Логотип репозиторію
Фонди та зібрання
Пошук за критеріями
  • English
  • Yкраї́нська
Увійти
Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Zagura, Fedir"

Або введіть перші символи:
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Результатів на сторінці
  • Налаштування сортування
  • Документ
    The content and stages of physical education teachersʼprofessional development at multydisciplinary HEI
    (2023) Zagura, Fedir; Загура, Федір
    The article highlights the problem of harmonizing the content and stages of professional development of physical education teachers at multidisciplinary institutions of higher education. An analysis of the scientific and pedagogical literature on the research problem, which highlights forms, methods, and models of professional development, professional development content, and the impact of professional development on ensuring the quality of education in a modern university, was performed. The content of the professional development of physical education teachers at the stage of adaptation in the academic environment of a multidisciplinary institution of higher education, the stage of professional competence improvement, the stage of experience accumulation, the stage of professional mastery and expertise is presented. Examples of forms of professional development (trainings, round tables, and webinars) covering the specifics of various types of activities (organizational, scientific, educational, educational-methodical, international, health-prophylactic, sports-leisure, and sports activities) are provided. A conclusion was made the results of harmonization of the content of professional development of physical education teachers with the needs of professional activity and the interests, interests of department, faculty, multidisciplinary institution of higher education at various stages of professional development are as following: the awareness of the importance of professional development throughout the entire professional activity of physical education teachers, the formed competence to reflect on oneʼs own activity, the integration of theoretical and practical knowledge, formation of experience in various types of professional activity of a physical education teacher, the actualization of oneʼs own potential, development of creativity and initiative, mastering and using various forms and models, methods of professional development. Prospects for further scientific research are presented. У статті висвітлено проблему гармонізації змісту та етапів професійного розвитку викладачів фізичного виховання багатогалузевих закладів вищої освіти. Виконано аналіз науково-педагогічної літератури з проблеми дослідження. Представлено змістове наповнення професійного розвитку викладачів фізичного виховання на етапі адаптації в академічному середовищі багатогалузевого закладу вищої освіти, етапі удосконалення професійної компетентності, етапі накопичення досвіду, етапі професійної майстерності і експертизи. Наведено приклади форм професійного розвитку (тренінги, круглі столи, вебінари), що охоплюють специфіку різних видів діяльності. Зроблено висновок про результативність гармонізації змісту та етапів професійного розвитку викладачів фізичного виховання багатогалузевих закладів вищої освіти. Представлено перспективи подальших наукових розвідок.
  • Документ
    The role of distance education in the modern educational space
    (2023-07) Voskoboinikov, S.; Kulyk, N.; Zagura, Fedir; Gontsa, I.; Bykova, M.; Воскобойников, С.; Кулик, Н.; Загура, Федір; Гонца, І.; Бикова, М.
    The article reveals the role of distance education in the modern educational space. The purpose of the article is to clarify the role of distance education in the modern educational space. The research is based on methodological, theoretical and practical levels. The development of distance education is considered from the following directions: online courses, the results of analytical reviews are shown, the possibility of using distance learning in institutions of higher education as a separate approach to learning or together with traditional forms of the educational process; distance universities. The possibilities of distance education, which are now offered by institutions of higher education, are proven, the forms of distance classes are considered, and their diversity is shown, examples of obtaining such education in different countries of the world are given. Features of distance universities are listed: simplified admission to the university; the availability of education is limited only by knowledge of the relevant language, technical capabilities, and funds; exams at leading distance universities are mostly conducted face-to-face, which prevents fraud, although there are additional costs for students. The most common types of distance education, which are the most essential in the educational space of society, are considered. У статті розкрито роль дистанційної освіти у сучасному освітньому просторі. Метою статті є з’ясувати роль дистанційної освіти в сучасному освітньому просторі. Дослідження базується на методологічному, теоретичному та практичному рівнях. Розвиток дистанційної освіти розглянуто з таких напрямів: онлайнкурси, показано результати аналітичних оглядів, можливість застосування дистанційної форми навчання в закладах вищої освіти як окремого підходу до навчання або разом з традиційними формами освітнього процесу; дистанційні університети. Доведено можливості дистанційної освіти, яку зараз пропонують заклади вищої освіти, розглянуто форми дистанційних занять, та показано їх різноманітність, наведено приклади отримання такої освіти в різних країнах світу. Прописано особливості дистанційних університетів: спрощений вступ до університету; доступність освіти обмежується тільки знанням відповідної мови, технічними можливостями, коштами; іспити в провідних дистанційних університетах, в основному проводяться очно, що дозволяє протидіяти шахрайству, хоч і є додатковими витрати для здобувачів освіти. Розглянуто найбільш поширені види дистанційної освіти, що є найсуттєвішими в освітньому просторі суспільства.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Політика приватності
  • Угода користувача