Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33218
Title: Correlation Between Physical Fitness And Motivation For Physical Activity In Children With Autism Spectrum Disorders
Other Titles: Кореляція між фізичною підготовленістю та мотивацією до фізичної активності у дітей із розладами аутистичного спектру
Authors: Ali, Hamade
Petrusenko, Oleksandra
Алі, Хамаде
Петрусенко, Олександра
Keywords: ASD
CAPL-2
children
correlation,
motivation
physical activity literacy
physical fitness
ASD
CAPL-2
діти
кореляція
мотивація
фізична активність
Issue Date: 2021
Citation: Ali Hamade. Correlation Between Physical Fitness And Motivation For Physical Activity In Children With Autism Spectrum Disorders / Ali Hamade, Oleksandra Petrusenko // Society. Integration. Education : Proceedings of the International Scientific Conference (May 28th-29th). - Rēzekne, 2021. - Vol. 3. - P. 28-36. https://doi.org/10.17770/sie2021vol1.6170 ( Web of Science)
Series/Report no.: Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського в базах даних Scopus та WoS;;
Abstract: Information on the correlation of physical fitness indicators to indicators of motivation for physical activity (PA) in schoolchildren with autism spectrum disorders (ASD) is very limited. The lack of such information makes it impossible to collect informative tests that best assess the level of РА literacy. It also hampers the effective identification of appropriate and effective means for the formation of РА literacy among schoolchildren with ASD. The study aims at comparing the levels of physical fitness and motivation for PA in children with ASD with their peers without disorders; determining the degree of correlation between physical fitness and motivation for physical activity in children with ASD. Data were collected from two Ukrainian samples: 18 children with ASD aged 11–13 years, and 30 children aged 11–12 years without ASD diagnosis. Results. Most of the correlation coefficients between the indices of physical fitness and motivation for РА in children with ASD (9/12) are reliable. This suggests that motivation to РА (defined by the CAPL-2 methodology) is an informative criterion of РА literacy of children with ASD. Significant correlations with motivation for РА in schoolchildren with ASD were observed in the results of two exercise tests.Інформація про співвідношення показників фізичної підготовленості до показників мотивація до рухової активності (ФД) у школярів з розладами аутичного спектру (РАС) дуже обмежений. Відсутність такої інформації унеможливлює збір інформативних тестів які найкраще оцінюють рівень РА грамотності. Це також перешкоджає ефективній ідентифікації доцільний та ефективний засіб формування РА грамотності у школярів с РАС. Метою дослідження є порівняння рівнів фізичної підготовленості та мотивації до ПА у діти з РАС з однолітками без розладів; визначення ступеня кореляції між фізичною підготовленістю та мотивацією до фізичної активності у дітей з РАС. Дані були зібрано з двох українських вибірок: 18 дітей з РАС віком 11–13 років та 30 діти 11–12 років без діагнозу РАС. Результати. Велика частина кореляції коефіцієнти між показниками фізичної підготовленості та мотивації до РА у дітей с ASD (9/12) надійні. Це свідчить про те, що мотивація до РА (визначена CAPL-2 методика) є інформативним критерієм РА-грамотності дітей з РАС. Значний виявлено кореляції з мотивацією до РА у школярів з РАС з двох контрольних робіт.
URI: http://localhost:8080/handle/34606048/33218
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document_WoS_2021.pdf183.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.