Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33551
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBodnar, Ivanna-
dc.contributor.authorPavlova, Iuliia-
dc.contributor.authorAli, Hamade-
dc.contributor.authorБоднар, Іванна-
dc.contributor.authorПавлова, Юлія-
dc.contributor.authorАлі Хамаде-
dc.date.accessioned2023-02-09T09:50:42Z-
dc.date.available2023-02-09T09:50:42Z-
dc.date.issued2022-12-25-
dc.identifier.citationBodnar I. Inclusive physical education program of schoolchildren with autism spectrum disorders / Ivanna Bodnar, Iuliia Pavlova, Ali Hamade // Health, sport, rehabilitation. – 2022. – Vol. 8(4). – P. 71–82. DOI: https://doi.org/10.34142/HSR.2022.08.04.06 (Scopus)uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33551-
dc.description.abstractAn inclusive physical education curriculum for children with autism spectrum disorders was made up and incorporated into the process of physical education in secondary schools. At the beginning and the end of the pedagogical experiment, 12-year-old children were tested in the experimental (involved in the author's program, n=9) and control groups (involved in the traditional curriculum, n=11). The indicators of psychophysical fitness of children were determined according to the results of 19 test exercises. The reliability of the differences was determined by the Mann-Whitney U test. Складено програму інклюзивного фізичного виховання дітей з розладами аутичного спектра, яка впроваджена в процес фізичного виховання в загальноосвітніх школах. На початку та в кінці педагогічного експерименту було проведено тестування дітей 12 років експериментальної (займалися за авторською програмою, n=9) та контрольної груп (займалися за традиційною програмою, n=11). Показники психофізичної підготовленості дітей визначали за результатами виконання 19 тестових вправ. Достовірність відмінностей визначали за U-критерієм Манна-Уітні.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.relation.ispartofseriesНаукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського в базах даних Scopus та WoS;-
dc.subjectautismuk_UA
dc.subjectstudentsuk_UA
dc.subjectfitnessuk_UA
dc.subjectinclusionuk_UA
dc.subjectphysical educationuk_UA
dc.subjectschooluk_UA
dc.subjectаутизмuk_UA
dc.subjectінклюзіяuk_UA
dc.subjectшколяріuk_UA
dc.subjectфітнесuk_UA
dc.subjectфізичне вихованняuk_UA
dc.subjectшколаuk_UA
dc.titleInclusive physical education program of schoolchildren with autism spectrum disordersuk_UA
dc.title.alternativeПрограма інклюзивного фізичного виховання школярів з розладами аутичного спектраuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
194-Article Text-534-1-10-20221215_Scopus.pdf638.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.