Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35401
Title: | Організаційно-методичні засади створення інклюзивного освітнього середовища в закладі загальної середньої освіти |
Other Titles: | Organizational and methodological foundations of creating an inclusive educational environment in an institution of general secondary education |
Authors: | Позняк, Олена Сергіївна Pozniak, Olena Serhiivna |
Keywords: | інклюзивна освіта інклюзивне навчання інклюзивне освітнє середовище організаційні та методичні засади керівник закладу загальної середньої освіти нормотиповий розвиток діти з особливими освітніми потребами управлінська діяльність в закладі з інклюзивним навчанням inclusive education inclusive learning inclusive educational environment organizational and methodological foundations head of general secondary education institution normative development children with special educational needs management activity in an institution with inclusive education |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Сумський ДПУ імені А. С. Макаренка |
Citation: | Позняк О. С. Організаційно-методичні засади створення інклюзивного освітнього середовища в закладі загальної середньої освіти : дис. ...д-ра філософії : 01 ; 016 / Позняк Олена Сергіївна. – Суми, 2023. – 268 с. |
Series/Report no.: | дисертації; |
Abstract: | Дисертація присвячена комплексному дослідженню організаційнометодичних засад створення інклюзивного освітнього середовища в умовах закладу загальної середньої освіти через теоретичне обґрунтування та експериментальну перевірку розробленої моделі з урахуванням законодавчонормативних документів і реалій сьогодення, які розглядаються як такі, що склали потенційно широкий простір для розбудови інклюзивної освіти в Україні. The dissertation is devoted to a comprehensive study of the organizational and methodological principles of creating an inclusive educational environment in the conditions institution of general secondary education through theoretical justification and experimental verification of the developed model taking into account legislative documents and current realities, which are considered as such created a potentially wide space for the development of inclusive education in Ukraine. |
URI: | https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35401 |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Рoznyak_dis_2023.pdf | 3.05 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.