Логотип репозиторію
Фонди та зібрання
Пошук за критеріями
  • English
  • Yкраї́нська
Увійти
Новий користувач? Зареєструйтесь. Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Surovov, O."

Або введіть перші символи:
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Результатів на сторінці
  • Налаштування сортування
  • Документ
    Training Future Teachersto Organize School Sport
    (2020-12-22) Maksymchuk, B.; Gurevych, R.; Matviichuk, T.; Surovov, O.; Stepanchenko, N.; Opushko, N.; Sitovskyi, A.; Kosynskyi, E.; Bogdanyuk, A.; Vakoliuk, A.; Solovyov, V.; Maksymchuk, I.
    Abstract:Nowadays,sportgivesmoreconsistentresultsthaninthepast.Therefore,itisimportanttousesportsachievementsinphysicaleducationofpupilsandstudentsinordertoincreasephysicalpotentialofthemankind.Theresearchaimstotheoreticallyjustifyandexperimentallyverifyapedagogicaltechnologyoftrainingfutureteacherstoorganizeschoolsport.Physicaltrainingcanbeconsideredeffectiveifarelevanttechnologyhasbeenintroduced.Thistechnologyshouldconsistofthefollowingpedagogicalconditions:applyingsportsandphysicaleducation;conductingworkshops(practice-orientedtraining);strengtheningjointeffortsofsubjectlecturers;organizingactiveformsofresearchactivities;conductingsystematicmonitoringandevaluation;providinglecturersandstudentswitheducationalandmethodologicalliterature.Methods:pedagogicalobservation,modelling,interviewing,diagnosticinterviews,questionnaires,expertevaluation;pedagogicalexperiment;methodsofmathematicalstatistics.Threeexperimentalgroups(56,30,27respondents)andthreecontrolgroups(55,30,29respondents)wereformed.Theoverallresultsobtainedfromcontrolandexperimentalgroupsduringtheformativeexperimentshowpositivedynamicsofchangesinexperimentalgroups.Theformulatedconclusionsverifytheresearchhypothesisthattheproposedtechnologycansignificantlyincreasereadinessoffutureteacherstoorganizeschoolsportprovidedithasbeenintroducedintopracticalactivitiesofhighereducationinstitutions.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • Зворотній звязок