Перегляд за Автор "Zapisotskyi, Andrii"
Зараз показуємо 1 - 9 з 9
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Cоціально-культурні проблеми управління якістю на підприємствах індустрії гостинності(2023) Паска, Марія; Графська, Орислава; Запісоцький, Андрій; Paska, Mariia; Hrafska, Oryslava; Zapisotskyi, AndriiСтаття присвячена аналізу та узагальненню сучасних соціально-культурних проблем управління якістю на підприємствах готельного та ресторанного бізнесу в різних країнах світу. Проаналізовано наукові праці, в який висвітлено результати досліджень зарубіжними вченими різних аспектів та проблем розвитку сучасної індустрії туризму та гостинності під впливом соціально-культурних факторів. Особливу увагу надано дослідженням, що стосуються забезпечення якості послуг гостинності в мультикультурному середовищі. Проаналізовано дві основні групи соціально-культурних проблем управління якістю на підприємствах індустрії гостинності – пов'язаних із очікуваннями та потребами гостей та пов’язаних із управлінням персоналом в мультикультурному середовищі. Розроблено структурну схему, що висвітлює згадані проблеми. Виокремлено низку соціально-культурних аспектів, які потрібно враховувати з метою забезпечення ефективного функціонування систем управління якістю на підприємствах індустрії гостинності, зокрема різні очікування гостей; мультикультурність сучасного кадрового потенціалу; наявність культурних стереотипів; складну взаємодію процесів регіоналізації і глобалізації; різні концепції часу та стилі спілкування, релігійну та етичну чутливість, звичаї та традиції різних суспільних груп і країн; законодавчі та регуляторні проблеми; мовні бар’єри та ін. Зроблено висновок про те, що розвиток сучасної індустрії гостинності буде залежати від здатності успішно інтегрувати найкращі світові практики з місцевими особливостями, створюючи динамічний асортимент культурно насичених і високоякісних послуг. The article is devoted to analyzing and generalizing modern social and cultural problems of quality management in hotel and restaurant business enterprises in different countries. Studies of the influence of social and cultural factors on the practice of quality management at hospitality industry enterprises are relevant given the growing role of the relevant sector of the world economy and the problem of its development in crisis conditions. The research used methods of analysis of literary sources, structural analysis, data visualization, synthesis, and generalization. Scientific works were analyzed, highlighting the results of research by foreign scientists on various aspects and problems of the development of the modern tourism and hospitality industry under the influence of socio-cultural factors. Special attention is paid to research on ensuring the quality of hospitality services in a multicultural environment. Two main groups of social and cultural quality management problems at hospitality industry enterprises are analyzed – related to the expectations and needs of guests and personnel management in a multicultural environment. A structural diagram highlighting the mentioned problems has been developed. Several socio-cultural aspects that need to be taken into account to ensure the effective functioning of quality management systems at enterprises of the hospitality industry are highlighted, in particular, different expectations of guests, the multiculturalism of modern personnel potential, the presence of cultural stereotypes, the complex interaction of processes of regionalization and globalization; different concepts of time and styles of communication, religious and ethical sensitivity, customs and traditions of different social groups and countries; legislative and regulatory issues; language barriers, etc. It is concluded that the development of the modern hospitality industry will depend on successfully integrating the best global practices with local characteristics, creating a dynamic range of culturally rich and high-quality services. The practical significance of the research results lies in the identification of modern problems and trends of quality management at HORECA enterprises in a multicultural environment, the solution of which, along with guaranteeing the safety of guests, can be the foundation for preserving the potential of the hospitality industry in crisis conditions.Документ Аналіз взаємозв’язку кольорів для інтер’єру підприємств готельного господарства(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024-05-30) Запольська, Анеля; Запісоцький, Андрій; Графська, Орислава; Zapolska, Anelia; Zapisotskyi, Andrii; Hrafska, OryslavaДокумент Промисловий туризм як рекламний інструмент для підприємств промислової галузі(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024-09-27) Запісоцький, Андрій; Графська, Орислава; Zapisotskyi, Andrii; Hrafska, OryslavaДокумент Розвиток туризму як запорука розвитку готельно-ресторанного бізнесу(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2023-05-18) Запісоцький, Андрій; Графська, Орислава; Zapisotskyi, Andrii; Hrafska, OryslavaДокумент Роль готельних ланцюгів для туристичної галузі України(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2023-10-12) Запісоцький, Андрій; Графська, Орислава; Zapisotskyi, Andrii; Hrafska, OryslavaДокумент Роль готельних ланцюгів для туристичної галузі України(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2023-10-12) Запісоцький, Андрій; Графська, Орислава; Zapisotskyi, Andrii; Hrafska, OryslavaДокумент Управління якістю в індустрії гостинності: концептуальні підходи в умовах цифрової трансформації(2024) Паска, Марія; Графська, Орислава; Запісоцький, Андрій; Paska, Mariia; Hrafska, Oryslava; Zapisotskyi, AndriiСтаття присвячена аналізу та узагальненню концептуальних підходів до управління якістю в індустрії гостинності в умовах цифрової трансформації, а також формулюванню стратегічних пріоритетів подолання викликів управління якістю в сфері гостинності. Виявлено, що постійна еволюція очікувань клієнтів, технологічний прогрес і зростання конкуренції вимагають від підприємств індустрії гостинності застосування динамічних та інноваційних підходів до управління якістю. Виокремлено такі проблеми управління якістю в сучасній індустрії гостинності як різноманітні та мінливі очікування гостей, швидкі темпи технологічного прогресу, плинність персоналу, розвиток і поширення інтернет-технологій та інформаційна відкритість, необхідність впровадження сталих практик та ін. Сформульовано стратегії подолання викликів управління якістю в індустрії гостинності та напрями їх реалізації. Наголошено на ролі соціально-культурних чинників управління якістю на підприємствах індустрії гостинності. The article is devoted to the analysis and generalization of conceptual approaches to quality management in the hospitality industry in the conditions of digital transformation, as well as to formulating strategic priorities for overcoming the challenges of quality management in the hospitality field. Traditional quality management systems often fail to cope with hospitality services' complex, dynamic nature. Thus, the study of innovative, flexible approaches and the formation of conceptual foundations of quality management, especially in the conditions of digital transformation, becomes essential. The analysis methods of literary sources, synthesis, generalization, and strategic analysis were used in the research process. It was found that the constant evolution of customer expectations, technological progress, and increased competition require enterprises in the hospitality industry to apply dynamic and innovative approaches to quality management. Such problems of quality management in the modern hospitality industry, such as diverse and changing guests' expectations, rapid technological progress, staff turnover, development and spread of Internet technologies and information openness, the need to implement sustainable practices, etc., are singled out. Strategies for overcoming quality management challenges in the hospitality industry are formulated, such as individual training programs, use of technology for personalization, attraction and retention of personnel, proactive online reputation management, sustainable development practices, regulatory compliance and adaptation, continuous improvement, and innovation. The directions for the implementation of these strategies are characterized. The role of sociocultural factors in quality management at enterprises in the hospitality industry is emphasized. In crisis periods, ensuring the quality of hospitality services necessarily involves focusing attention on their safety. It was concluded that modern challenges require further research in the field of quality management at hospitality industry enterprises, the subject of which is partially disclosed in this article, which determines its practical value.Документ Фінансове планування як запорука успішного розвитку підприємств індустрії гостинності(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022-10-06) Коркуна, Іван; Запісоцький, Андрій; Korkuna, Ivan; Zapisotskyi, AndriiДокумент Фінансове планування як запорука успішного розвитку підприємств індустрії гостинності(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022-10-06) Коркуна, Іван; Запісоцький, Андрій; Korkuna, Ivan; Zapisotskyi, Andrii