Перегляд за Автор "Svyshch, Liliia"
Зараз показуємо 1 - 20 з 23
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Die verbreiteten Verletzungen im Reitsport und die Phasen von Rehabilitation(2016) Свищ, Лілія; Цючніна, Світлана; Svyshch, Liliia; Tschuchnina, SvitlanaMan kann sagen, dass der Reitsport die Wechselwirkung des Pferdes und des Reiters ist. Reiten ist also Sport. Warum ich dir das so sicher sagen kann? Sich sicher auf dem Pferderücken zu bewegen, stellt hohe Anforderungen an die körperliche Bewegungsbildung [1, 2, 3]. Die Balance auf dem Pferd zu halten, ist eine ganzheitliche Leistung, welche die gesamte Muskulatur, den Gleichgewichtssinn und das gesamte Wahrnehmungsvermögen fordert und fördert. Welche Muskeln werden beim Reiten trainiert? Ich könnte es kurz machen und sagen: fast alle. Ziel der Untersuchung − die verbreiteten Verletzungen im Reitsport zu wählen und die Rehabilitation nach einer der häufigsten Verletzung zu beschreiben.Документ Dzieci z cukrzycą typu 1, a lekcje wychowania fizycznego w placówkach oświatowych(2023) Mirska, I.; Kreft, P.; Rybak, Oleh; Skalski, D.; Svyshch, Liliia; Gamma, T.; Рибак, Олег; Свищ, ЛіліяBrak informacji i wiedzy na temat postępowania z chorym dzieckiem często prowadzi do lęku i niepokoju niechęć do opieki. Zgodnie z rekomendacją Polskiego Towarzystwa Diabetyków (PTD) cukrzyca nie jest wskazaniem do treningu indywidualnego ani zwolnienia z jakichkolwiek zajęć, np. wychowania fizycznego czy wycieczek. Przede wszystkim zapobiegać stygmatyzacji chorego dziecka aby zapewnić mu bezpieczeństwo w szkole, pracownicy każdej placówki oświatowej, do której uczęszcza chory uczeń musi przejść odpowiednie, obowiązkowe szkolenie. Відсутність інформації та знань про те, як поводитися з хворою дитиною, часто призводить до страху та тривоги небажання піклуватися. Згідно з рекомендацією Польської асоціації діабетиків (PTD), діабет це не показання для індивідуального навчання або звільнення від будь-яких занять, наприклад, фізкультури або екскурсій. Перш за все запобігти стигматизації хворої дитини забезпечувати його безпеку в школі, працівники кожного навчального закладу, який він відвідує хворий учень повинен пройти відповідне, обов'язкове навчання.Документ Effect of physical activity with varying duration on adaptation processes of female basketball players(2021-01-04) Sybil, Mariia; Pervachuk, Rostyslav; Lytvynets, Anton; Svyshch, Yaroslav; Svyshch, Liliia; Shevtsiv, Uliana; Stelmakh, Yulia; Сибіль, Марія; Первачук, Ростислав; Литвинець, Антон; Свищ, Ярослав; Свищ, Лілія; Шевців, Уляна; Стельмах, ЮліяThe article deals with the study of adaptation capabilities of female athletes (by catecholamines concentration in the urine of female basketball players after physical activity) for the purpose of further excellence in sports and increase of functional reserves for maintaining health. The sympatho-adrenal system (SAS) is well known [Megeryan et al, 2015; Romanchuk, 2010; Sybil et al, 1997; Svyshch et al, 2018] to play a central role for homeostasis in the process of body adaptation to work in a stressful environment (emotional stress, long-term or high-intensity physical activity). Playing basketball at a high level suggests the combination of these stress factors. Namely, the excess of adrenaline (A) representative of the hormonal link of the SAS mainly of adrenal origin causes the condition of pre-start fever (“rabbit’s hormone”) [Megeryan et al, 2015; Romanchuk, 2010;Sybil et al, 2002].Simultaneously stimulating creatine phosphokinase and glycolysis, A promotes rapid energy production, i.e. realization of the physical quality of speed. The mediator link of SAS originates from the sympathetic division of the autonomic nervous system and is represented by noradrenaline (NA) – the “lion’s hormone” [Sybil et al, 2002]. Its excessive excretion is characteristic of the aggressive pre-start condition, and in case of unsuccessful realization of the sporting actions can change into a pathy.At the same time, in the process of overcoming long-term muscular efforts, the highest peaks of NA are noted [Megeryan et al, 2015;Romanchuk, 2010;Sybil et al, 1997;Sybil et al, 2002, 2015]. Thus, NA is related tothe physical quality of endurance.Therefore, the SAS-monitoring makes it possible to observe the athletes tolerance and adaptation to physical activity of varying duration. Thecatecholamine indicators (A, NA and DOPA) show both the physical fitness at the start and the specifics of adaption changes during sports activities.Since DOPA is a direct precursor in the synthesis of A and NA, it is considered a criterion for the reserve capabilities of the SAS in its implementation of homeostasis changes.The research involved 12 female basketball players aged 18-19 (candidates for masters of sports and masters of sports).The SAS-monitoringlasted 6 months and comprised the operative control (1 week), current control (1 month) and stage control (4.5 months) from the beginning of the training period. KA was determined in the urine of female athletes by a commonly used fluorescent method.Стаття присвячена дослідженню адаптаційних можливостей спортсменок (за концентрацією катехоламінів у Росії) сеча баскетболісток після фізичних навантажень) з метою подальшої досконалості у спорті та підвищення рівня функціональні резерви для збереження здоров’я. Симпато-надниркова система (SAS) добре відома [Megeryan et al, 2015 рік; Романчук, 2010; Sybil та ін, 1997; Svyshch et al, 2018] відігравати центральну роль для гомеостазу в процесі адаптація організму до роботи в стресових умовах (емоційний стрес, тривалі або фізичні навантаження високої інтенсивності). Гра у баскетбол на високому рівні передбачає поєднання цих факторів стресу. А саме надлишок адреналіну (А) представник гормональної ланки САС, головним чином, надниркового походження, викликає стан передстартової лихоманки («Кролячий гормон») [Megeryan et al, 2015; Романчук, 2010; Sybil та ін, 2002]. Одночасно стимулюючий креатин фосфокінази та гліколізу, А сприяє швидкому виробленню енергії, тобто реалізації фізичної якості швидкості. Медіаторне ланка САС бере початок із симпатичного відділу вегетативної нервової системи і є представлений норадреналіном (NA) - «гормоном лева» [Sybil et al, 2002]. Характерно його надмірне виведення агресивного передстартового стану, а у разі невдалого здійснення спортивних дій може змінитися на a У той же час у процесі подолання довготривалих м'язових зусиль відзначаються найвищі піки НС [Мегерян та співавт., 2015; Романчук, 2010; Сибіл та ін., 1997; Сибіл та ін., 2002, 2015]. Таким чином, НА пов'язана зфізичною якість витривалості. Тому SAS-моніторинг дозволяє спостерігати за толерантністю та адаптацією спортсменів до фізичних навантажень різної тривалості. Показники текатехоламіну (A, NA та DOPA) показують як фізичні показники фітнес на початку та особливості адаптації змінюються під час спортивних занять. Оскільки DOPA є безпосереднім попередником у синтезу А і НС, це вважається критерієм резервних можливостей САС при його реалізації зміни гомеостазу. У дослідженні взяли участь 12 баскетболісток віком 18-19 років (кандидати в майстри спорту і майстри спорту). SAS-моніторинг тривав 6 місяців і включав оперативний контроль (1 тиждень), поточний контроль (1 місяць) і етапний контроль (4,5 місяці) з початку навчального періоду. КА була визначена в сеча спортсменок загальновживаним флуоресцентним методомДокумент Wpływ ograniczonej aktywności fizycznej na organizm młodzieży(2023) Czarnecki, D.; Skalski, D. W.; Tsyhanovska, N. V.; Svyshch, Liliia; Kyryk, O.; Свищ, ЛіліяAktywność fizyczna to jeden z głównych składników zdrowego stylu życia. Istnieje powszechne przekonanie, że aktywność fizyczna jest jedną z ważniejszych kategorii warunkujących prawidłowe funkcjonowanie ludzkiego organizmu. Рухова активність є однією з основних складових здорового способу життя спосіб життя. Існує поширена думка, що фізична активність є однією з найважливіших категорій умови для нормального функціонування організму людини.Документ Wpływ ograniczonej aktywności fizycznej na organizm młodzieży(2023) Czarnecki, D.; Skalski, D. W.; Tsyhanovska, N. V.; Svyshch, Liliia; Kyryk, O.; Свищ, ЛіліяДокумент Банош – автентична страва, як регіональний сегмент етно-гастрономічного туризму(2023) Боратинський, Олег; Паска, Марія; Свищ, Лілія; Boratynskyi, Oleh; Paska, Mariia; Svyshch, LiliiaУ статті розглянуто історичні аспекти формування автентичної страви – баношу, як регіонального сегменту етногастрономічного туризму, зокрема з врахуванням локальних продуктів. Здійснено аналіз сучасних закладів ресторанного господарства, де за певними технологіями готують банош, встановлено компонентний склад баношу відповідно до меню певних закладів ресторанного господарства: «Голодний Микола», Ресторація «Бачевських», Мережа Kumpel’ Group, Ресторан-музей «Сім Поросят». Проаналізовано меню та виокремлено різновид баношу, для подальшої рекомендації туристичного маршруту. Результати проведених досліджень дозволяють зробити висновок популяризацію автентичних страв, які полягають у відродженні компонентного складу та відновлення технології приготування автентичних страв, і перспективою створення майбутніх туристичних етно-гастрономічних маршрутів. The formation of gastronomic brands in Ukraine should be based on the cultural differences of the regions that have developed historically, and which is considered as a competitive advantage that must be used. Local cuisine can be considered as a tourist resource of the territories, which allows to create new tourist products, open new faces of the tourist destination. The creation of a new tourist product is associated with the development of new segments of the tourist market, attracting new types of resources to the tourist market. In this regard, the development of specific types of tourism, in particular, ethno-gastronomic tourism, which aims to revive historical facts, analyze the component composition, and research the technologies of preparing authentic regional dishes, which will form the basis of the trip, is promising in this regard. After all, the trends of the modern tourist market demonstrate the growing interest among consumers in precisely such types of recreation. Taking into account the current trends in the development of the ethnic industry, the popularization of authentic dishes, in particular Hutsul cuisine, which will contain the novelty of relevant issues at the regional level, is insufficient. The article examines the historical aspects of the formation of an authentic dish – banosh, as a regional segment of ethno-gastronomic tourism, in particular, taking into account local products. An analysis of modern restaurant establishments, where banosh is prepared according to certain technologies, was carried out, the component composition of banosh was determined according to the menu of certain restaurant establishments: "Hungry Mykola", "Bachevsky" Restaurant, Kumpel’ Group Network, "Sim Porosyat" Restaurant-Museum. The menu was analyzed and the type of banosh was singled out, for further recommendation of the tourist route. The results of the conducted research allow us to draw a conclusion about the main principles of the development of restaurant establishments, which are focused on the popularization of authentic dishes, which consist in the revival of the component composition and restoration of the technology of preparing authentic dishes, and the prospect of creating future tourist ethno-gastronomic routes.Документ Боротьба : метод. розробка з нім. мови для самостійної й авдиторної роботи з теми «Спортивна спеціалізація» для студ. денної та заочної форми навчання за спеціальністю 017 «Фізична культура і спорт»(Галицька Видавнича Спілка, 2022) Свищ, Лілія; Svyshch, Liliia; Кафедра української та іноземних мовУ методичній розробці представлено тему «Спортивна спеціалізація» (Боротьба) для самостійної й авдиторної роботи студентів денної та заочної форми навчання. Теоретичний та практичний матеріал закріплюється розширеною системою вправ. Матеріали методичної розробки спрямовані на формування навичок усного та письмового мовлення. In der methodischen Ausarbeitung wurde das Thema „Sportliche Spezialisicrung" (Ringen) fur fllr selbststandige und Unterrichtsarbeit der Direkt- und 1'emstudenten vorgestellt Theoretisches und praktisches Material wird durch ein erweitertes Ubungssystem vertieft. Der Lehrstoff von methodischer Ausarbeitung ist auf die Bildung miindlicher und schrilllicher Kommunikationsfahigkeiten abgezielt.Документ Внутрішній туризм як перспективний напрям розвитку регіону(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2023) Гринів, Василь; Гринів, Марта; Свищ, Лілія; Hryniv, Vasyl; Hryniv, Marta; Svyshch, LiliiaМета – пошук нових перспективних шляхів розвитку внутрішнього туризму. The goal is to find new promising ways to develop domestic tourism.Документ Друга іноземна мова (німецька) : робоча програма навчальної дисципліни, спеціальність 242 Туризм і рекреація, освітньо-кваліфікаційний рівень – бакалавр, факультет туризму; післядипломної та заочної освіти(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Свищ, Лілія; Svyshch, Liliia; Кафедра української та іноземних мовМета:Практичне оволодіння усним (монологічним та діалогічним) мовленням,граматичним та лексичним матеріалом; розвиток навичок читання та аудіювання.Документ Друга іноземна мова (німецька) : силабус навчальної дисципліни (за вибором), рівень вищої освіти – перший (бакалаврський), ступінь вищої освіти – бакалавр, галузь знань – 24 Сфера обслуговування, спеціальність – 242 Туризм і рекреація(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Свищ, Лілія; Svyshch, Liliia; Кафедра української та іноземних мовЗміст навчання німецької мови як другої іноземної охоплює ряд взаємопов'язанихівзаємообумовлених компонентів. Предметна сторона змісту навчання німецької мови як другої іноземної відображає типові для студентів сфери спілкування: побутову, соціально-культурну,навчальну та професійну. У рамках кожної сфери спілкування визначається ряд тем та підтем,пов’язаних з повсякденним спілкуванням, історією та культурою країни мова якої вивчається,а також майбутньою професійною діяльністю.Документ Друга іноземна мова : програма вибіркової навчальної дисципліни, освітній ступінь – бакалавр, галузь знань – 24 Сфера обслуговування, спеціальність – 242 Туризм і рекреація(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Свищ, Лілія; Svyshch, Liliia; Кафедра української та іноземних мовМетою викладання навчальної дисципліни є практичне оволодіння усним(монологічним та діалогічним) мовленням, граматичним та лексичним матеріалом; розвиток навичок читання та аудіювання.Документ Друга іноземна мова(німецька) : силабус навчальної дисципліни ступеня вищої освіти "бакалавр" галузі знань- 24 “ Сфера обслуговування ” спеціальності 242 “Готельно-ресторанна справа”(2020-03-13) Свищ, Лілія; Svyshch, Liliia; Кафедра української та іноземних мовДокумент Латинська мова і медична термінологія : програма навчальної дисципліни підготовки бакалаврів спеціальності 227 "Фізична терапія та ерготерапія"(2018-10-08) Свищ, Лілія; Svyshch, LiliiaМетою вивчення латинської мови в Львівському державному університеті фізичної культури є практичне опанування основними відомостями з граматики, лексики та синтаксису латинської мови та підготовка спеціаліста у сфері фізичної терапії до розуміння анатомічної, фармацевтичної та клінічної термінології і написання рецептів.Документ Латинська мова і медична термінологія : програма обов’язкової навчальної дисципліни, освітній ступінь – бакалавр, галузь знань – 22 Охорона здоров’я, спеціальність – 227 Терапія та реабілітація(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Коваль, Ростислав; Свищ, Лілія; Koval, Rostyslav; Svyshch, Liliia; Кафедра української та іноземних мовМета викладання дисципліни «Латинська мова і медична термінологія»полягає у підготовці спеціаліста з терапії та реабілітації до володіння медичною термінологією галузі.Документ Латинська мова і медична термінологія : робоча програма навчальної дисципліни підготовки бакалаврів спеціальності 227 "Фізична терапія, ерготерапія"(2018-10-08) Свищ, Лілія; Svyshch, LiliiaМета дисципліни «Латинська мова і медична термінологія» полягає у підготовці спеціаліста у сфері фізичної терапії до розуміння анатомічної, фармацевтичної та клінічної термінології та написання рецептів.Документ Латинська мова і медична термінологія : робоча програма навчальної дисципліни, спеціальність: 227 Терапія та реабілітація, освітньо-кваліфікаційний рівень – бакалавр, факультет терапії та реабілітації(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Коваль, Ростислав; Свищ, Лілія; Koval, Rostyslav; Svyshch, Liliia; Кафедра української та іноземних мовМета: Мета дисципліни «Латинська мова і медична термінологія» полягає у підготовці спеціаліста з терапії та реабілітації до володіння медичною термінологією галузі.Документ Німецька мова : навчальний посібник для студентів спеціальності "Фізична культура і спорт"("Манускрипт", 2018) Мельник, Мар'яна; Свищ, Лілія; Melnyk, Mariana; Svyshch, LiliiaНавчальний посібник складається з двох розділів, які містять основні розмовні теми та завдання для самостійного опрацювання. Теоретичний та практичний матеріал закріплюється розширеною системою вправ. Матеріали посібника спрямовані на формування навичок усного та письмового мовлення. Навчальний посібник призначений для студентів спеціальності "Фізична культура і спорт", які навчаються за кредитно-модульною системою.Документ Особливості викладання медичної термінології для студентів спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія в закладах вищої освіти України(2023) Романчук, Ольга; Коваль, Ростислав; Свищ, Лілія; Romanchuk, Olha; Koval, Rostyslav; Svyshch, LiliiaУ статті розглянуто особливості лексичних завдань для самостійної роботи, спрямованих на засвоєння медичної термінології студентами спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія у закладах вищої освіти України під час вивчення дисципліни «Латинська мова і медична термінологія» упродовж перших двох семестрів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Для майбутніх фахівців з фізичної терапії та ерготерапії важливим є вивчення професійної термінології, яка охоплює лексику, що стосується діагностики, лікування, реабілітації та відновлення. The article examines the peculiarities of lexical tasks for independent work, aimed at the assimilation of medical terminology by students of the specialty 227 Physical Therapy, Occupational Therapy in higher education institutions of Ukraine during the study of the discipline “Latin Language and Medical Terminology” in the first year of the bachelor’s degree.Документ Плавання : метод. розробка з нім. мови для самостійної й аудиторної роботи з теми «Спортивна спеціалізація» для студ. денної та заочної форми навчання за спеціальністю 017 «Фізична культура і спорт»(2022) Свищ, Лілія; Svyshch, Liliia; Кафедра української та іноземних мовУ методичній розробці представлено тему «Спортивна спеціалізація» (Плавання) для самостійної й аудиторної роботи студентів денної та заочної форми навчання. Теоретичний та практичний матеріал закріплюється розширеною системою вправ. Матеріали методичної розробки спрямовані на формування навичок усного та письмового мовлення. In der methodischen Ausarbeitung wurde das I hema „Sportliche Spezialisierung" (Schwimmen) fur fiir selbststandige und Unterrichtsarbeit der Direkt- und Femstudenten vorgestellt. Theoretisches und praktisches Material wird durch ein erweitertes Ubungssystem vertieft. Der Lehrstoff von methodischer Ausarbeitung ist auf die Bildung miindlicher und schriftlicher Kommunikationsfahigkeiten ababgezielt.Документ Програма державної атестації з дисципліни "Іноземна мова (за професійним спрямуванням)" для студентів спеціальності - 241 «Готельно-ресторанна справа», освітньо-кваліфікаційний рівень - бакалавр(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2021-06-03) Романчук, Ольга; Холявка, Володимир; Коваль, Ростислав; Юлія Калимон, Ростислав; Матвіяс, Ольга; Свищ, Лілія; Romanchuk, Olha; Kholiavka, Volodymyr; Koval, Rostyslav; Kalymon, Yuliia; Matviias, Olha; Svyshch, Liliia; Кафедра української та іноземних мовПрограму державної атестації розроблено на базі Типової програми з іноземних мов для немовних вищих навчальних закладів та згідно з основними вимогами щодо кредитно-модульної системи навчання, у відповідності з якими враховується шкільна підготовка з іноземної мови.