noticeably high connection between the influences of psychological conditions on the development of creative imagination, thereby confirming our assumption. According to the results of the study of the development of creative imagination, the dominance of the middle and low levels of its development was established. In addition, the criteria of creative imagination were diagnosed, which included the originality of images, flexibility of images, performance of images, speed of the created image. It was found that the most developed is the originality of images, the least developed is the performance of images. Основною метою дослідження є визначення впливу психологічних умов на розвиток творчої уяви. У результаті дослідження ми застосували кілька ключових методів, які дозволили нам досягти поставленої мети. Перш за все, це метод теоретичного аналізу та синтезу. Також для існуючої експериментальної групи були використані методи кореляційного аналізу та ряд емпіричних методів (спостереження, бесіда, анкетування, тестування). Аналіз психологічних умов кореляційної матриці показав, що існує помітно високий зв’язок між впливами психологічних умов на розвиток творчої уяви, що підтвердило наше припущення. За результатами дослідження розвитку творчої уяви, встановлено домінування середнього та низького рівнів його розвитку. Крім того, діагностовано критерії творчої уяви, до яких входили оригінальність образів, гнучкість образів, продуктивність образів, швидкість створюваного образу. Виявлено, що найбільш розвинена оригінальність образів, найменш розвинена продуктивність образів.Item Innovative technologies in the work of a teacher of physical culture and sports(2024) Kryshtanovych, Svitlana; Zahura, Fedir; Dulibskyy, Andriy; Ilkiv, Oksana; Odnovorchenko, Igor; Chyzh, Viktor; Криштанович, Світлана; Загура, Федір; Дулібський, Андрій; Ільків, Оксана; Одноворченко, Ігор; Чиж, ВікторThe article represents an attempt to investigate modern theoretical provisions and best practices in the field of introduction of innovative technologies into the work of physical culture and sports teachers. Both didactical and technological aspects are considered based, in particular, on some case studies and empirical research. The importance and expediency of AR/VR technologies in teaching physical culture and sports are emphasized, as well as the relevance to addressing some elements of professional sports training practice. Стаття являє собою спробу дослідження сучасних теоретичних положень та передовий досвід у сфері впровадження інноваційних технологій у роботу вчителів фізичної культури та спорту. Є як дидактичний, так і технологічний аспекти розглядається на основі, зокрема, деяких прикладів та емпіричних досліджень. The важливість і доцільність AR/VR технологій у викладанні фізичної культури та наголошується на спорті, а також на актуальності вирішення деяких елементів професійно-спортивна тренувальна практика.Item Management of socio-economic development of tourism enterprises(2020-11-03) Kryshtanovych, Svitlana; Kindzer, Bogdan; Goryn, Marta; Kravchenko, Alla; Frunza, Svitlana; Криштанович, Світлана; Кіндзер, Богдан; Горин, Марта; Кравченко, Алла; Фрунза, СвітланаTo date, the tourism business is developing rapidly and the mountainous territories are not inferior in competition to other tourist territories. For the development of the tourism business, it is necessary to conduct effective management of socio-economic development. The main purpose of the study is to identify and assess the main threats to the socio-economic development of the tourism business in the mountainous territories of Eastern Europe. We have applied the methods of synthesis, analysis, deduction, induction, mathematical methods, methods of expert research. The importance of research on the management of socio-economic development of the mountains in the conditions of increasing the efficiency of the tourism business is proved. Peculiarities of managing the socio-economic development of the mountains in the conditions of increasing the efficiency of the tourism business are considered. As a result of the study, threats were identified that most negatively affect the management system of the socio-economic development of the tourism business in the mountains. The novelty of the study is the formation of coordinate systems in the trust or distrust of the management and executive staff of travel companies in making management decisions.Item Methodological approach to determining the main factors for the development of creative thinking in students of creative professions(2021-10-27) Kryshtanovych, Myroslav; Kryshtanovych, Svitlana; Stepanenko, Liudmyla; Brodiuk, Yuliіa; Fast, Alina; Криштанович, Мирослав; Криштанович, Світлана; Степаненко, Людмила; Бродюк, Юлія; Швидка, АлінаAbstract. The phenomenon of a person’s creative thinking, as well as the mechanisms of its development, are in the problematic field of research of numerous scientists for many centuries. The relevance of these problems was reinforced in many respects by the desire of a person to understand his capabilities, to use them in order to create a comfortable environment around him. Interest in this problem at this stage of socio-historical development has its own special features. The questions that are raised in the study are what factors have the most significant influence on the development of creative thinking in students of creative professions. The main purpose of the article is to determine and compile the key factors for the development of creative thinking in students of creative professions as the main guarantee of their success. To do this, we have applied the methodology of the graph connections between the main factors, which will allow us to form a methodological approach to the hierarchical ordering of the most important factors in the development of creative thinking in students of creative professions as the main guarantee of their success. The subject of the research is the factors of influence on the creative thinking of students of creative specialties. The results of the study led to the formation of the key factors influencing the development of creative thinking among students of creative professions through expert analysis and a survey of specialists in this field and literature. The practical value of the study is to determine the key factors of influence on the development of creative thinking in students and the possibility of using the proposed methodological approach, in particular. The study has limitations and they consist because the process of determining the key factors for the development of creative thinking in students of creative professions took place only considering the specifics of the activities of educational institutions in Ukraine. Анотація. Феномен творчого мислення людини, а також механізми його розвитку перебувають у проблемному полі дослідження численних вчених протягом багатьох століть. The Актуальність цих проблем багато в чому підкріплювалася бажанням людини зрозуміти свої можливості, використати їх для створення навколо себе комфортного середовища. Інтерес до цієї проблеми на даному етапі суспільно-історичного розвитку має свої особливості. У дослідженні порушуються питання, на які фактори мають найбільший вплив розвиток творчого мислення в учнів творчих професій. Основна мета в стаття полягає у визначенні та узагальненні ключових чинників розвитку творчого мислення в студентів творчих професій як головної запоруки їхнього успіху. Для цього ми подали заявку методологію графіка зв'язків між основними факторами, що дозволить нам сформувати методологічний підхід до ієрархічного впорядкування найважливіших факторів в розвиток творчого мислення в учнів творчих професій як головної запоруки їх успіх. Предметом дослідження є фактори впливу на творче мислення учнів творчих спеціальностей. Результати дослідження привели до формування ключових факторів впливу розвиток творчого мислення студентів творчих професій шляхом експертного аналізу та опитування спеціалістів у цій галузі та літератури. Практичне значення дослідження полягає у визначенні ключові чинники впливу на розвиток творчого мислення в учнів та можливості використання запропонованого методологічного підходу, зокрема. Дослідження має обмеження і вони складаються, оскільки відбувається процес визначення ключових факторів розвитку творчого мислення у студентів творчих професій мало місце лише з урахуванням специфіки діяльності в навчальних закладів України.Item Modeling the assessment of influence of institutional factors on the process of future business managers(Теорія та дослідження менеджменту для сільського бізнесу та розвитку інфраструктури, 2021-04) Криштанович, Світлана; Безена, Іван; Хой, Наталія; Камінська, Оксана; Партико, Неоніла; Kryshtanovych, Svitlana; Bezena, Ivan; Hoi, Nataliia; Kaminska, Oksana; Partyko, NeonilaThe main purpose is to analyses the experience and the modelling of hierarchy of institutional factors that have their impact on the learning process and the formation of professional competence of business managers. The methodological basis is graph theory and hierarchical structuring methods. A graph is a set of points (vertices) and lines (edges), they are connected. We can also say that a graph is a set of points and lines at which the end of each belongs to a set of points. The data obtained make it possible to systematize the practical and theoretical achievements in the process of learning business managers and using the theory of graphs and the hierarchical ordering modelling, the priority of institutional factors influencing the learning process of business managers were established. The proposed modelling of the level of influence of institutional factors on the learning process of business managers is specific for the study area, since it used expert opinions of persons who are involved in the learning process of business managers. In the future, this simulation can be used for other sectors of higher education. This modelling of the impact of institutional factors can be used for higher education institutions that specialize in learning business managers.Item Modeling the Effective Digitalization of the Education Management System in the Context of Sustainable Development(2023-06-08) Kryshtanovych, Svitlana; Inozemtseva, Oksana; Voloshyna, Olha; Ostapiovska, Iryna; Dubrova, Oksana; Криштанович, Світлана; Іноземцева, Оксана; Волошіна, Ольга; Остапіовскач, Ірина; Дуброва, ОксанаThe main purpose of the article is to form a methodological approach to the digitalization of the education management system in the context of ensuring the sustainable development of a single socio-economic system. The relevance of the topic of the article is due to the active development of modern digital technologies and the advancement of requirements for the digitalization of education for sustainable development. The object of the study is a single educational institution and its system for ensuring sustainable development. The basic modeling technique represents the main research methodology. The main articles propose new models for the effective digitalization of the education management system in order to ensure its sustainable development, taken specifically as an institution of higher education. As a result, we have described a new methodological approach to improve the integration of all aspects of digitalization into the education management system in the context of sustainable development. Основною метою статті є формування методичного підходу до цифровізації система управління освітою в контексті забезпечення сталого розвитку а єдина соціально-економічна система. Актуальність теми статті зумовлена активним розвиток сучасних цифрових технологій та висунення вимог до цифровізація освіти для сталого розвитку. Об'єкт дослідження єдиний навчальний заклад та його система забезпечення сталого розвитку. Основний Техніка моделювання є основною методологією дослідження. Основні статті пропонують нові моделі ефективної цифровізації системи управління освітою з метою забезпечення його сталий розвиток, взятий саме як вищий навчальний заклад. В результаті, ми описали новий методологічний підхід для покращення інтеграції всіх аспектів цифровізації в систему управління освітою в контексті сталого розвитку розвитку.