Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33876
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHordiichuk, Oksana-
dc.contributor.authorNikolenko, Liudmyla-
dc.contributor.authorShavel, Khrystyna-
dc.contributor.authorZakharina, Maryna-
dc.contributor.authorKhomyk, Tetiana-
dc.contributor.authorKhomyk, Tetiana-
dc.contributor.authorГордійчук, Оксана-
dc.contributor.authorНіколенко, Людмила-
dc.contributor.authorХомик, Тетяна-
dc.contributor.authorЗахарііна, Марина-
dc.contributor.authorХомик, Тетяна-
dc.date.accessioned2023-05-01T09:13:22Z-
dc.date.available2023-05-01T09:13:22Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationAnalysis of models of inclusive education in European countries (experience for Ukraine) / Hordiichuk O., Nikolenko L., Shavel K., Zakharina M., Khomyk T. // Revista de Tecnología de Información y Comunicación en Educación. – 2022. – Vol. 16, N 4. – P. 32–41.DOI: https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2022.16.04.3 (Web of Science)uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33876-
dc.description.abstractThe purpose of scientific exploration is to harmonize the principles of inclusive education in the social and pedagogical dimensions. The task of the article can be conditionally divided into two stages: differentiation of social and pedagogical segments of inclusive education (to make optimal strategic decisions on the organization of inclusive education); search for a synergistic model (combination of social, pedagogical, and other elements) in the formation of a favorable The purpose of scientific exploration is to harmonize the principles of inclusive education in the social and pedagogical dimensions. The task of the article can be conditionally divided into two stages: differentiation of social and pedagogical segments of inclusive education (to make optimal strategic decisions on the organization of inclusive education); search for a synergistic model (combination of social, pedagogical, and other elements) in the formation of a favorable.The purpose of scientific exploration is to harmonize the principles of inclusive education in the social and pedagogical dimensions. The task of the article can be conditionally divided into two stages: differentiation of social and pedagogical segments of inclusive education (to make optimal strategic decisions on the organization of inclusive education); search for a synergistic model (combination of social, pedagogical, and other elements) in the formation of a favorable The purpose of scientific exploration is to harmonize the principles of inclusive education in the social and pedagogical dimensions. The task of the article can be conditionally divided into two stages: differentiation of social and pedagogical segments of inclusive education (to make optimal strategic decisions on the organization of inclusive education); search for a synergistic model (combination of social, pedagogical, and other elements) in the formation of a favorable Завдання статті можна умовно розділити на два етапи: диференціація соціально-педагогічних сегментів інклюзивної освіти (зробити оптим стратегічні рішення щодо організації інклюзивного навчання); пошук синергетичної моделі (поєднання соціальних, педагогічних та ін. елементів) у формуванні сприятлив освітнє середовище за інклюзивними принципами. Методологічною основою дослідження стало науково-педагогічні методи. Результати дослідження вказують на ті елементи інклюзивності освіти в європейських державах, які можуть бути актуалізовані в українській системі освіти. Отже, інклюзивна освіта в Європі сформувала чіткі універсальні принципи та механізми, які можуть бути впроваджені в стратегії державної освіти, країни, що розвиваються.uk_UA
dc.language.isoesuk_UA
dc.relation.ispartofseriesНаукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського в базах даних Scopus та WoS;-
dc.subjectchildren with special educational needsuk_UA
dc.subjectinclusive educational environmentuk_UA
dc.subjectinclusive educationuk_UA
dc.subjectEuropean educationuk_UA
dc.subjectinclusive educationuk_UA
dc.subjectдіти з особливими освітніми потребамиuk_UA
dc.subjectінклюзивне освітнє середовищеuk_UA
dc.subjectінклюзивна освітаuk_UA
dc.subjectєвропейська освітаuk_UA
dc.titleAnalysis of models of inclusive education in European countries (experience for Ukraine)uk_UA
dc.title.alternativeАналіз моделей інклюзивної освіти в Європі країни (досвід України)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3-32-41_2022_WoS.pdf253.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.