Перегляд за Автор "Sova, Andrii"
Зараз показуємо 1 - 20 з 118
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Cтановлення і розвиток стрільби кульової в українському середовищі Галичини на початку ХХ ст.(ЛДУФК, 2019-10-24) Леус, Степан; Leus, Stepan; Сова, Андрій; Sova, AndriiМета дослідження – дослідити становлення і розвиток стрільби кульової в українському середовищі Галичини на початку ХХ ст.Документ Ivan Boberskyi – the Founder of the Ukrainian System of Physical Education and Sports(2024) Sova, Andrii; Romanchuk, Olha; Koval, Rostyslav; Сова, Андрій; Романчук, Ольга; Коваль, РостиславThe purpose of the article is to comprehensively analyze the contribution of Ivan Boberskyi (1873–1947) to the formation and development of sports among the Ukrainians. The work is also relevant due to the fact that in February 2019, the Lviv State University of Physical Culture was named after Ivan Boberskyi. Ivan Boberskyi took his first steps in the field of physical education and sports as a teacher in the Academic Gymnasium (1901–1918) and its branch (1908–1910), in the private women’s seminary of the Ukrainian Pedagogical Society (1903–1905) and in the Basilian Sisters Servants Gymnasium (1906–1914) in Lviv. Here, relying on national traditions, he began to put into practice the knowledge acquired in Europe on the theory and methods of physical education. Thanks to Ivan Boberskyi, the Ukrainian Sports Club (1906), the Girls’ Sports Club (1910), the sports society “Ukraine” (1911) and “Plast” (1911) were created. When he was in different countries, Ivan Boberskyi familiarized himself with the types of sports common there. He published his thoughts, impressions, remarks, scientific and methodological recommendations. Ivan Boberskyi introduced into wide use both foreign language sports concepts and terms developed and translated by him. Мета статті – всебічно проаналізувати внесок Івана Боберського (1873–1947) до становлення та розвитку спорту серед укр. Робота також актуально у зв’язку з тим, що у лютому 2019 року Львівський державний університет фізичної культури був імені Івана Боберського. Іван Боберський зробив перші кроки на ниві фізичного виховання і спорту як викладач Академічної гімназії (1901–1918) та її філії (1908–1910), в с. приватній жіночій семінарії Українського педагогічного товариства (1903–1905) та в гімназії Сестер Служебниць Василіянок (1906–1914) у Львові. Тут, спираючись на національні традиції, він почав застосувати на практиці набуті в Європі знання з теорії та методів фіз освіти. Завдяки Івану Боберському, Українському спортивному клубу (1906 р.), Дівочому спортивному клубу ім (1910), створено спортивне товариство «Україна» (1911) і «Пласт» (1911). Перебуваючи в різних країнах, Іван Боберський ознайомився з поширеними там видами спорту. він публікував свої думки, враження, зауваження, науково-методичні рекомендації. Іван Боберський ввів у широкий вжиток як іншомовні спортивні поняття, так і розроблені та перекладені ним терміни.Документ Ivan Boberskyiʼs pedagogical activity at Bazilian sisters servants gymnasium in Lviv (1906 – 1914)(2019) Сова, Андрій; Романюк, Михайло; Sova, Andrii; Romaniuk, MykhailoAbstract. The purpose of the research is to investigate Ivan Boberskyiʼs pedagogical activity at Basilian Sisters Servants (Vasiliyanok sisters) Womenʼs Gymnasium in Lviv comprehensively. The methodology of the research is based on the use of the general scientific (analysis, synthesis, generalization) and special-historical (historical-typological, historical-systemic) methods, principles of historicism, systematicity, scientificity, verification, the authorʼs objectivity, narrative constructivism. By applying the biographical method, the authors were more likely to disclose the goals and objectives of the study. The scientific novelty is that for the first time in the Ukrainian and foreign historiography I. Boberskyiʼs pedagogical activity was investigated in the Ukrainian Basilian Sister Servants Womenʼs Gymnasium in Lviv during 1906 – 1914, in particular, as holding the position of the German language Professor, being the Head of the German-language Library for the students, the author of the educational and methodological literature, designed specially for the physical education classes («rukhanka»), the source of inspiration for the «Girls Sports Club» activity. The Conclusions. During his pedagogical work at the Ukrainian Bazilian Sister Servants Womenʼs Gymnasium in Lviv, I. Boberskyi introduced «rukhanka» classes (physical education lessons) into the educational process of students, taught German at a high level, was at the head of the German-language library, initiated the «Girls Sports Club» establishment, published the vital scientific and methodological works on physical education topical issues, popularized various sports among girlsДокумент Neuropedagogical and Psychological Aspects of Play(2022-12) Lenska, Svitlana; Naumovska, Nataliia; Rudakova, Nataliia; Naumovska, Olesia; Marchiidmytrash, Tamara; Sova, Andrii; Ленська, Світлана; Наумовська, Наталія; Рудакова, Наталія; Наумовська, Олеся; Марчіїдмитраш, Тамара; Сова, АндрійAbstract: A new article by Ukrainian experts in ethno-pedagogy for the first time in science maximally summarizes the neuro-pedagogical, psychological and social potential of human development through the reproduction of folk games. The aim of the article is not only to consider the thematic diversity, but also to demonstrate how Ukrainian folk children's games and ancient adult games have a natural influence on the formation of worldview, socialization and maturity with the involvement of physical, neurophysiological and psycho-pedagogical mechanisms. Using general scientific, historical and neuroscientific methods, we proved the imitative, compensatory, sublimational, imitative, ritual and entertaining nature of folk games. Within the limits and possibilities available to the authors, neuroscientific commentary is presented to substantiate the underlying functions and mechanisms of folk games. The main result of the article is the creation of the fullest possible classification of the developing educational potential of folk games at two levels of generalization (general pedagogical aspects and specific functions). The authors were also able to review related literature on the topic, identify valuable observations and gnostic lacunas in need of scientific explication and ekplanatornost. Нова стаття українських фахівців з етнопедагогіки вперше в науці максимально узагальнює нервово-педагогічну, психологічний і соціальний потенціал розвитку людини через відтворення народних ігор. Мета статті не тільки розглянути тематичне розмаїття, а й продемонструвати, як укр. дитячі ігри та старовинні ігри дорослих мають природний вплив на формування світогляду, соціалізації та зрілість із залученням фізичних, нейрофізіологічних і психолого-педагогічних механізмів. Ми довели загальнонаукові, історичні та нейронаукові методи імітаційний, компенсаторний, сублімаційний, наслідувальний, ритуально-розважальний характер народних ігор. У межах і можливостях, доступних для авторів, нейронауковий коментар представлений для обґрунтування основні функції та механізми народних ігор. Основний результат у статті є створення максимально повної класифікації розвиток виховного потенціалу народних ігор на двох рівнях узагальнення (загальнопедагогічні аспекти та специфічні функції). Автори також мали змогу переглянути суміжну літературу з теми, визначити цінні спостереження.Документ The peculiarities of elaboration of the French-Ukrainian and UkrainianFrench dictionary of physical education and sport(2021) Koval, Rostyslav; Romanchuk, Olha; Protsenko, Ulyana; Sova, Andrii; Tatarovska, Olesia; Коваль, Ростислав; Романчук, Ольга; Проценко, Уляна; Сова, Андрій; Татаровська, ОлесяIn this article we analyze the principles of elaboration of the French-Ukrainian and Ukrainian-French dictionary of physical education and sport / PES. In the dictionary, we include the terms to name the sites where a sporting activity takes place; the names of players and sportsmen; medical professions; equipment and accessories; sports; competitions and rules; people and structures that follow these regulations; institutions and organizations; verbs related to sport; techniques and styles; results, procedures and reactions; sports medicine terminology. The practical results will improve the possibilities of teaching French for students of physical education and sport, and for those who want to learn French for specific purposes (PES). У цій статті ми аналізуємо принципи розробки франко-української та Українсько-французький словник з фізичного виховання і спорту / ПЕС. У словнику, ми включаємо терміни для назви місць, де відбувається спортивна діяльність; імена гравців і спортсменів; медичні професії; обладнання та аксесуари; спорт; змагання та правила; люди та структури, які дотримуються цих правил; установи та організації; дієслова, пов’язані зі спортом; техніки та стилі; результати, процедури та реакції; термінологія спортивної медицини. Практичні результати будуть покращити можливості викладання французької мови для студентів фізичного виховання та спорту, а також для тих, хто хоче вивчати французьку мову для спеціальних цілей (PES).Документ The role of eponyms in presenting French heritage throughout the world(2023) Koval, Rostyslav; Romanchuk, Olha; Sova, Andrii; Nykyha, Oksana; Fedchyshyn, Nadiya; Коваль, Ростислав; Романчук, Ольга; Сова, Андрій; Никига, Оксана; Федчишин, НадіяThe aim of our research is to present the French cultural, industrial, scientific, gastronomic and sporting heritage throughout the world on the sample of the eponyms and to determine their meanings and etymology. Eponyms are always formed using the name of the people who created / founded / discovered / invented / established / developed / proposed / described something new and socially useful / necessary / innovative / interesting. Eponyms play an important role in the process of learning the French language. Метою нашого дослідження є представити французьку культурну, промислову, наукову, гастрономічної та спортивної спадщини в усьому світі на зразку епонімів а також визначити їх значення та етимологію. Епоніми завжди утворюються за допомогою ім'я людей, які створили / заснували / відкрили / винайшли / заснували / розробив / запропонував / описав щось нове і суспільно корисне / необхідне / інноваційний / цікавий. Епоніми відіграють важливу роль у процесі вивчення французької мови.Документ Атрибутика спортивного товариства "Україна”(2012) Сова, Андрій; Sova, AndriiУ статті досліджено атрибутику львівського спортивного товариства “Україна”. Звернена увага на використанні організацією емблеми, печаток, відзнак, марок, червоно-чорних кольорів. Завдяки документам Державного архіву Львівської області спростовано низку необґрунтованих тверджень, які поширені в сучасній українській історіографії.Документ Внесок Володимира Марусина у становлення і розвиток спортивної спеціалізації " Настільний теніс " у ЛДУФК(2018) Гук, Ганна; Huk, Hanna; Сова, Андрій; Sova, AndriiМета дослідження: узагальнити дані про внесок Володимира Марусина у становлення та розвиток спортивної спеціалізації «настільний теніс» у ЛДУФК.Документ Внесок Володимира Марусина у становлення і розвиток спортивної спеціалізації " Настільний теніс " у ЛДУФК(2018) Гук, Ганна; Huk, Hanna; Сова, Андрій; Sova, AndriiМета дослідження: узагальнити дані про внесок Володимира Марусина у становлення та розвиток спортивної спеціалізації «настільний теніс» у ЛДУФК.Документ Внесок Івана Боберського у становлення організації "Пласт”(2014) Сова, Андрій; Sova, AndriiУ статті досліджено внесок професора Івана Боберського (1873–1947) у створення та розбудову організації “Пласт” у Галичині. Висвітлено його участь у розробці структури організації, консультативну та фінансову допомогу під час укладення і публікації пластових видань, у згуртуванні викладачів руханки, популяризації пластової ідеї в перші роки існування “Пласту”.Документ "Вічно читаємо про війну з усіх боків". З листів Івана Боберського до Олександра Тисовського(2016) Сова, Андрій; Sova, AndriiОпубліковано три листи Івана Боберського до Олександра Тисовського, що розкривають як життєвий шлях цих двох видатних українських діячів, так і події української історії початку ХХ ст.Документ Екзаменаційні вимоги з навчальної дисципліни «Історія фізичної культури», галузь знань 01 Освіта, спеціальність 017 Фізична культура і спорт для студентів 1 курсу факультету педагогічної освіти(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2023) Поліщук, Ростислав; Сова, Андрій; Polishchuk, Rostyslav; Sova, Andrii; Кафедра олімпійської освітиДокумент Журнал "Шахіст" - джерело до історії шахів у Львові(2019-10-07) Стефаник, Іван; Сова, Андрій; Stefanyk, Ivan; Sova, AndriiМета дослідження: подати загальну характеристику журналу «Шахіст» як джерела до історії шахів у Львові.Документ Завдання для самостійної роботи з навчальної дисципліни “Українська тіловиховна традиція" для аспірантів та здобувачів першого року навчання спеціальності: 014 «Середня освіта»(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Сова, Андрій; Sova, Andrii; Кафедра олімпійської освітиДокумент Завдання для самостійної роботи з навчальної дисципліни “Українська тіловиховна традиція” для аспірантів та здобувачів першого року навчання, спеціальність : 242 – Туризм(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2023) Сова, Андрій; Sova, Andrii; Кафедра олімпійської освітиДокумент Завдання для самостійної роботи з навчальної дисципліни “Українська тіловиховна традиція” для аспірантів та здобувачів першого року навчання, спеціальність : 014 «Середня освіта»(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2023) Сова, Андрій; Sova, Andrii; Кафедра олімпійської освітиДокумент Завдання для самостійної роботи з навчальної дисципліни “Українська тіловиховна традиція” для аспірантів та здобувачів першого року навчання, спеціальність : 017 «Фізична культура і спорт»(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2023) Сова, Андрій; Sova, Andrii; Кафедра олімпійської освітиДокумент Завдання для самостійної роботи з навчальної дисципліни “Українська тіловиховна традиція” для аспірантів та здобувачів першого року навчання, спеціальність : 241 – Готельно-ресторанна справа(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2023) Сова, Андрій; Sova, Andrii; Кафедра олімпійської освітиДокумент Залікові вимоги з навчальної дисципліни "Українська тіловиховна традиція" для аспірантів та здобувачів першого року навчання спеціальності: 014 "Середня освіта"(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Сова, Андрій; Sova, Andrii; Кафедра олімпійської освітиДокумент Залікові вимоги з навчальної дисципліни "Українська тіловиховна традиція" для аспірантів та здобувачів першого року навчання спеціальності: 017 «Фізична культура і спорт»(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024) Сова, Андрій; Sova, Andrii; Кафедра олімпійської освіти