Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/34262
Title: Проблеми формування туристичного іміджу України в умовах виходу із кризи
Other Titles: Challenges in shaping the tourist image of Ukraine in the context of emerging from a crisis
Authors: Римар, Софія
Голод, Андрій
Rymar, Sofiia
Holod, Andrii
Keywords: туризм
імідж
маркетинг
брендинг
проблеми
напрями
Україна
tourism
marketing
image
branding
problems
directions
Ukraine
Issue Date: 28-Jun-2023
Citation: Римар С. Т. Проблеми формування туристичного іміджу України в умовах виходу із кризи / С. Т. Римар, А. П. Голод // Проблеми сучасних трансформацій. Серія : економіка та управління. – 2023. – № 8. – С. 1–4. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-8-12-02
Series/Report no.: Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського;
Abstract: У статті вивчено та обґрунтовано потенційні шляхи формування туристичного іміджу України в період виходу із кризи. Шляхом аналізу наукової літератури було досліджено теоретичні аспекти територі-ального маркетингу в туризмі, виявлено та проаналізовано фактори та передумови, що мають прямий вплив на формування туристичного іміджу України, визначено проблеми з якими стикається країна під час формування туристичного іміджу в умовах кризи та запропоновані шляхи їх вирішення. Наукова но-визна статті полягає у вдосконаленні підходів до вивчення проблем територіального маркетингу в ту-ризмі на рівні держави. Результати дослідження дозволяють розширити розуміння впливу кризових умов на туристичну галузь і розробити більш ефективні стратегії формування туристичного іміджу. Прак-тичне значення полягає в розробці рекомендацій щодо маркетингової політики в сфері туризму в Україні, з метою формування позитивного іміджу на міжнародному туристичному ринку в умовах виходу з кризи. The article thoroughly examines various potential approaches to shaping Ukraine’s tourist image as the country navi-gates through a crisis. The article delves into the theoretical aspects of destination marketing within the tourism indus-try through a meticulous analysis of scientific literature. The article provides valuable insights by identifying and scru-tinizing the factors and prerequisites that directly impact the formation of Ukraine’s tourist image. Moreover, the article identifies the challenges Ukraine faces in shaping its tourist image during times of crisis and puts forth potential solu-tions to overcome these hurdles. This comprehensive examination and proposed strategies contribute to advancing knowledge in territorial marketing in tourism, specifically at the national level during times of crisis. The article’s scien-tific novelty lies in its improved methodologies and approaches to studying and understanding the intricacies of territo-rial marketing. The practical significance of the article lies in its development of actionable recommendations for mar-keting policies within Ukraine’s tourism sector. These recommendations aim to cultivate a positive image for Ukraine in the international tourism market, particularly during its recovery from a crisis. Tourism management organizations and other relevant stakeholders can effectively utilize these insights and recommendations in their planning and im- plementation of marketing initiatives. The ultimate goal is to attract tourists, support the growth of the tourism industry, and navigate through the challenges a crisis presents. In summary, this article contributes to the advancement of knowl-edge, both in terms of theoretical understanding and practical application, in tourism, marketing, branding, and image formation. By addressing the problems and providing directions for shaping Ukraine’s tourist image during a crisis, this research offers valuable guidance to stakeholders involved in promoting Ukraine as a desirable tourist destination.
URI: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/34262
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Andrii Holod.pdf234.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.