Перегляд за Автор "Vorobel, M. M."
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Визначальні пріоритети та аспекти компетентнісно орієнтованого навчання і викладання іноземних мов(2021-11-29) Воробель, М. М.; Vorobel, M. M.Зі впровадженням освітніх стандартів поняття компетентності було висунуто в центр наукового, дидактичного та педагогічного мислення. Ця стаття ґрунтується на тезі про виконання центральної мети освітніх стандартів, якою є забезпечення основних компетенцій у довгостроковій перспективі, що вимагає чіткого розуміння явища компетентності як необхідної передумови компетентнісно орієнтованого навчання й викладання іноземних мов. Діалог культур поступово стає визначальним у різних сферах нашого життя, однак найбільш важливим він є саме в освітній галузі. На його основі формуються певні пріоритети розвитку підростаючого покоління, серед яких необхідність опанування іноземних мов з орієнтацією на компетентність сьогодні є чи не найважливішим пріоритетом кожної молодої людини. У статті окреслено концепцію освіти, яка відповідає намірам освітніх стандартів, висвітлено різні підходи до трактування понять «компетенція», «компетентність», «комунікативна компетентність», «іншомовна комунікативна компетентність», «компетентнісний підхід». Основну увагу приділено концепції компетентності Вайнерта з урахуванням компактного огляду наслідків терміна «компетентність» для навчання і викладання іноземних мов як у теоретичному, так і в практичному ракурсах. Значна увага також приділяється характеристикам належного навчання й викладання іноземних мов та деяким центральним аспектам компетентнісно орієнтованої педагогічної дії, включаючи, наприклад, стійкість, формування навичок та умінь успішного іншомовного спілкування у довготривалій перспективі та набутті необхідних знань, навичок і компетентностей для інтеграції в суспільство на різних рівнях. Характеризуючи поняття компетентності в його глибині та багатовимірності, виділяємо корисні відгуки про ефективність компетентнісно орієнтованого навчання й викладання іноземних мов у підготовці студентів до міжкультурної комунікації у межах типових сфер, тем та ситуацій спілкування, окреслених чинною навчальною програмою.Документ Порядок оцінювання результатів навчання з дисципліни «Іноземна мова» для бакалаврів спеціальності 017 „Фізична культура і спорт”(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2021-06-24) Воробель, М. М.; Vorobel, M. M.; Кафедра української та іноземних мовДокумент Сучасні моделі міжкультурних і транскультурних комунікативних процесів вивчення іноземних мов(2021-11-29) Воробель, М. М.; Романчук, О. В.; Юрко, Н. А.; Vorobel, M. M.; Romanchuk, O. V.; Yurko, N. A.Орієнтація навчального процесу на компетентнісний зміст освіти передбачає формування не лише комунікативної компетентності, але й компетенцій, пов’язаних із життям у багатополярному світі, призначеному для запобігання виникненню непорозуміння, відчуження тощо. Стаття присвячена проблемі формування міжкультурної компетенції і транскультурної (комунікативної) компетенції студентів у процесі вивчення іноземних мов. Формування міжкультурної комунікативної компетенції студентів передбачає усвідомлення рідної культури та інших культур, їх взаємозв’язки, здатність та готовність до спілкування, запобігання конфліктам, які неминуче виникають від таких контактів, здатність будувати нові форми поведінки, засновані на цінностях і нормах різних культур тощо. Основна увага у статті приділяється аналізу таких понять, як «міжкультурна компетенція», «транскультурна компетенція», «міжкультурна комунікація», «міжкультурне і транскультурне навчання», а зокрема й аналізу сучасних моделей міжкультурних і транскультурних комунікативних процесів вивчення іноземних мов. Гідну увагу в доповіді відведено також формуванню міжкультурної компетенції та міжкультурного спілкування в контексті сучасних підходів і моделей, вказано на значення і роль міжкультурного навчання на заняттях з іноземної мови крізь призму таких популярних нині комунікативних процесів, як міжкультурний і транскультурний. На цьому тлі окреслено ідеал транскультурно компетентної особистості, яка формується в процесі цілеспрямованого міжкультурного і транскультурного навчання, котре є ключем до формування міжкультурної компетенції і успішної міжкультурної комунікації при контактах із носіями інших культур. Як свідчить аналіз описаних у статті сучасних моделей міжкультурного навчання, міжкультурна і транскультурна компетентність нині стає справжнім викликом у розробці підручників, як і, власне, фактичне впровадження міжкультурного навчання в процесі вивчення іноземних мов, а тому міжкультурне і транскультурне навчання та спілкування мають бути нині невід’ємною частиною будь-якої форми навчання іноземних мов.