Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/33172
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPrystupa, Yevhen-
dc.contributor.authorMuzyka, Fedir-
dc.contributor.authorKryshtanovych, Svitlana-
dc.contributor.authorMatviiv, Vasyl-
dc.contributor.authorIlkiv, Oksana-
dc.contributor.authorПриступа, Євген-
dc.contributor.authorМузика, Федір-
dc.contributor.authorКриштанович, Світлана-
dc.contributor.authorМатвіїв, Василь-
dc.contributor.authorІльків, Оксана-
dc.date.accessioned2022-11-08T10:13:54Z-
dc.date.available2022-11-08T10:13:54Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationThe main pedagogical aspects of the formation of professional competence of students of physical culture / Prystupa Y., Muzyka F., Kryshtanovych S., Matviiv V., Ilkiv O . // Revista Tempos e Espaços em Educação. - 2022. - Vol. 15, n. 34. - P. 12. (Web of Science) https://doi.org/10.20952/revtee.v15i34.16974uk_UA
dc.identifier.urihttp://localhost:8080/handle/34606048/33172-
dc.description.abstractThe main purpose of the article is to analyze, systematize and research the main pedagogical aspects of the formation of professional competence of students of physical culture. In modern conditions, the developing information society requires significant changes in the domestic education system, while creating for each person significant opportunities to receive information in the volume that he needs for self-development and self-improvement. At the same time, it is obvious that the transition to a new model of education excludes the passive role of participants in the educational process, since only an active position in obtaining knowledge will allow students to form “the ability to live and work in an information society”, to determine the individual trajectory of education. The increased requirements for the quality of education in the context of its structural restructuring and integration into the global educational space significantly change the level of social expectations in relation to the effectiveness of the entire complex of pedagogical sciences. For this, the methods of theoretical analysis of specialized literature in the field of introducing and improving the basic pedagogical technologies of the process of developing professional competence of students of physical culture were used. As a result of the study, the main modern trends and aspects the main pedagogical aspects of the formation of professional competence of students of physical culture were revealed.Основною метою статті є аналіз, систематизація та дослідження основних педагогічних аспектів формування професійної компетентності студентів фізичної культури. В сучасних умовах, інформаційне суспільство, що розвивається, вимагає істотних змін у вітчизняній системі освіти, створюючи при цьому для кожної людини значні можливості отримання інформації в обсязі, який йому потрібні для саморозвитку та самовдосконалення. Водночас очевидно, що Перехід до нової моделі освіти виключає пасивну роль учасників навчального процесу, оскільки лише активна позиція в отриманні знань дозволить сформувати в учнів «уміння жити і працювати в інформаційному суспільстві», визначити індивідуальну траєкторію навчання. The підвищення вимог до якості освіти в умовах її структурної перебудови та інтеграція у світовий освітній простір суттєво змінюють рівень соціальних очікувань в відношення до ефективності всього комплексу педагогічних наук. Для цього застосовуються методи теоретичний аналіз спеціальної літератури в галузі впровадження та вдосконалення осн педагогічні технології процесу формування професійної компетентності студентів використовувалися фізична культура. У результаті дослідження визначено основні сучасні тенденції та аспекти осн педагогічні аспекти формування професійної компетентності студентів фізичної культури були виявлені.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.relation.ispartofseriesНаукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК імені Івана Боберського в базах даних Scopus та WoS;-
dc.subjectpedagogical technologiesuk_UA
dc.subjectpedagogyuk_UA
dc.subjectprofessional competenceuk_UA
dc.subjectself-development and self-improvementuk_UA
dc.subjectstudents of physical cultureuk_UA
dc.subjectпедагогічні технологіїuk_UA
dc.subjectпедагогікаuk_UA
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk_UA
dc.subjectстуденти фізичної культуриuk_UA
dc.subjectсаморозвиток і самовдосконаленняuk_UA
dc.titleThe main pedagogical aspects of the formation of professional competence of students of physical cultureuk_UA
dc.title.alternativeОсновні педагогічні аспекти формування професійної компетентності студентів фізичної культуриuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК в базах даних Scopus, WoS, Tomson Reuters

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16974-Texto do artigo-51419-1-10-20220312.pdf372.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.