Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/36296
Title: Education 4.0: Development of the Educational System in the Context of Artificial Intelligence
Other Titles: Освіта 4.0: розвиток системи освіти в контексті штучного інтелекту
Authors: Kryshtanovych, Svitlana
Bekh, Yuliia
Shevchenko, Zhanna
Maikher, Viktoriia
Liubinska, Orysia
Криштанович, Cвітлана
Keywords: education
education system
information
artificial inteligence
modeling
pedagogy
IDEF0
students
освіта
система освіти
моделювання
штучний інтелект
педагогіка
IDEF0
інформація
студенти
Issue Date: 2024
Citation: Education 4.0: Development of the Educational System in the Context of Artificial Intelligence / Svitlana Kryshtanovych, Yuliia Bekh, Zhanna Shevchenko, Viktoriia Maikher, Orysia Liubinska // International Journal of Religion. – 2024. – Vol. 5, N 11. – Р. 2521–2527. DOI: https://doi.org/10.61707/y9zped44 (Scopus)
Abstract: The main purpose of the article is to demonstrate the development of the Ukrainian educational system in the context of artificial intelligence. The object of research is the educational system itself. The scientific task is to present an approach to improving the efficiency of the Ukrainian educational system under the conditions of artificial intelligence. The research methodology involves the application of the IDEF0 method. As a result of the study, a model for the development of the Ukrainian educational system in the context of artificial intelligence is presented. The innovation of the research is shown in the form of the IDEF0 model for improving the Ukrainian educational system in the context of artificial intelligence. Future research prospects are aimed at assessing the threats of artificial intelligence to the modern educational system. Основна мета статті – продемонструвати розвиток української системи освіти в контексті штучного інтелекту. Об’єктом дослідження є сама освітня система. Наукове завдання – представити підхід до підвищення ефективності української освітньої системи в умовах штучного інтелекту. Методологія дослідження передбачає застосування методу IDEF0. У результаті дослідження представлено модель розвитку української освітньої системи в контексті штучного інтелекту. Інноваційність дослідження показано у вигляді моделі IDEF0 для вдосконалення української освітньої системи в контексті штучного інтелекту. Перспективи подальших досліджень спрямовані на оцінку загроз штучного інтелекту для сучасної системи освіти.
URI: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/36296
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IJOR-024-34025(11)2521-2527.pdf198.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.