Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35132
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKryshtanovych, Svitlana-
dc.contributor.authorLiakhovych, G.-
dc.contributor.authorDubrova, O.-
dc.contributor.authorKazarian, H.-
dc.contributor.authorZhekalo, G.-
dc.contributor.authorКриштанович, Світлана-
dc.date.accessioned2023-12-23T09:51:10Z-
dc.date.available2023-12-23T09:51:10Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationStages of digital transformation of educational institutions in the system of sustainable development of the region / Kryshtanovych S., Liakhovych G., Dubrova O., Kazarian H., Zhekalo G. // International Journal of Sustainable Development and Planning. – 2023. – Vol. 18, N 2. – Р. 565–571. https://doi.org/10.18280/ijsdp.180226 Scopus (Scopus)uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/35132-
dc.description.abstractThe purpose of the article is to model the main stages of sustainable development through the digital transformation of educational institutions in the region. World trends in the development of society, education, science and economy are aimed at the transition to digital transformation. Successful digitalization is becoming a key condition for the successful functioning of both the region and the entire country. Accordingly, today the successful sustainable development of the region is impossible without effective digitalization of higher education. Based on the results of the study, paired models of sustainable development of the region were formed with the help of digital transformations, taking into account the characteristics of the educational environment. The study has a number of limitations related to the inability to cover more than one region. Subsequent research should be related to ensuring the sustainable development of the region through the digitalization of other areas of activity. Метою статті є моделювання основних етапів сталого розвитку через цифрова трансформація навчальних закладів області. Світові тенденції в розвиток суспільства, освіти, науки та економіки спрямовані на перехід на цифрові технології перетворення. Успішна цифровізація стає ключовою умовою успіху функціонування як області, так і всієї країни. Відповідно, сьогодні успішний сталий розвиток регіону неможливий без ефективної цифровізації вищ освіти. За результатами дослідження розроблено парні моделі сталого розвитку регіону були сформовані за допомогою цифрових перетворень з урахуванням ст характеристика освітнього середовища. Дослідження має ряд обмежень, пов'язаних до неможливості охопити більше одного регіону. Подальші дослідження повинні бути пов'язані з забезпечення сталого розвитку регіону шляхом цифровізації інших сфер діяльності.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.relation.ispartofseriesНаукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського в базах даних Scopus та WoS;-
dc.subjectsustainable developmentuk_UA
dc.subjectdigitaluk_UA
dc.subjectregionuk_UA
dc.subjectstagesuk_UA
dc.subjectdigitalizationuk_UA
dc.subjectсталий розвитокuk_UA
dc.subjectцифровийuk_UA
dc.subjectрегіонuk_UA
dc.subjectетапиuk_UA
dc.subjectцифровізаціяuk_UA
dc.titleStages of digital transformation of educational institutions in the system of sustainable development of the regionuk_UA
dc.title.alternativeЕтапи цифрової трансформації закладів освіти в системі сталого розвитку регіонуuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Svitlana Kryshtanovych.pdf947.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.