Перегляд за Автор "Kowalski, D."
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Aktywność fizyczna w dobie pandemii Covid-19 i izolacji domowej(2022) Czarnecki, D.; Skalski, D. W.; Kowalski, D.; Kreft, P.; Kindzer, B.; Gamma, T.; Kyryk, O.; Кіндзер, БогданPojawienie się w 2019 roku i szybkie rozprzestrzenianie się koronaawirusa SARS-CoV-2 stało się powodem ogłoszenia przez WHO wielu ograniczeń związanych z przemieszczaniem się i zgromadzeniami osób oraz korzystaniem z infrastruktury sportowej i zdrowotnej. Поява у 2019 році та стрімке поширення коронавірусу SARS-CoV-2 стали приводом для оголо- шення ВООЗ багатьох обмежень, пов’язаних з пересуванням людей, зібраннями людей, використанням спортивно-оздоровчої інфраструктури.Документ Participation in physical culture and health education - selected issues(2022) Skalski, D. W.; Kowalski, D.; Graczyk, M.; Rybak, O.; Kindzer, B.; Kyryk, O.; Скальський, Д. В.; Ковальський, Д.; Грачик, М.; Рибак, О.; Кіндзер, Б.; Кирик, О.Streszczenie Wyrabianie u dzieci przekonania, że zdrowie jest walorem oraz wartością, o którą warto się troszczyć i zabiegać, jest jednym z ważniejszych celów edukacji zdrowotnej. Przedszkole i szkoła odgrywają istotną rolę w kształtowanie pozytywnych postaw dzieci, w tym sprzyjających zdrowiu, a edukacja zdrowotna powinna być analizowana jako podstawowe prawo każdego dziecka, które powinno być uwzględnione w jego wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej. Zagadnienia dotyczące edukacji zdrowotnej realizowanej w placówkach oświatowych i wychowawczych są przedmiotem zainteresowania niewielkiej grupy autorów. W dostępnych publikacjach można zauważyć swoisty brak koncentracji na problematyce przedszkolnej oraz wczesnoszkolnej edukacji zdrowotnej w ujęciu systemowym. Zachodzi zatem potrzeba podejmowania prób całkowitego ujęcia problematyki przedszkolnej oraz wczesnoszkolnej edukacji zdrowotnej, czego starano się dokonać w niniejszym opracowaniu. Działania z zakresu edukacji zdrowotnej należy rozpocząć w możliwie najmłodszym wieku, ponieważ angażowanie w dobre jakościowo kształcenie w pierwszych latach życia dziecka jest dużo skuteczniejsza oraz przynosi znaczne korzyści w dalszym życiu niż późniejsze interwencje. Dlatego też, mając na uwadze jej ważność, edukacja ta nie może zostać pominięta na etapie wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej. W edukacji zdrowotnej najistotniejszym pojęciem, zarówno dla rozważań teoretycznych, jak i dla podejmowanych na ich podstawie rozwiązań praktycznych, jest zdrowie. Pojęcie zdrowia może być przedmiotem refleksji przynajmniej trzech nauk: medycyny, psychologii oraz socjologii. Wychowanie fizyczne i sport w szkole ze względu na aktywizowanie sportowe ogromnej rzeszy dzieci i młodzieży ma niezwykle ważne znaczenie w wymiarze społecznym i indywidualnym. Ta aktywność wpływa bowiem bezpośrednio na kondycję fizyczną i psychiczną młodego pokolenia. Poprawia zdrowotność naszego społeczeństwa i buduje nawyki aktywności ruchowej, która jest niezbędnym elementem naszego zdrowia w każdym przedziale wiekowym. Podsumowując aktywność fizyczna i edukacja zdrowotna ma duże znaczenie dla zdrowia. Ich unikanie może prowadzić do zaburzeń funkcjonowania organizmu co skutkuje chorobami. Jeżeli aktywnie spędzimy wolne chwile to przyniesie to wiele korzyści dla nas nie tylko fizycznych, ale i psychicznych lepiej będziemy radzić sobie ze stresem.Змусити дітей повірити, що здоров’я – це актив і цінність, про яку варто піклуватися просити, є однією з найважливіших цілей санітарної освіти. Дитсадок і школа відіграють важливу роль роль у формуванні позитивних установок дітей, у тому числі сприятливих для здоров'я, та санітарної освіти його слід аналізувати як фундаментальне право кожної дитини, яке слід брати до уваги у своїй дошкільній та ранній освіті. Питання освіти медико-санітарна допомога, що надається в освітніх і виховних закладах, становить інтерес невелика група авторів. У наявних публікаціях можна помітити специфічну недостатню увагу до дошкільна та рання шкільна санітарна освіта в системному аспекті. Стається тому необхідно намагатися повніше осягнути питання дошкільного та раннього шкільного віку санітарна освіта, яку намагалися зробити в цьому дослідженні. Діяльність у сфері освіти Турботу про здоров'я слід починати в якомога ранньому віці, оскільки це зобов'язання високої якості навчання в перші роки життя дитини набагато ефективніше і приносить значну користь в пізніше життя, ніж пізніші втручання. Тому, враховуючи його важливість, ця освіта не є він може бути опущений на етапі дошкільної та молодшої шкільної освіти. В освіті здоров'я, найважливіше поняття як для теоретичних, так і для публічних міркувань на їх основі практичні рішення здоров’я. Поняття здоров'я може бути предметом рефлексії принаймні три науки: медицина, психологія та соціологія. Фізкультура і спорт в школи, через спортивну активізацію величезної кількості дітей і підлітків, є надзвичайно важливим важливість у соціальному та індивідуальному вимірі. Ця діяльність безпосередньо впливає фізичний і психічний стан молодого покоління. Це покращує здоров’я нашого суспільства та будує звички до фізичної активності, яка є важливим елементом нашого здоров’я в будь-якій частині вік. Таким чином, фізична активність і санітарна освіта мають велике значення для здоров'я. їх уникнення може призвести до порушень у функціонуванні організму, що призводить до захворювань. Якщо активно ми будемо проводити свій вільний час, це принесе нам багато користі не тільки фізично, а й розумово ми зможемо краще справлятися зі стресом.Документ Pozytywny wplyw ruchu i aktywnosci fizycnej na organizm czlowieka(2022) Czarnecki, D.; Skalski, D. W.; Kowalski, D.; Graczyk, M.; Kindzer, B.; Gaynulina, I.; Чарнецький, Д.; Скальскі, Д. В.; Ковальський, Д.; Грачик, М.; Кіндзер, Б.; Гайнуліна, І.Streszczenie Wśród najważniejszych czynników które mają istotny wpływ na stan zdrowia, a także długość życia należy wymienić aktywność fizyczną. Aktywność fizyczna jest bardzo ważnym elementem w życiu człowieka. Jako zaplanowany, nadprogramowy wysiłek istotnie kształtuje zarówno osobowość, jak i potencjał zdrowotny. W wyniku wsparcia ze strony mediów, rozwój fizyczny jednostki jest szczególnie aprobowany we współczesnym społeczeństwie. Docierające zewsząd zalecenia, dotyczące zdrowego odżywiania, treningu i zasad ogólnie pojętego zdrowego stylu życia, odgrywają istotną rolę w budowaniu świadomości prozdrowotnej. Korzyści z podejmowania aktywności fizycznej są oczywiste. Systematyczna aktywność fizyczna jest bardzo silnym biologicznym stymulatorem i należy do głównych determinant zdrowia fizycznego i psychicznego człowieka. W teorii aktywność fizyczna jest dedykowana wszystkim osobom, które są zdolne do jej wykonywania. Szeroko pojęta aktywność fizyczna obejmuje rekreacyjną aktywność fizyczną (w tym większość dyscyplin sportowych uprawianych amatorsko oraz taniec), zawodowe uprawianie sportu, aktywność fizyczną w domu i okolicy oraz aktywność fizyczną związaną z transportem / przemieszczaniem się. Czynnikami warunkującymi stopień aktywności fizycznej są czynniki środowiskowe, takie jak ukształtowanie i zabudowanie terenu, istniejąca infrastruktura sportowa oraz czynniki ekonomiczne i społeczne. Ważnym czynnikiem jest ponadto sposób przemieszczania się, który w ostatnich latach uległ także istotnym zmianom, polegającym zwłaszcza na używaniu samochodu w większym stopniu niż miało to miejsce w przeszłości. Rezygnacja z aktywności ruchowej może prowadzić do cukrzycy, otyłości, chorób serca i układu krążenia, a także zmian w obrębie stawów i kręgosłupa.Серед найважливіших факторів, які мають значний вплив на здоров'я, а також тривалість життя фізичні навантаження слід замінити. Фізична активність – дуже важливий елемент у житті людини. Як планомірне, додаткове зусилля, воно суттєво формує як особистість, так і її потенціал здоров'я. В результаті медіапідтримки особливого значення набуває фізичний розвиток особистості утверджується в сучасному суспільстві. Рекомендації щодо здоров’я надходять звідусіль харчування, тренування та принципи загальновизнаного здорового способу життя відіграють важливу роль у побудові обізнаність про здоров'я. Користь фізичної активності очевидна. Систематичність фізична активність є дуже сильним біологічним стимулятором і є одним з головних детермінант фізичне та психічне здоров'я людини. Теоретично фізична активність присвячена кожному людей, які здатні його реалізувати. У широкому розумінні фізична активність включає відпочинок фізична активність (включаючи більшість аматорських видів спорту та танців), професійне заняття спортом, фізична активність вдома та поблизу, а також пов’язана з цим фізична активність транспорт / пересування. Фактори визначають ступінь фізичної активності екологічні особливості, такі як рельєф і розвиток, існуюча спортивна інфраструктура та економічні та соціальні фактори. Крім того, важливим фактором є те, як ви рухаєтеся в останні роки він також зазнав значних змін, особливо використання автомобіля в більше, ніж це було в минулому. Відмова від фізичної активності може призвести при цукровому діабеті, ожирінні, захворюваннях серця і кровоносної системи, а також при змінах суглобів і хребта.Документ Pozytywny wpływ ruchu i aktywności fizycznej na organizm człowieka(2022) Czarnecki, D.; Skalski, D. W.; Kowalski, D.; Graczyk, M.; Kindzer, Bohdan; Gaynulina, I.; Кіндзер, БогданWśród najważniejszych czynników które mają istotny wpływ na stan zdrowia, a także długość życia należy wymienić aktywność fizyczną. Aktywność fizyczna jest bardzo ważnym elementem w życiu człowieka. До найважливіших факторів, що істотно впливають на здоров'я і тривалість життя, відноситься рухова активність. Фізична активність – дуже важливий елемент у житті людини.Документ Rozwoj poznawczy, emocjonalny i spoleczny dzieci niepelnosprawnych pod wplywem hipoterapii(2022) Graczyk, M.; Skalski, D. W.; Kowalski, D.; Grygus, I.; Kindzer, B.; Nesterchuk, N.; Грачик, М.; Скальскі, Д. В.; Ковальський, Д.; Григус, І.; Кіндзер, Б.; Нестерчук, Н.Streszczenie Hipoterapia jest procesem psycho-socjo-fizjologicznym zachodzącym w pewnej zamierzonej i zorganizowanej sytuacji społecznej. To właśnie obecność konia sprawia, że jest to wyjątkowa i niepowtarzalna metoda terapeutyczna, dająca nowe i niespotykane w innych terapiach możliwości wpływania na stan psychofizyczny dzieci poddawanych terapii. Hipoterapia wymaga zaangażowania oraz wiary zarówno ze strony dziecka, rodziców jak i rehabilitantów i stosowanych przez nich metod. Nauczenie się jazdy konnej jest efektem ubocznym. Bodźce przemawiają do różnych sfer. Do jego ciała rozwijając motoryczność, spostrzegawczość rozwija również wrażliwość, zdolności do kontaktowania się z innymi i radzenia sobie, a także kształtują odpowiedzialność za siebie lub drugich. Ćwiczenia z koniem, a przez to zmęczenie mają swoją treść i sens, rozczarowanie czy frustracja w razie nieosiągnięcia zamierzonego celu nie są porażką, lecz dzięki żywemu partnerowi, jakim jest koń, stają się czymś wyjątkowym, pewną przemianą i bodźcem do zrozumienia własnych problemów oraz motywacją do dalszego działania. W niniejszym opracowaniu wykazano pozytywny wpływ metody wieloprofilowego usprawniania na rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny osób niepełnosprawnych z różnymi schorzeniami, a także ukażę jak duży wpływ na pacjenta posiada bliski kontakt z koniem. Hipoterapia według Ingrid Strauβ to jedna z metod rehabilitacji ruchowej na bazie neurofizjologii, prowadzona przy udziale konia. Poruszając się stępem, koń przenosi impulsy ruchowe i dzięki temu jest on swoistym medium (łącznikiem) terapeutycznym. Trening tułowia w siadzie oraz przemieszczanie się w przód w sposób typowy dla chodu człowieka prowadzą do osiągnięcia właściwych reakcji postawy; precyzyjne ćwiczenia koordynacyjne pozwalają na wybalansowanie ciała oraz trening równowagi. Celem hipoterapii jest wspieranie kompleksowej rehabilitacji dziecka dzięki wykorzystaniu wyjątkowych doznań, jakie daje człowiekowi kontakt z koniem. Zajęcia odbywają się z reguły od jednego do trzech razy w tygodniu i trwają około 30 minut, mogą być indywidualne lub grupowe i przeprowadzone są na ogół na terenie ośrodka jeździeckiego.Іпотерапія – це психосоціофізіологічний процес, що відбувається в певній продуманій та організованій соціальній ситуації. Саме наявність коня робить його унікальним і неповторним терапевтичний метод, який пропонує нові та нечувані в інших методах лікування можливості впливу на стан психофізична система дітей, які проходять терапію. Іпотерапія вимагає як відданості, так і віри веб-сайти дитини, батьків і реабілітологів і методи, які вони використовують. Навчання верховій їзді є побічним ефектом. Стимули стосуються різних сфер. До свого тіла, розвиваючи моторику, проникливість також розвиває чутливість, здатність спілкуватися з іншими та справлятися, і вони формують відповідальність за себе чи за інших. Вправи з конем, а тому втома ваш зміст і значення, розчарування або фрустрація у разі невдачі в досягненні наміченої мети не є невдачею, але завдяки своєму живому партнеру, яким є кінь, вони стають чимось особливим, певним перетворенням і стимулом зрозуміти власні проблеми та мотивацію продовжувати. У цьому дослідженні продемонстровано позитивний вплив багатопрофільної методики реабілітації на когнітивний та емоційний розвиток і соціального життя людей з обмеженими можливостями з різними захворюваннями, і я покажу, наскільки це впливає на пацієнта має тісний контакт з конем. За словами Інгрід Страубет, іпотерапія є одним із методів фізичної реабілітації на основі нейрофізіології, що проводиться за участю коня. Ідучи на прогулянці, кінь передає імпульси і, отже, це специфічне терапевтичне середовище (посилання). Тренування тулуба в сидячому положенні і рух вперед у спосіб, типовий для людської ходи, призводить до досягнення відповідних постуральних реакцій; вправи на точну координацію дозволяють збалансувати тіло та тренування рівноваги. Метою іпотерапії є сприяння комплексній реабілітації дитини завдяки унікальним відчуттям від контакту з конем. Як правило, заняття відбуваються з один-три рази на тиждень і тривають близько 30 хвилин, вони можуть бути індивідуальними або груповими і зазвичай проводяться в центрі кінної спорту.Документ Rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci niepełnosprawnych pod wpływem hipoterapii(2022) Graczyk, M.; Skalski, D. W.; Kowalski, D.; Grygus, I.; Kindzer, Bohdan; Nesterchuk, N.; Кіндзер, БогданHipoterapia jest procesem psycho-socjo-fizjologicznym zachodzącym w pewnej zamierzonej i zorganizowanej sytuacji społecznej. To właśnie obecność konia sprawia, że jest to wyjątkowa i niepowtarzalna metoda terapeutyczna, dająca nowe i niespotykane w innych terapiach możliwości wpływania na stan psychofizyczny dzieci poddawanych terapii.Іпотерапія - це психосоціофізіологічний процес, що відбувається в певній організованій соціальній ситуації. Саме присутність коня робить його особливим і унікальним терапевтичний метод, який надає нові та безпрецедентні можливості впливу на стан за допомогою інших методів лікування психофізичний стан дітей, які проходять терапію.Документ Selected sport competition in water rescue in the opinion of water rescuers(2022) Skalski, D. W.; Kowalski, D.; Kindzer, Bohdan; Kreft, Р.; Gamma, Т.; Кіндзер, БогданRescuers must demonstrate their skills during each rescue competition. At each start, they are judged by the audience that came to see if they really felt safe by the water. Рятувальники мають продемонструвати свою майстерність під час кожного змагання. На кожному старті їх оцінюють відвідувачі, які прийшли перевірити, чи справді вони почуваються у безпеці біля води.Документ Selected sport completition sn water rescue sn the opinion of water rescuers(2022) Skalski, D. W.; Kowalski, D.; Kindzer, В.; Kreft, Р.; Gamma, Т.; Скальскі, Д. В.; Ковальський, Д.; Кіндзер, В.; Крефт, Р.; Гамма, Т.Summary Rescuers must demonstrate their skills during each rescue competition. At each start, they are judged by the audience that came to see if they really felt safe by the water. It depends on the level of training of lifeguards and what level they will present during the competition between themselves and whether these people will enjoy a rest at a guarded bathing beach during warm days. Will they go, for example, 200 meters further to the water that no one is guarding, because they think that the lifeguard will not provide them with adequate safety anyway? They will do so because they will be convinced that a man standing by the water in an orange T-shirt with the inscription "RESCUER" can do nothing, and he chose this activity by chance, or in order to spend a pleasant vacation. Another positive reason is that during the observation of individual competitions, WOPR instructors draw conclusions on what elements during the training should be given more attention and devote more time to. Their task is also to catch the mistakes made by individual players and pass it on to them after the end of the competition. Thanks to this, the rescuer knows which elements are being performed incorrectly and, through consultation with the instructor, learns how to correct them. At the same time, they encourage the participants to constantly practice and improve their skills, thanks to which they become better rescuers. Rescue competitions played in the real work environment of rescuers, e.g. competitions in coastal rescue, test the skills of rescuers much better than competitions played, for example, in an indoor swimming pool. Swimming in the pool does not fully reflect the natural environment and only through the water it is filled with does it resemble it. The main difference between the water in the pool and in the natural environment is that it is transparent all the time, thanks to which the rescuer can see everything perfectly. In addition, competitions played by the sea are very similar to the situations . Рятувальники мають продемонструвати свою майстерність під час кожного змагання. На кожному старті їх оцінюють відвідувачі, які прийшли перевірити, чи справді вони почуваються у безпеці біля води. Від рівня підготовки рятувальників і того, який рівень вони представлять під час змагань між собою, залежить, чи сподобається цим людям відпочивати в теплі дні на пляжі, який охороняється. Чи підуть вони, наприклад, на 200 метрів далі до води, яку ніхто не охороняє, бо вважають, що рятувальник все одно не забезпечить їм належної безпеки? Вони так зроблять, тому що переконаються, що чоловік, який стоїть біля води в помаранчевій футболці з надписом «РЯТУВАЛЬНИК», нічого не зможе робити, і він обрав це заняття випадково, або щоб приємно провести відпустку. Ще однією позитивною причиною є те, що під час спостереження за індивідуальними змаганнями інструктори роблять висновки, яким елементам під час тренувань варто приділяти більше уваги та часу. Їх завдання також визначити помилки окремих гравців і передати їм це після закінчення змагань. Завдяки цьому рятувальник знає, які елементи виконуються неправильно, і, консультуючись з інструктором, вчиться їх виправляти. Водночас заохочують учасників постійно практикуватися та вдосконалювати свої навички, завдяки чому вони стають кращими рятувальниками. Рятувальні змагання, що проводяться в реальному робочому середовищі рятувальників, наприклад, змагання з берегового порятунку перевіряють майстерність рятувальників набагато краще, ніж змагання, які проводяться, наприклад, у критому басейні. Плавання в басейні не повністю відображає навколишнє природне середовище і лише через воду, якою наповнений басейн, нагадує його. Основна відмінність води в басейні від природного середовища полягає в тому, що вона весь час прозора, завдяки чому рятувальнику все добре видно. Крім того, змагання на березі моря дуже схожі на ситуації, в які реально потрапляють рятувальники під час виконання своїх обов’язків у літній сезон. Необхідно зазначити, що переважна більшість респондентів вважають, що в майбутньому Поморська ліга рятувальників на воді може стати одним із провідних змагань. Поморська ліга рятувальників на воді може стати змаганням національного рівня, що призведе до підвищення рівня безпеки на пляжах і у воді.Документ Sport water rescue in Poland - research on selected sport competitions in water rescue(2022) Skalski, D.; Kowalski, D.; Kindzer, B.; Kreft, P.; Grygus, I.; Скальський, Д.; Ковальський, Д.; Кіндзер, Б.; Крефт, П.; Григус, І.The subject of the research are players, rescuers and rescue competitions in the Pomeranian League of Rescue, the 1st round of the Polish Grand Prix and the Summer Polish Championships.. Предметом дослідження є гравці, рятувальники та змагання рятувальників у Поморській лізі порятунку, 1-му раунді Гран-прі Польщі та Літньому чемпіонаті Польщі.Документ Sport water rescue in Poland – research on selected sport competitions in water rescue(2022) Skalski, D.; Kowalski, D.; Kindzer, Bohdan; Kreft, P.; Grygus, I.; Кіндзер, БогданCompetition is associated with competition. Their main task is to select a team from among the initial teams. In any sports discipline, players are not in to test their skills.Конкуренція асоціюється зі змаганням. Головне їхнє завдання – підібрати команду з серед початкових команд. У будь-якій спортивній дисципліні гравці не для того, щоб перевіряти свої навички.Документ Uczestnictwo w kulturze fizycznej i edukacji zdrowotnej – wybrane zagadnienia(2022) Skalski, D. W.; Kowalski, D.; Graczyk, M.; Rybak, O.; Kindzer, Bohdan; Kyryk, O.; Кіндзер, БогданWyrabianie u dzieci przekonania, że zdrowie jest walorem oraz wartością, o którą warto się troszczyć i zabiegać, jest jednym z ważniejszych celów edukacji zdrowotnej. Przedszkole i szkoła odgrywają istotną rolę w kształtowanie pozytywnych postaw dzieci, w tym sprzyjających zdrowiu, a edukacja zdrowotna powinna być analizowana jako podstawowe prawo każdego dziecka, które powinno być uwzględnione w jego wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej. Виховувати у дітей переконання, що здоров’я – це надбання та цінність, про яку варто піклуватися прагнути, є однією з найважливіших цілей санітарної освіти. Дитсадок і школа відіграють важливу роль роль у формуванні у дітей позитивних установок, у тому числі здоров'язбережувальних, і санітарна освіта слід аналізувати як фундаментальне право кожної дитини, яке слід брати до уваги у своїй дошкільній та початковій шкільній освіті.Документ Znaczenie aktywności ruchowej dla zdrowia człowieka(2022) Czarnecki, D.; Skalski, D. W.; Kowalski, D.; Rybak, Ludmiła; Gamma, T.; Рибак, ЛюдмилаRegularna aktywność ruchowa determinuje jakość i długość życia człowieka. Odpowiednio dobrana aktywność wzbogaca także sferę intelektualną i pozwala zachować równowagę między kondycją ciała a stanem umysłu. Przyczynia się do lepszej kondycji psychofizycznej, a także do lepszego samopoczucia. Регулярна фізична активність визначає якість і тривалість життя людини. Правильно підібране заняття також збагачує інтелектуальну сферу і дозволяє підтримувати баланс між станом тіла і душевним станом. Сприяє покращенню психофізичного стану та самопочуття.Документ Аktywność fizyczna jako istotny element profilaktyki i leczenia zespołu metabolicznego(2023) Mirska, I.; Kreft, P.; Skalski, D. W.; Rybak, Oleh; Kowalski, D.; Dyachuk, V.; Рибак, ОлегAktywność fizyczna to, obok zbilansowanej diety, główny element zdrowego stylu życia. Regularnie uprawiany sport, adekwatnie do wieku i stanu zdrowia wywiera korzystny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Рухова активність, поряд із збалансованим харчуванням, є основним елементом здорового способу життя. Регулярні заняття спортом, що відповідають вашому віку та стану здоров'я, благотворно впливають на роботу всього організму.Документ Аktywność fizyczna jako istotny element profilaktyki i leczenia zespołu metabolicznego(2023) Mirska, I.; Kreft, P.; Skalski, D. W.; Rybak, Oleh; Kowalski, D.; Dyachuk, V.; Мірська, І.; Крефт, П.; Скальскі, Д. В.; Рибак, Олег; Ковальський, Д.; Дячук, В.Aktywność fizyczna to, obok zbilansowanej diety, główny element zdrowego stylu życia. Regularnie uprawiany sport, adekwatnie do wieku i stanu zdrowia wywiera korzystny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Рухова активність є, крім збалансованого харчування, головним елементом здорового способу життя. Регулярні заняття спортом, адекватні віку і стану здоров'я, сприятливо впливають на роботу всього організму.Документ Аktywność fizyczna w środowisku wodnym(2022) Skalski, D. W.; Kreft, P.; Czarnecki, D.; Vynogradskyi, Bohdan; Kowalski, D.; Zarichanska, L.; Kozachok, N.; Виноградський, БогданAktywność fizyczna człowieka jest uwarunkowana jego rozwojem fizycznym, psychicznym i kulturowym. Jest ważny w każdym okresie życia. Ograniczenie aktywności fizycznej stanowi zagrożenie dla zdrowia dzieci i młodzieży. Рухова активність людини зумовлена її фізичним, розумовим і культурним розвитком. Це важли-во на кожному етапі життя. Зменшення рухової активності є загрозою для здоров'я дітей і підлітків.Документ Кontrola zachowań agresywnych i poziom agresji wśród młodzieży w szkole średniej(2022) Graczyk, M.; Skalski, D. W.; Kowalski, D.; Kindzer, Bohdan; GrygusI, M.; Кіндзер, БогданAgresja w obecnych czasach jest zjawiskiem tak powszechnym, iż każdy z nas spotyka się z nią w swoim codziennym życiu. Czy to w domu, czy na ulicy, w parku, czy w szkole agresja coraz intensywniej roztacza swoje kręgi zarówno wśród ludzi dorosłych, jak i wśród dzieci i młodzieży. Coraz częściej jesteśmy świadkami brutalnych zachowań, słyszymy ciągłe przekleństwa, a wulgarne wyzwiska stają się dla ludzi “chlebem powszednim”. У наш час агресія настільки поширене явище, що кожен із нас стикається з нею в повсякденному житті. Чи вдома, чи на вулиці, чи в парку, чи в школі, агресія дедалі інтенсивніше поширюється як серед дорослих, так і серед дітей та підлітків. Ми все частіше ми є свідками брутальної поведінки, чуємо постійну лайку, нецензурні обзивання “хліб насущний”.