Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/30704
Title: | Fluktuacja naturalnych rytmow biologicznych a efektywnosc nauczania plywania |
Authors: | Kreft, Paulina Skalski, Dariusz Semenova, Natalia Крефт, Пауліна Скальський, Даріуш Семенова, Наталія |
Keywords: | флуктуація природного ритму навчання плаванню |
Issue Date: | 4-Oct-2021 |
Citation: | Kreft P. Fluktuacja naturalnych rytmow biologicznych a efektywnosc nauczania plywania / Paulina Kreft, Dariusz IV. Skalski, Natalia Semenova // Pozytywne aspekty aktywnosci fizycznej i sportu - perspektywa spoleczna. - Gdansk, 2020. - P. 151-163. |
Abstract: | Wprowadzenie Wspotczesne nauczanie pfywania oparte jest na szerokiej wiedzy pochodz^ cej zarowno z doswiadczeri metodycznych, ale przede wszystkim z licznych badari prowadzonych przez przedstawicieli wielu obszarow nauki. Badania coraz cz^sciej wskazuj^, ze realizacja procesu nauczania pfywania jest wspotistotna z biorytmem dnia bgdz tygodnia podopiecznego. Spostrzezenie to pokazuje wzrasta swiadomosc szkqleniowcow, ktorzy sluchaj^ swoich zawodnikow, wykonuj^ mniej czynnosci werbalnych oraz swoje dzialania ukierunkowuj^ w wfykszym stopniu na percepcj^ pfywakow. Takie dzialania wpfywaj^ na usprawnienie komunikacji dydaktycznej podczas procesu nauczania pfywania. Gracz і Sankowski (2007) dodaj^, ze obcifyenia treningowe nie powinny bye tylko postrzegane poprzez dane trenerskie, ale uwzgfydniac odczucia zawodnikow. Zgadzaj^. sfy oni z Wiesnerem (2005), uznaj^c, ze dobrze kierowany proces treningowy powinien uwzgfydniac informacj^ zwrotn^ od zawodnikow. Вступ Сучасне вчення плавання базується на широкому знанні походження більше як з методологічного досвіду, але перш за все з численних досліджень, проведених представниками багатьох областей науки. Все більше досліджень свідчить про те, що реалізація навчального процесу плавання корелює з біоритмом дня чи тижня студента. Це спостереження показує підвищену обізнаність про склоподібне тіло які слухають своїх гравців, роблять меншу словесну активність і більше спрямовувати свої дії на сприйняття pfywakow. Така діяльність сприяє покращенню спілкування дидактичні в процесі навчання плаванню. Гравець і Санковський (2007) додайте ^, що тренувальні навантаження слід не тільки сприймати через тренерські дані, але з урахуванням почуттів гравців. Погодьтесь ^. Вони добре співпрацюють з Wiesner (2005), вважаючи, що це добре керований процес навчання повинно враховувати відгуки конкурентів. |
URI: | http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/30704 |
Appears in Collections: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Untitled.pdfСеменова.pdf | 625.8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.