Перегляд за Автор "Zabolotna, Oksana"
Зараз показуємо 1 - 12 з 12
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Assessment of the organization of physical education classes at the secondary level-survey research(2021-09-22) Skalski, Dariusz; Zabolotna, Oksana; Kowalski, Damian; Kindzer, Bogdan; Скальський, Даріуш; Заболотна, Оксана; Ковальський, Даміан; Кіндзер, БогданStreszczenie Regularna aktywność fizyczna sprzyja zachowaniu zdrowia, neutralizuje stres, kształtuje ciało i pozwala na regularne odnawianie sił fizycznych i psychicznych. Ważną rolę w tworzeniu tak istotnego dla zdrowego życia kanonu postępowania pełni szkoła. To właśnie w szkole, na lekcjach wychowania fizycznego, promujemy aktywność i możemy wyrabiać całożyciowe nawyki zdrowotne uczniów. Twórcy podstawy programowej scharakteryzowali szkolny przedmiot wychowanie fizyczne i wyrazili oczekiwania związane z jego realizacją: Wychowanie fizyczne pełni ważne funkcje edukacyjne, rozwojowe i zdrowotne: wspiera rozwój fizyczny, psychiczny, intelektualny i społeczny uczniów oraz kształtuje obyczaj aktywności fizycznej i troski o zdrowie w okresie całego życia, wspomaga efektywność procesu uczenia się oraz pełni wiodącą rolę w edukacji zdrowotnej uczniów. Oczekiwania wobec współczesnego wychowania fizycznego wymagają nowych standardów przygotowania ucznia do całożyciowej aktywności fizycznej i troski o zdrowie. Резюме Регулярна фізична активність зміцнює здоров’я, нейтралізує стрес, формує тіло і дозволяє регулярно відновлювати фізичні та розумові сили. Школа відіграє важливу роль у формуванні канону поведінки, вкрай необхідного для здорового життя. Саме в школі, під час уроків фізкультури, ми сприяємо розвитку активності та формуємо звички в учнів здорового способу життя. Автори основної навчальної програми охарактеризували шкільний предмет фізичне виховання та очікують результатів від її впровадження: Фізичне виховання виконує важливі освітні, розвиваючі та оздоровчі функції: підтримує фізичний, розумовий, інтелектуальний та соціальний розвиток учнів та формує звичку до фізичного діяльності та охорони здоров’я протягом періоду усього життя, підтримує ефективність навчального процесу та відіграє провідну роль у медичному вихованні учнів. Очікування від сучасного фізичного виховання вимагають нових стандартів підготовки учнів до фізичної активності протягом усього життя та постійної турботи про здоров’я.Документ Bezpieczenstwo zdrowotne w ustrojach panstwa tle kultury fizycznej(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022-02-22) Skalski, Dariusz; Glazik, Rafał; Zabolotna, Oksana; Скальський, Даріуш; Глазік, Рафаель; Заболотна, ОксанаДокумент Charakterystyka nauczania w okresie wczesnoszkolnym w kontekście kultury fizycznej i edukacji zdrowotnej(2023) Skalski, Dariusz W.; Zabolotna, Oksana; Sushchenko, Andriy; Kowalski, Damian; Rybak, Oleh; Скальський, Даріуш В.; Заболотна, Оксана; Сущенко, Андрій; Ковальський, Даміан; Рибак, ОлегEarly school education is one of the most important elements of shaping the competences of students in the early years. Teaching at such an important moment in a child's development must be properly implemented so that it results in future readiness to take further important actions leading to the formation of full humanity. Developmental tasks appearing at the stage of early education, successfully implemented, affect the child's sense of happiness, while those that end in failure lead to the child's experience of uncertainty, as well as to a loss of self-esteem. Дошкільна освіта є одним із найважливіших елементів формування компетентностей учнів раннього віку. Навчання в такий важливий момент розвитку дитини має бути правильно реалізоване, щоб у майбутньому виникла готовність до подальших важливих дій, що ведуть до формування повноцінної людяності. Розвивальні завдання, що виникають на етапі раннього навчання, успішно реалізовані впливають на відчуття щастя дитини, а ті, що завершуються невдачею, призводять до переживання невпевненості у дитини, а також до втрати самооцінки.Документ Kontekst edukacji zdrowotnej w aspekcie globalizacji kultury fizycznej(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022-02-22) Brzoskowka, Karolina; Zwara, Radosław; Zabolotna, Oksana; Бжосковка, Кароліна; Звара, Радослав; Заболотна, ОксанаДокумент Narodowy charakter kultury fizycznej w wspolczesnym spoleczenstwie(2022-11-11) Zabolotna, Oksana; Skalski, Dariusz; Vynogradskyiy, Bogdan; Mirska, Ilona; Rybak, Ludmyla; Заболотна, Оксана; Скальскі, Даріуш; Виноградський, Богдан; Мірська, Ілона; Рибак, ЛюдмилаДокумент Narodowy charakter kultury fizycznej w wspolczesnym spoleczenstwie(2022-11-11) Zabolotna, Oksana; Skalski, Dariusz; Vynogradskyiy, Bogdan; Mirska, Ilona; Rybak, Ludmyla; Заболотна, Оксана; Скальскі, Даріуш; Виноградський, Богдан; Мірська, Ілона; Рибак, ЛюдмилаДокумент Rola muzyki na zajciach fitness w aspecie edukacji zdrowotnej w okresie pandemii(Akademia Wychowania Fizycznego і Sportu im. Jedrzeja Sniadeckiego, 2021) Skalski, Dariusz; Jablonska-Mazurek, Dorota; Zabolotna, Oksana; Skalska, Elzbieta; Kryshtanovych, Svitlana; Скальський, Даріуш; Криштанович, СвітланаCzas pandemii і okresowe zamkniycie szkol, dobitnie pokazaly, jak wazna jest edukacja nie tylko w dostarczaniu podstawowej wiedzy mlodym czlonkom spoleczeri- stwa, ale tez jako instytucja umozliwiajqca ich prawidlowy rozwdj.Час пандемії та періодичне закриття шкіл яскраво продемонстрували важливість освіти не лише для надання базових знань молодим членам суспільства, а й як інституції, що забезпечує їх правильний розвиток.Документ Ryzykowne zachowania uczniow a bezpieczeństwo zdrowotne(2023) Skalski, Dariusz W.; Kowalski, Damian; Zabolotna, Oksana; Kreft, Paulina; Rybak, Liudmyla; Скальскі, Даріуш В.; Ковальський, Даміан; Заболотна, Оксана; Крефт, Пауліна; Рибак, ЛюдмилаSchool, being an environment aimed at education and upbringing, clearly becomes a place where various educational methods and values meet. In a modern school, there are also many threats to students who can be influenced by their peers, drawing patterns of behavior not necessarily from good sources, but from the Internet or social pathologies. This work deals with the impact of risky behavior on the health safety of students. The issue of ensuring the safety of students at school is a key issue for every facility. Школа, будучи середовищем, спрямованим на освіту і виховання, однозначно стає місцем зустрічі різноманітних освітніх методів і цінностей. У сучасній школі також існує багато загроз для учнів, на яких можуть впливати однолітки, черпаючи моделі поведінки не обов’язково з хороших джерел, а з Інтернету чи соціальних патологій. У даній роботі розглядається вплив ризикованої поведінки на безпеку здоров'я учнів.Документ Socjogiczne aspekty kultury fizycznej wspolczesnej rodziny w okresie pandemii(2021-09-23) Skalski, Dariusz; Grygus, Igor; Zabolotna, Oksana; Kindzer, Bogdan; Скальський, Даріуш; Григус, Ігор; Заболотна, Оксана; Кіндзер, БогданStreszczenie Kultura fizyczna jest bardzo ważnym elementem w naszym życiu. To ona sprawia, że człowiek prawidłowo się rozwija. Rodzina pełni podstawową instytucję wszystkich społeczeństw, a jednocześnie jest pierwszym miejscem, gdzie obywa się nasza socjalizacja, w tym socjalizacja kultury fizycznej, bez względu na wiek i ze względu na zdrowie. Życie człowieka nieustannie się zmienia, coraz więcej pracy człowiek spędza komputerem, a wolny czas spędza przed telewizorem. Dodatkowo pandemia wielu ludzi zatrzymała w domu i spowodowała deficyt ruchowy. Cierpi na tym psychika i ciało człowieka. Coraz częściej człowiek skarży się na ból w kręgosłupie, dopadają go choroby cywilizacyjne, chociażby takie jak cukrzyca czy otyłość. Do tego człowiek nie ma czasu o zadbanie zbilansowanej diety. Dlatego tak ważna jest aktywność fizyczna, której rola jest wyjątkowa – właśnie ważna w prewencji chorób cywilizacyjnych. Brak regularnych ćwiczeń jest przyczyną rozwoju wielu chorób przewlekłych. Wysiłek fizyczny powoduje bardzo korzystne zmiany również w całym układzie ruchu, zwiększając masę i siłę mięśniową. Ponadto wysiłek fizyczny wzmacnia i stabilizuje stawy człowieka, zwiększając ich zakres ruchomości, wzmacnia, także przyczepy, ścięgna i więzadła. Należy pamiętać o tym, że wysiłek fizyczny zapobiega zwyrodnieniom stawów. Rodzina jest podstawowym miejscem, gdzie kształci się osobowość dziecka, kultura, charakter, wzorce zachowań. Rodzina powinna zapewnić dziecku wiedzę na temat edukacji zdrowotnej i zapewnić warunki do prawidłowego rozwoju psychicznego i fizycznego. To właśnie rodzina powinna się zatroszczyć, aby aktywne spędzanie czasu wolnego. Niestety znajdują się nadal takie rodziny, które postanawiają biernie korzystać z czasu wolnego, np. oglądając telewizję. Rodzice dla dzieci są wzorem do naśladowania, więc to oni powinni być prekursorami aktywnej formy spędzania wolnego czasu. Jeśli rodzic nie da przykładu swoim zachowaniem to dziecko również będzie wolało bierną „rozrywki”. Trzeba jednak pamiętać, iż należy być konsekwentnym w swoim zachowaniu, trzeba z dzieckiem stale uczestniczyć w aktywnościach fizycznych i starać się ukazać jak najwięcej zalet. Niestety są i takie rodzinny, które stale praktykują „bierną aktywność”, a dodatkowo ulegają swoim dzieciom i zwalniają je z lekcji wychowania fizycznego. Wystarczy poświęcić kilkanaście minut w ciągu dnia, aby poprawić sylwetkę, zdrowie, działanie wielu układów i narządów. Tak na wprost kultura fizyczna – aktywność fizyczna to środek do osiągnięcia lepszej jakości życia. Фізичне виховання – дуже важливий елемент у нашому житті. Це змушує людину правильно розвиватися. Сім'я – це основний інститут усіх суспільств, і водночас це перше місце, де відбувається наша соціалізація, включаючи соціалізацію фізичної культури, незалежно від віку та стану здоров’я. Життя людини постійно змінюється, все більше роботи проводиться за комп’ютером, а весь вільний час проводиться перед телевізором. Крім того, пандемія зупинила багатьох людей вдома та спричинила руховий дефіцит. Від цього страждає психіка і людське тіло. Все частіше людина скаржиться на біль у хребті, її вражають цивілізаційні захворювання, такі як діабет або ожиріння. Крім того, у людини немає часу подбати про збалансоване харчування. Ось чому так важлива фізична активність, роль якої унікальна – важлива для профілактики цивілізаційних хвороб. Відсутність регулярних фізичних вправ є причиною багатьох хронічних захворювань. Фізичні зусилля викликають дуже корисні зміни також у всій руховій системі, збільшуючи м’язову масу та силу. Більш того, фізичні зусилля зміцнюють і стабілізують суглоби людини, збільшуючи їх діапазон рухів, а також зміцнюють зв’язки, сухожилля та м’язи. Слід пам’ятати, що фізичні вправи запобігають дегенерації суглобів. Сім'я – це першочергове місце, де формується особистість, культура, характер і моделі поведінки дитини. Сім'я повинна дати дитині знання про санітарну освіту та забезпечити умови для належного психічного та фізичного розвитку. Саме сім’я повинна подбати про активне проведення вільного часу. На жаль, все ще є сім’ї, які вирішують пасивно використовувати вільний час, наприклад, дивитися телевізор. Батьки для дітей є прикладом для наслідування, тому вони повинні бути попередниками активних форм проведення вільного часу. Якщо батьки не подають приклад своєю поведінкою, дитина також вважатиме за краще пасивні «розваги». Однак ви повинні пам’ятати, що ви повинні бути послідовними у своїй поведінці, ви повинні постійно брати участь у фізичних навантаженнях зі своєю дитиною і намагатися показати якомога більше переваг. На жаль, є також сім’ї, які постійно займаються «пасивною діяльністю», а також додатково поступаються своїм дітям і звільняють їх від уроків фізичної культури. Досить витрачати кілька хвилин на день, щоб поліпшити фігуру, здоров’я та роботу багатьох систем та органів. Безпосередньо, фізична культура – фізична активність є засобом досягнення кращої якості життя.Документ Zjawisko dopingu w sporcie a bezpieczeństwo zdrowotne(2023) Skalski, Dariusz W.; Zabolotna, Oksana; Zwara, Radosław; Graczyk, Marek; Vynogradskyi, Bogdan; Скальскі, Даріуш В.; Заболотна, Оксана; Звара, Радослав; Грачик, Марек; Виноградський, БогданThe aim of the work was to present doping in sport and its impact on health. It must be admitted that the topic of doping is widely known. For example, in the late 1990s, young people hid in makeshift gyms and did the so-called mass. It is very likely that they used unacceptable methods, because they "grow in the eyes". However, those questioned did not want to admit to using shortcuts. Trying to present the narrative "we train, we lift weights, we take nothing, we will be fine". The question is, are you sure? It would be worth seeing for yourself how these practices affected their health. Due to the lack of the possibility of an expert study, we will present the impact of illegal doping in sport on famous athletes through the prism of their biographies. The chosen method of conducting the study is to analyze the athletes' previous activities in the pursuit of shortcuts. The study presents the impact of doping on sports performance and health safety. It also presents alternative possibilities of using positive doping in achieving sports goals. The authors, trying to reach the reader, at the very beginning present a number of concepts related to physical culture and doping in sport. Метою роботи було представити допінг у спорті та його вплив на здоров'я. Треба визнати, що тема допінгу широко відома. Наприклад, наприкінці 1990-х молодь ховалася в імпровізованих спортзалах і займалася т.зв. маса. Цілком ймовірно, що вони використовували неприпустимі методи, бо вони «ростуть на очах». Проте опитані не хотіли зізнаватися у використанні ярликів. Спроба представити наратив «ми тренуємося, ми піднімаємо тяжкості, ми нічого не беремо, у нас все буде добре». Питання в тому, чи ви впевнені? Варто було б побачити на власні очі, як ці практики вплинули на їхнє здоров’я. Через відсутність можливості експертного дослідження, ми представимо вплив нелегального допінгу в спорті на відомих спортсменів крізь призму їхніх біографій. Обраний метод проведення дослідження полягає в аналізі попередньої діяльності спортсменів у погоні за короткими шляхами. Дослідження представляє вплив допінгу на спортивні результати та безпеку здоров’я. Також представлені альтернативні можливості використання позитивного допінгу для досягнення спортивних цілей. Автори, намагаючись достукатися до читача, на самому початку викладають низку понять, пов’язаних із фізичною культурою та допінгом у спорті.Документ Процес навчання інтегративного оздоровчого виховання на тлі фізичної культури(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022-06-17) Skalskі, Dariusz; Kowalskі, Damian; Zabolotna, Oksana; Kindzer, Bogdan; Скальські, Даріуш; Ковальські, Даміан; Заболотна, Оксана; Кіндзер, БогданКілька десятиліть тому дітей з особливими потребами виключили із загальної системи освіти і включили в спеціальну освіту. Ця система, безсумнівно, мала багато сильних сторін – кваліфікованих педагогів, які займалися роботою з дітьми з особливими потребами, розробляли методи роботи, адаптовані до потреб учнів. Завдяки цьому багато дітей отримали базову освіту, а також були готові взятися за професійну роботу. Однак спеціальна освіта також мала свої недоліки. Діти з обмеженими можливостями часто розвивалися в повній соціальній ізоляції, і їх єдиним контактом з не сімейного середовища було спілкування з медперсоналом при зверненні в лікувальні заклади. При цьому покоління здорових дітей виросли без усвідомлення існування однолітків з різними видами труднощів розвитку. Діти, обмежені в щоденних контактах для взаємодії з однолітками з подібними можливостями навчання, виросли в переконанні в нормальності світу без людей з обмеженими можливостями. Поряд з реформою польської освіти, розпочатою в 1990 році, стала проявлятися проблема виховання дітей з різними вадами. Реформа освіти також включала спеціальну освіту. Одним з істотних наслідків цього процесу, безпосередньо пов'язаних з місцем навчання студентівінвалідів, вважається реалізація ідеї інтеграції в повсякденне життя. Several decades ago, defective children were excluded from the general education system and included in special education. This system undoubtedly had many strengths - qualified teachers, dedicated to work with special needs children, developed working methods adapted to the needs of pupils. Thanks to this, many children obtained basic education and were also prepared to start work. However, special education also had its drawbacks. Disabled children often developed in complete social isolation, and their only contacts with the environment outside the family were medical treatment. At the same time, generations of healthy children grew up without being aware of the existence of peers with various developmental difficulties. Children limited in their everyday contacts to communing with peers with similar learning opportunities grew up in the conviction that a world devoid of disabled people was normal. Along with the reform of Polish education, which began in 1990, the problem of educating children with various types of disabilities was noticed. The education reform also included special education. One of the significant effects of this process, directly related to the place of education for disabled students, is the implementation of the idea of integration in everyday life.Документ Фізична терапія, здоров'я, фізична культура та педагогіка(НУВГП, 2021) Григус, Ігор; Скальскі, Даріуш; Кіндзер, Богдан; Заболотна, Оксана; Сущенко, Андрій; Hryhus, Ihor; Skalski, Dariush; Kindzer, Bohdan; Zabolotna, Oksana; Sushchenko, AndriiМонографія розрахована на магістрів, науковців, науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти за спеціальностями фізична терапія, ерготерапія, фізична культура і спорт. The monograph is intended for masters, scientists, scientific and pedagogical workers of institutions of higher education in the specialties of physical therapy, occupational therapy, physical culture and sports.