Перегляд за Автор "Sorokolit, Nataliya"
Зараз показуємо 1 - 17 з 17
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Analysis of Attitudes to educational reforms in Ukraine of Physical Education teachers and primary education teachers(2020-05-27) Moskalenko, Natalia; Bodnar, Ivanna; Sorokolit, Nataliya; Rymar, Olga; Solovey, Alla; Москаленко, Наталія; Боднар, Іванна; Сороколіт, Наталія; Римар, Ольга; Соловей, АллаQuestions, connected with conduction educational reforms on the modern stage in Ukraine, are discovered in this article. Those changes are connected with desire of Ukrainian society to join European society and to sigh Association with European Union. The educational reform is implemented in primary school. The goal is to find out and analyze physical education teachers’ and primary school teachers’ opinion about implementation educational changes on the present stage in Ukraine. In due to realize such goal we applied literature sources analysis and questionnaire. The questions were answered by 100 physical education teachers and 104 primary school teachers from Lviv region. We have discovered opinion of physical education teachers and primary school teachers is common. The highest level of support got: opportunity to choose and create educational program in terms of educational standards (82% of physical education teachers, 78,9% of primary education teachers), providing different forms of elementary education (76% and 73,1% respectively), applying game methods in studying in elementary school (72% and 69,23% respectively). We have noticed difference in teachers’ attitude towards verbal evaluation of pupils during physical education lessons, progressive forms of retraining and teachers’ independent attestation. Teachers do not support 12-years studying period and implementing the inclusion.Документ Improvement of 5-9th Grades Schoolchildren Physical Education in Ukraine by Using Variable Modules Curriculum(2017) Sorokolit, Nataliya; Shyyan, Olena; Lukjanchenko, Mykola; Turchyk, Iryna; Сороколіт, Наталія; Шиян, Олена; Лук'янченко, Микола; Турчик, ІринаThe objective of this research was an improvement of physical education among schoolchildren of 5th to 9th grades in Ukraine by means of variable modules curriculum. For this purpose, peculiarities of Ukrainian physical education programmes during late XIX – early XX centuries were generalized; 5-9th grades schoolchildren’s attitude towards the opportunity to choose curriculum modules were found as well as physical educators willingness to apply the variable part of the curriculum; the condition of introducing variable modules curriculum for 5-9th grades at secondary schools were estimated as well as its effectiveness was tested. Methods. Theoretical analysis, generalization of methodological literature and official documents as well as sociological methods (questionnaire of 400 physical educators and 2290 schoolchildren) were used. Data from educational observations and experiments were analyzed by mathematical statistics methods including the calculation of arithmetic means, dispersion, standard deviations and coefficients of variation. Student’s t-test was applied to determine statistical significance of the obtained results. Results. Physical education of 5-9th grades schoolchildren in Ukraine during late XX – early XXI centuries was conducted according to a common state educational programme which did not anticipate any option to choose modules for different kinds of sport. Since 2009, a new curriculum has been introduced based on variability principle and a number of innovations. Our research has shown that teachers and schoolchildren have positive attitude towards these innovations. The programme allows schoolchildren to develop physical skills more effectively. Сonclusions. The results of the research have demonstrated that the opportunity to choose from variable modules in the curriculum positively effects physical performance of 5-9th grades schoolchildren.Документ New Ukarinian School Educational Reforms and Proffessional Mastership of the Physical Education Teacher(2021-05-28) Sorokolit, Nataliya; Lukjanchenko, Mykola; Turchyk, Iryna; Chopyk, Roman; Сороколіт, Наталія; Лук’янченко, Микола; Турчик, Ірина; Чопик, РоманАнотація. Ставлення викладачів фізичної культури до реформування освіти в Росії Україна в умовах реформи «Нова українська школа» проаналізована у статті. думки фахівців з фізичної культури щодо впливу цих реформ на формування у статті проаналізовано професійне майстерність викладачів. Метою дослідження є забезпечити порівняльний аналіз рівня підтримки реформ Нової української школи, який впливають на формування професійного вдосконалення вчителів фізичної культури. Для досягнення мети застосовувались такі методи, як аналіз та узагальнення джерела літератури, опитування вчителів на основі анкети, її математичної обробки та порівняльний аналіз. Було опитано 341 викладач із 7 областей України різні кваліфікаційні рівні та педагогічний досвід. Усі респонденти дали свої дозвіл на участь у дослідженні. Різні рівні підтримки освітніх реформ серед викладачів фізичної культури були виявлені. Інновації, як правило, мають вищі за середні та нижчі за середні показники рівні підтримки. Найвищий рівень підтримки має така інновація, як свобода вибору чи створити освітню програму - 77,4%. Однак, навіть при високому рівні підтримки, 41,9% вчителі вважають, що вони повинні навчати учнів за єдиною програмою навчання, тобто подано профільним міністерством. Тільки 6,5% респондентів готові створити власну навчальні програми. Однак 33,8% викладачів вважають, що навчальна програма має бути такою адаптовані відповідно до умов навчальних закладів. Для того, щоб побудувати професіонала майстерність, важливо передбачити різні форми підвищення кваліфікації (71,3%), дистанційне навчання під час курсової перепідготовки (59,7%), атестація викладачів (53,6%). найнижчий рівень підтримки має децентралізація в управлінні навчальним закладом (39,1%).Документ New Ukrainian School Educational Reforms and Professional Mastership of the Physical Education Teacher(2021-05-29) Sorokolit, Nataliya; Lukjanchenko, Mykola; Turchyk, Iryna; Chopyk, Roman; Сороколіт, Наталія; Лук'янченко, Микола; Турчик, Ірина; Чопик, РоманThe physical education teachers’ attitude towards reforming of education in Ukraine in terms of reform “New Ukrainian School” was analyzed in the article. The physical education specialists’ thoughts according these reforms’ impact on forming of professional mastership of teachers were analyzed in the article. The goal of the research is to provide comparable analysis of the support level of New Ukrainian School reforms that have impact on building professional improvement of physical education teachers. In order to reach the goal such methods were applied as analysis and generalization of literature sources, teachers’ survey, based on questionnaire, its mathematic processing and comparative analysis. There were questioned 341 teachers from 7 Ukrainian regions with different qualification levels and pedagogical experience. All the respondents have given their permission in participation in the research. The different levels of support of educational reforms among physical education teachers were found out. Innovations, in general, have higher than average and lower than average levels of support. The highest level of support has such innovation as freedom to choose or create educational program – 77,4%. However, even with high level of support, 41,9% of teachers think that they should teach pupils according to the only studying program, that is submitted by profile ministry. Only 6,5% of respondents are ready to create their own studying programs. However, 33,8% of teachers think the studying program should be adapted according to conditions of educational establishments. In order to build professional mastership, it is essential to imply different forms of qualification improvements (71,3%), distance studying during course retraining (59,7%), teachers’ certification (53,6%). The lowest level of support has decentralization in management of educational establishment (39,1%). У статті проаналізовано ставлення вчителів фізичної культури до реформування освіти в Україні в рамках реформи «Нова українська школа». У статті проаналізовано думки фахівців фізичного виховання щодо впливу цих реформ на формування професійної майстерності учителів.Документ Students’ Motivation to Attend Physical Education Classes in Universities of Ukraine(2021-05-28) Kukhar, Mariana; Sorokolit, Nataliya; Yavorskyy, Andriy; Rymar, Olga; Кухар, Мар’яна; Сороколіт, Наталія; Яворський, Андрій; Римар, Ольга; Ханікянц, ОленаAbstract. The article is dedicated to the research of priority motives according to attending “Physical education” classes by I and II year students from universities of Ukraine. The goal of the research is to determine the ratings of students’ motivation towards attending physical education classes in the universities in Ukraine. The methods of research are analysis and generalization of scientific methodologic literature data, sociologic methods (questionnaire) and mathematical statistics methods. The questionnaire was answered by 363 students from 4 Ukrainian universities. Among them were 170 males and 193 females. The main results of the research are as follows. It was determined the general structure of students’ motivation and value orientation according attending physical education classes by each university particularly. There was performed comparable analysis of significance ranking of the motives to attend physical education classes and also generalized differences between females and males in the choice of motivation priority. It was determined that 57,9% of students that have been taking part in the questionnaire, think that priority motive to attend physical education classes is to get credits from the course, while body strengthening has second priority place (47,9%). As males (46,5%) so females (67,9%) believe the most essential motive is to get credits from the course “Physical education” and body strengthening (males – 38,8%, females – 56,6%). The third place among males got the motive to improve physical efficiency (26,5%), among females – the desire to get fit (35,2%). Conclusions: The results we have got testify the importance to increase motivation level to attend physical education lessons. Анотація. Стаття присвячена дослідженню пріоритетних мотивів відповідно до відвідування Заняття “Фізичне виховання” студентами І та ІІ курсів університетів України. Мета дослідження полягає у визначенні рейтингів мотивації студентів до відвідування фізичних занять навчальні класи в університетах України. Методами дослідження є аналіз та узагальнення даних наукової методологічної літератури, соціологічних методів (анкета) та методи математичної статистики. На анкету відповіли 363 студенти з 4-х Українські університети. Серед них було 170 чоловіків та 193 жінки. Основні результати дослідження такі. Визначено загальну структуру мотивації студентів та ціннісна орієнтація відповідно до відвідування уроків фізичної культури у кожному університеті зокрема. Проведено порівняльний аналіз ранжирування значущості мотивів відвідувати уроки фізичної культури, а також узагальнені відмінності між жінками та чоловіки у виборі пріоритету мотивації. Було визначено, що 57,9% студентів мають беручи участь в анкеті, вважають головним мотивом відвідування фізкультури заняття полягає в отриманні кредитів з курсу, тоді як зміцнення тіла посідає друге пріоритетне місце (47,9%). Як чоловіки (46,5%), так і жінки (67,9%) вважають, що найважливішим мотивом є отримання кредитів з курсу “Фізичне виховання” та зміцнення організму (чоловіки - 38,8%, жінки - 56,6%). Третє місце серед чоловіків отримало мотив підвищити фізичну працездатність (26,5%), серед жінок - бажання підтягнутися (35,2%). Висновки: Отримані нами результати свідчать про важливість підвищення рівня мотивації відвідувати уроки фізичної культури.Документ Students’ Motivation to Attend Physical Education Classes in Universities of Ukraine(2021) Kukhar, Mariana; Sorokolit, Nataliya; Yavorskyy, Andriy; Rymar, Olga; Khanikiants, Olena; Кухар, Мар’яна; Сороколіт, Наталія; Яворський, Андрій; Римар, Ольга; Ханікіянц, ОленаThe article is dedicated to the research of priority motives according to attending “Physical education” classes by I and II year students from universities of Ukraine. The goal of the research is to determine the ratings of students’ motivation towards attending physical education classes in the universities in Ukraine. The methods of research are analysis and generalization of scientific methodologic literature data, sociologic methods (questionnaire) and mathematical statistics methods. The questionnaire was answered by 363 students from 4 Ukrainian universities. Among them were 170 males and 193 females. Стаття присвячена дослідженню пріоритетних мотивів за відвідуванням Заняття «Фізичне виховання» студентів І та ІІ курсів ВНЗ України. Мета дослідження полягає у визначенні рейтингів мотивації студентів до відвідування фіз навчання в університетах України. Методами дослідження є аналіз і узагальнення даних науково-методичної літератури, соціологічні методи (анкетування) та методи математичної статистики. На запитання анкети відповіли 363 учні 4 класу українські університети. Серед них 170 чоловіків і 193 жінки.Документ The application of athletics tools in due to develop speed of secondary school children(Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, 2021-05-29) Khanikiants, Olena; Konestyapin, Volodymyr; Rymar, Olga; Yaroshyk, Marta; Sorokolit, NataliyaThe research is dedicated to searching of new tools for higher effectiveness of the application of athletic tools to develop speed of secondary school children. The goal of research is to prove theoretically and test experimentally the program for speed development of secondary school children (11-12 years) with priority use of athletic tools. To realize the goal such methods were applied: scientific theoretical, pedagogical observation, experiment, mathematical statistics methods. Boys are from 6 grades (11-12 years old) have participated. Pupils belong to main medical group. The results. There was elaborated and experimentally proved the program’s effectiveness. We have got statistically significant difference (p<0.05), better results from experimental group of performing control exercises: “30m run (sec)”, “30m run from place (sec)”, “run at the place during 5sec (number of movements)”. One exercise has got better result from control group - “run at the place during 5sec (number of movements)”. We have performed evaluation of students’ speed development before and after the experiment. Amount of pupils with high level of competence has grown in exercises “30m run (sec)” for 13.3%, “60m run (sec)” for 20%, “shuttle run 4×9m (sec)” for 6.7%, “long jump from place (cm) for 13.3%. Дослідження присвячено пошуку нових засобів для підвищення ефективності застосування атлетичних засобів для розвитку швидкості у дітей середнього шкільного віку. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити програму розвитку швидкості дітей старшого шкільного віку (11-12 років) з пріоритетним використанням спортивних засобів. Для реалізації поставленої мети були застосовані такі методи: науково-теоретичний, педагогічного спостереження, експерименту, методи математичної статистики. Брали участь хлопці 6 класу (11-12 років). Учні основної медичної групи. Результати. Розроблено та експериментально доведено ефективність програми. Отримали статистично значущу різницю (p<0,05), кращі результати експериментальної групи виконання контрольних вправ: «біг на 30 м (с)», «біг на 30 м з місця (с)», «біг на місці протягом 5 с (кількість рухи)». Одна вправа дала кращий результат від контрольної групи - «біг на в місце протягом 5 сек (кількість рухів)». Ми провели оцінку розвитку швидкості студентів до та після експерименту. Зросла кількість учнів з високим рівнем компетентності у вправах «біг на 30 м (с)» на 13,3%, «біг на 60 м (с)» на 20%, «човниковий біг 4×9 м (с)» на 6,7%, «довг. стрибок з місця (см) на 13,3%.Документ The Application of Athletics Tools in Due to Develop Speed of Secondary School Children(2021-05-28) Khanikiants, Olena; Konestyapin, Volodymyr; Rymar, Olga; Yaroshyk, Marta; Sorokolit, Nataliya; Ханікянц, Олена; Конестяпін, Володимир; Римар, Ольга; Сороколіт, НаталіяAbstract. The research is dedicated to searching of new tools for higher effectiveness of the application of athletic tools to develop speed of secondary school children. The goal of research is to prove theoretically and test experimentally the program for speed development of secondary school children (11-12 years) with priority use of athletic tools. To realize the goal such methods were applied: scientific theoretical, pedagogical observation, experiment, mathematical statistics methods. Boys are from 6 grades (11-12 years old) have participated. Pupils belong to main medical group. The results. There was elaborated and experimentally proved the program’s effectiveness. We have got statistically significant difference (p<0.05), better results from experimental group of performing control exercises: “30m run (sec)”, “30m run from place (sec)”, “run at the place during 5sec (number of movements)”. One exercise has got better result from control group - “run at the place during 5sec (number of movements)”. We have performed evaluation of students’ speed development before and after the experiment. Amount of pupils with high level of competence has grown in exercises “30m run (sec)” for 13.3%, “60m run (sec)” for 20%, “shuttle run 4×9m (sec)” for 6.7%, “long jump from place (cm) for 13.3% Анотація. Дослідження присвячене пошуку нових інструментів для підвищення ефективності застосування спортивних засобів для розвитку швидкості середніх шкіл. Мета дослідження полягає в теоретичному доведенні та експериментальній апробації програми для розвитку швидкості дітей середнього шкільного віку (11-12 років) з пріоритетним використанням спортивних інструментів. Для реалізації мети застосовувались такі методи: науково-теоретичний, педагогічний спостереження, експеримент, методи математичної статистики. Хлопчики з 6 класів (11-12 років) брали участь. Учні належать до основної медичної групи. Результати. Там було розробив та експериментально довів ефективність програми. Ми отримали статистичні дані достовірна різниця (р <0,05), кращі результати від експериментальної групи, що проводила контроль вправи: “біг 30м (сек)”, “біг 30м з місця (сек)”, “біг на місці протягом 5сек (кількість рухів) ”. Одна вправа отримала кращий результат від контрольної групи - «біг на місце протягом 5 секунд (кількість рухів) ». Ми провели оцінку швидкості учнів розробка до і після експерименту. Кількість учнів з високим рівнем компетентності виріс у вправах “біг 30м (сек)” на 13,3%, “біг 60м (сек)” на 20%, “човниковий біг 4 × 9 м (сек) »для 6,7%,« стрибок у довжину з місця (см) для 13,3%Документ The current stste and the peculiarities of physical activity of teenagers in Ukraine and Poland(2017) Solovei, Alla; Rymar, Olha; Yaroshyk, Marta; Sorokolit, Nataliya; Соловей, Алла; Римар, Ольга; Ярошик, Марта; Сороколіт, НаталіяСучасний стан та особливості рухової активності підлітків України й Польщі. Актуальність дослідження зумовлена пошуком способів оптимізації рівня рухової активності людини. Вивчення рівня рухової активності мешканців сусідніх держав України та Польщі, які мають відмінності в системах освіти, культури, соціально–економічного устрою, дасть змогу полегшити пошук шляхів оптимізації рівня рухової активності населення обох країн. У дослідженні особливу увагу приділено проблемі вивчення рухової активності дітей і молоді, належний рівень якої є гарантією здоров’я нації. Мета дослідження – установити сучасний стан та особливості рухової активності дітей 13–15 років, котрі проживають у Польщі й Україні. Результати дослідження. У статті представлено порівняльний аналіз результатів анкетування польських та українських школярів 13–15 років. Також проведено порівняльний аналіз показників рухової активності дітей 13–15 років України й Польщі. Установлено, що діти обох країн однаково надають перевагу малорухливим видам діяльності у вільний час. Українські школярі вище оцінюють урок фізичного виховання і власний рівень фізичної підготовленості. Водночас в українських учнів простежено тенденцію до зниження рівня рухової активності з 13 до 15 років, порівняно з польськими школярами. Висновки. Отримані показники крокометрії є нижчими за норму, що свідчить про малорухливий спосіб життя учнів цієї вікової групи (українські діти – 7, 9 тис. кроків на день; польські – 9,7 тис.). В учнів Польщі спостерігаємо тенденцію до збільшення обсягу рухової активності (13 років – 8,8 тис. кроків на день; 15 років – 11 тис.). І навпаки, у школярів України простежено тенденцію до зниження обсягу рухової активності (13 років – 9,9 тис. кроків на день; 15 років – 6,7 тис.).Документ The Effectiveness of Zumba Kids Implementation Into Physical Education of Elementary School Pupils(2021) Rymar, Olga; Sorokolit, Nataliya; Solovey, Alla; Yaroshyk, Marta; Khanikiants, Olena; Римар, Ольга; Сороколіт, Наталія; Соловей, Алла; Ярошик, Марта; Ханікянц, ОленаAbstract. The demand to improve physical education process of elementary school pupils by the tools of innovative dancing fitness branch – Zumba Kids is described in the article. Positive changes in dynamics among children have occurred in indicators of functional and physical preparation in conditions of the experiment. The goal of the work is the optimization process of physical education of elementary school pupils by Zumba Kids tools. There were investigated children’s physical development, functional and physical preparation and experimentally was checked the effectiveness of the implementation program of Zumba Kids tolls into process of physical education. There were 54 participants, 26 among them are boys and 28 are girls (the children’s age is 9 years old). The methods of the research are theoretical analysis and literature sources generalization; physiological research methods; pedagogical observation (passing of control standards); pedagogical experiment and mathematical statistics methods. There are presented and scientifically justified the program of implementing Zumba Kids tools into physical education lessons of elementary school pupils. The content of the program consists of the synthesis of energetic modern dances with aerobics, fitness exercises, stretching and also exercises for breathing exercises and muscle relaxation. The elaborated program is realized in the educational process and proved its effectiveness. The results of investigation have shown its positive influence on the functional and physical preparation of elementary school pupils. It was proved by mathematical statistics methods. Анотація. Вимога вдосконалення процесу фізичного виховання учнів початкової школи шляхом У статті описано інструменти інноваційної галузі танцювального фітнесу – Zumba Kids. Позитивні зміни в динаміці у дітей відбулися в показниках функціональної та фізична підготовка в умовах експерименту. Метою роботи є оптимізація процес фізичного виховання учнів початкової школи засобами Zumba Kids. Там були досліджували фізичний розвиток, функціональну та фізичну підготовку дітей та експериментально перевірено ефективність впровадження програми Zumba Kids входить у процес фізичного виховання. У змаганнях взяли участь 54 учасники, з них 26 хлопців та 28 дівчаток (вік дітей 9 років). Методи дослідження теоретичний аналіз та узагальнення літературних джерел; фізіологічні методи дослідження; педагогічне спостереження (проходження контрольних нормативів); педагогічний експеримент і методи математичної статистики. Представлена та науково обґрунтована програма впровадження інструментів Zumba Kids на уроках фізичної культури в початковій школі учні. Зміст програми складається із синтезу енергійних сучасних танців с аеробіка, фітнес вправи, розтяжка, а також вправи для дихання і м'язів розслаблення. Розроблена програма реалізована в навчальному процесі та підтвердила свою ефективність ефективність. Результати досліджень показали його позитивний вплив на функц та фізичної підготовки учнів початкових класів. Це було доведено математично методи статистики.Документ The Effectiveness of Zumba Kids Implementation Into Physical Education of Elementary School Pupils(2021-05-28) Rymar, Olga; Sorokolit, Nataliya; Solovey, Alla; Yaroshyk, Marta; Khanikiants, Olena; Римар, Ольга; Сороколіт, Наталія; Соловей, Алла; Ярошик, Марта; Ханікянц, ОленаAbstract. The demand to improve physical education process of elementary school pupils by the tools of innovative dancing fitness branch – Zumba Kids is described in the article. Positive changes in dynamics among children have occurred in indicators of functional and physical preparation in conditions of the experiment. The goal of the work is the optimization process of physical education of elementary school pupils by Zumba Kids tools. There were investigated children’s physical development, functional and physical preparation and experimentally was checked the effectiveness of the implementation program of Zumba Kids tolls into process of physical education. There were 54 participants, 26 among them are boys and 28 are girls (the children’s age is 9 years old). The methods of the research are theoretical analysis and literature sources generalization; physiological research methods; pedagogical observation (passing of control standards); pedagogical experiment and mathematical statistics methods. There are presented and scientifically justified the program of implementing Zumba Kids tools into physical education lessons of elementary school pupils. The content of the program consists of the synthesis of energetic modern dances with aerobics, fitness exercises, stretching and also exercises for breathing exercises and muscle relaxation. The elaborated program is realized in the educational process and proved its effectiveness. The results of investigation have shown its positive influence on the functional and physical preparation of elementary school pupils. It was proved by mathematical statistics methods. Анотація. Попит на вдосконалення процесу фізичного виховання учнів початкових класів Інструменти інноваційної фігури для танців - Zumba Kids описані в статті. Позитивні зміни в динаміці серед дітей відбулись у показниках функціональних та фізична підготовка в умовах експерименту. Метою роботи є оптимізація процес фізичного виховання учнів початкової школи за допомогою інструментів Zumba Kids. Там були досліджували фізичний розвиток, функціональну та фізичну підготовку дітей та експериментально була перевірена ефективність реалізації програми Zumba Kids мита в процесі фізичного виховання. Учасників було 54, серед них 26 хлопчиків і 28 - дівчатка (вік дітей - 9 років). Методи дослідження такі теоретичний аналіз та узагальнення літературних джерел; фізіологічні методи дослідження; педагогічне спостереження (проходження стандартів контролю); педагогічний експеримент і методи математичної статистики. Представлена та науково обґрунтована програма впровадження інструментів Zumba Kids на уроки фізичної культури початкової школи учнів. Зміст програми складається з синтезу енергійних сучасних танців з аеробіка, фітнес-вправи, розтяжка, а також вправи для дихальних вправ та м’язів розслаблення. Розроблена програма реалізується в навчальному процесі та підтвердила свою ефективність ефективність. Результати дослідження показали його позитивний вплив на функціонал та фізична підготовка учнів початкової школи. Це було доведено математично методи статистики.Документ The influence of agility indicators on formation of vocational readiness in law enforcement officers(2023-05-26) Andres, Andrii; Kryzhanovskyj, Valerii; Krasovska, Inesa; Bodnarchuk, Olena; Khanikiants, Olena; Mandiuk, Andrii; Rymar, Olha; Solovey, Alla; Sorokolit, Nataliya; Stefanyshyn, Markiian; Marta Yaroshyk; Андрес, Андрій; Крижановський, Валерій; Красовська, Інеса; Боднарчук, Олена; Ханікіянц, Олена; Мандюк, Андрій; Римар, Ольга; Соловей, Алла; Сороколіт, Наталія; Стефанишин, Маркіян; Ярошик, МартаThe experience of warfare in Ukraine proves the importance of increasing the degree of psychophysical readiness in law enforcement officers. The aim -to determine the significance of the main components of physical readiness of law enforcement officers for productive work performing.Material and methods:Servicemen (n=368) of the National Guard of Ukraine were interviewed. Spearman's rank correlation analysis of indicators` interrelation was carried out. The opinions of experts and beginners reliably differed on a number of indicators. Coordination of movements was significantly correlated with relatively the largest number of indicators of physical readiness, as well as psychological performanceof servicemen. It has been established that agility is related to concentration, endurance, spanand switchingof attention.Conclusions:For the successful professional growth of the students of educational institutions of the National Guard of Ukraine, it is necessary to develop their agility, and especially coordination of movements. It is associated with improving the speed and strength of the officers of the National Guard of Ukraine, as well as attention and logical thinking. Досвід бойових дій в Україні доводить важливість підвищення рівня психофізичної підготовленості правоохоронців. Мета – визначити значущість основних складових фізичної готовності працівників правоохоронних органів до продуктивного виконання роботи. Матеріал і методи: Опитано військовослужбовців (n=368) Національної гвардії України. Проведено ранговий кореляційний аналіз взаємозв'язку показників за Спірменом. За низкою показників думки експертів і новачків достовірно розійшлися. Координація рухів достовірно корелювала з відносно найбільшою кількістю показників фізичної підготовленості, а також психологічної працездатності військовослужбовців. Встановлено, що спритність пов’язана з концентрацією, витривалістю, розмахом і переключенням уваги. Висновки: Для успішного професійного зростання студентів навчальних закладів Національної гвардії України необхідно розвивати їх спритність, а особливо координацію рухів. Це пов’язано з удосконаленням швидкісно-силових якостей офіцерів Національної гвардії України, а також уваги та логічного мислення.Документ The influence of boxing exercises on the cognitive processes and speed of sensorimotor reactions of 15-17 years old boys(Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, 2021-05-29) Solovey, Alla; Vovkanych, Lyubomyr; Sorokolit, Nataliya; Rymar, Оlga; Yaroshyk, Marta; Novokshonov, Ivan; Соловей, Алла; Вовканич, Любомир; Сороколіт, Наталія; Римар, Ольга; Ярошик, Марта; Новокшонов, ІванThe article is dedicated to studying of the influence of boxing trainings on thinking processes of the process of physical education and speed of sensorimotor of 15-17 years old boys. The goal of the research is optimization process of the physical education and improvement of the cognitive processes of 15-17 years old boys. The methods of the research are methodological literature analysis, psychophysiological reaction testing, applying computer complex, pedagogical experiment and mathematical statistics methods. It was proved that boxers have better ability to fast reacting (t=2.513 with p<0.05), higher indicators of functional level of central nervous system (t=3.165 with p<0.05), stability of reaction (t=2.248 with p<0.05), better indicators of average reaction time with sound and visual interferences (t=3.104 with p<0.05), better indicators of attention capacity (t=2.317) with p<0.05). Attention diversification (t=2.793 with p<0.05), that prove positive impact of boxing exercises on the thinking processes. There was implemented author program, applying no-contact special boxing exercises. There were 30 students, 15-17 years old, in the experiment. The indicators of the average time of the reaction (Wilcoxon criteria T.emp.=144 with p<0.05) and stability of reaction (Wilcoxon criteria T.emp.=133 with p<0.05) become better after the experiment. Other indicators like indicators of average reaction time with sound and visual interferences (Wilcoxon criteriaT.emp.=112 with p<0.05), indicators of attention capacity (Wilcoxon criteriaT.emp.=61.5 with p<0.05) and indicators of attention diversification (Wilcoxon criteriaT.emp.=7 with p<0.05) become better as well. The conclusions are: the results of the research prove the effectiveness of the experimental program. Стаття присвячена вивченню впливу занять боксом на розумові процеси процесу фізичного виховання та швидкість сенсомоторики юнаків 15-17 років. Метою дослідження є оптимізація процесу фізичного виховання та вдосконалення пізнавальних процесів юнаків 15-17 років. Методами дослідження є аналіз методичної літератури, тестування психофізіологічних реакцій, застосування комп'ютерний комплекс, методи педагогічного експерименту та математичної статистики. Доведено, що боксери мають кращу здатність до швидкої реакції (t=2,513 при p<0,05), вищі показники функціонального рівня центральної нервової системи (t=3,165 при p<0,05), стійкість реакції (t=2,248 при p< 0,05), кращі показники середнього часу реакції на звукові та візуальні перешкоди (t=3,104 при p<0,05), кращі показники здатності уваги (t=2,317) з р<0,05). Диверсифікація уваги (t=2,793 при р<0,05), що свідчить про позитивний вплив вправ боксу на процеси мислення. Реалізовано авторську програму із застосуванням безконтактних спеціальних вправ з боксу. В експерименті брали участь 30 студентів 15-17 років. Показники середнього часу реакції (критерії Вілкоксона T.emp.=144 при p<0,05) та стабільності реакції (критерії Wilcoxon T.emp.=133 при p<0,05) після експерименту покращуються. Інші показники, такі як показники середнього часу реакції на звукові та візуальні перешкоди (критерії Вілкоксона T.emp.=112 з p<0,05), показники здатності уваги (критерії Wilcoxon T.emp.=61,5 з p<0,05) та показники диверсифікації уваги ( Критерії Wilcoxon T.emp.=7 з p<0,05) також покращилися. Висновки такі: результати досліджень підтверджують ефективність експериментальної програми.Документ The Influence of Boxing Exercises on the Cognitive Processes and Speed of Sensorimotor Reactions of 15-17 Years Old Boys(2021-05-28) Solovey, Alla; Vovkanych, Lyubomyr; Sorokolit, Nataliya; Rymar, Olga; Yaroshyk, Marta; Novokshonov, Ivan; Соловей, Алла; Вовканич, Любомир; Сороколіт, Наталія; Римар, Ольга; Ярошик, Марта; Новокшонов, ІванАнотація. Стаття присвячена вивченню впливу тренувань з боксу на мислення процеси процесу фізичного виховання та швидкість сенсомоторики 15-17 років хлопчики. Метою дослідження є оптимізація процесу фізичного виховання та поліпшення пізнавальних процесів хлопців 15-17 років. Методи дослідження аналіз методологічної літератури, тестування психофізіологічних реакцій, застосування комп’ютерний комплекс, педагогічний експеримент та методи математичної статистики. Це було довів, що боксери мають кращу здатність швидко реагувати (t = 2,513 при p <0,05), вищу показники функціонального рівня центральної нервової системи (t = 3,165 при p <0,05), стабільність реакція (t = 2,248 при p <0,05), кращі показники середнього часу реакції зі звуком і зорові перешкоди (t = 3,104 з p <0,05), кращі показники здатності уваги (t = 2,317) з р <0,05). Диверсифікація уваги (t = 2,793 при p <0,05), що підтверджує позитивний вплив боксерські вправи на процеси мислення. Була реалізована авторська програма, яка подала заявку безконтактні спеціальні вправи з боксу. У місті навчалось 30 студентів віком 15-17 років експеримент. Показники середнього часу реакції (критерії Вількоксона T.emp. = 144 з р <0,05) і стабільність реакції (критерії Вількоксона T.emp. = 133 з р <0,05) стають краще після експерименту. Інші показники, такі як показники середнього часу реакції з звукові та зорові перешкоди (критерії Вількоксона T.emp. = 112 з р <0,05), показники здатність до уваги (критерії Вількоксона T.emp. = 61,5 з р <0,05) та показники уваги диверсифікація (критерії Вількоксона T.emp. = 7 з р <0,05) також покращується.Документ Tools for children fitness in the physical education of primary school pupils(2020-05-27) Rymar, Olga; Solovey, Alla; Sorokolit, Nataliya; Shevtsiv, Uliana; Matviiv, VasyThe results of pedagogical experiment that lasted from 2017 to 2018 are published in this research. 82 children took part in the experiment, among them were 42 boys and 40 girls. The actual age of children was nine years old. The purpose of the work was to discover the influence of fitness tools on physical development, physical preparation, psycho-emotional condition on younger school-age pupils. There was noticed a significant improvement of results of physical development according to Kettle index. In particular, it is about high level (from 16,9% to 43,1%), decreasing the average (from 54,4% to 46,8%) and especially the low level of physical development (from 28,7% to 10,1%),(p<0,05). Probably, positive changes appeared in the result of Ruffier Dickson tests, improvement indicators of intermediate level (from 4,8% to 14,1%),(p<0,05), decreasing in indicators of lower-intermediate level (from 38,4% to 16,7%),(p<0,05). The stable dynamics was noticed in the results of physical preparation (p<0,05), in particular after “30m run” exercise. Boys have got the result from 6,2±0,7sec to 5,4±0,5sec, girls - from 6,9±0,5sec to 6,1±0,5sec. The exercise “tilting torso forward from sitting position” represented result 3,9cm among boys and 5,5cm among girls; the exercise “long jump from place” represented 14,7cm among boys and 22,5cm among girls; in the exercise “shuttle running” boys got result from 11,7±1sec to 9,2±0,9sec and girls – from 12,1±1,2sec to 10,2±1 sec. What is more, positive and statistically important changes (p<0,05) where in results of pupils’ psycho-emotional condition evaluation. We have noticed increasing in levels of well-being, activeness, mood.Документ Tools for children fitness in the physical education of primary school pupils(Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, 2020-05-23) Rymar, Olga; Solovey, Alla; Sorokolit, Nataliya; Shevtsiv, Uliana; Matviiv, Vasyl; Римар, Ольга; Соловей, Алла; Сороколіт, Наталія; Шевців, Уляна; Матвіїв, васильThe results of pedagogical experiment that lasted from 2017 to 2018 are published in this research. 82 children took part in the experiment, among them were 42 boys and 40 girls. The actual age of children was nine years old. The purpose of the work was to discover the influence of fitness tools on physical development, physical preparation, psycho-emotional condition on younger school-age pupils. There was noticed a significant improvement of results of physical development according to Kettle index. In particular, it is about high level (from 16,9% to 43,1%), decreasing the average (from 54,4% to 46,8%) and especially the low level of physical development (from 28,7% to 10,1%),(p<0,05). Probably, positive changes appeared in the result of Ruffier Dickson tests, improvement indicators of intermediate level (from 4,8% to 14,1%),(p<0,05), decreasing in indicators of lower-intermediate level (from 38,4% to 16,7%),(p<0,05). The stable dynamics was noticed in the results of physical preparation (p<0,05), in particular after “30m run” exercise. Boys have got the result from 6,2±0,7sec to 5,4±0,5sec, girls - from 6,9±0,5sec to 6,1±0,5sec. The exercise “tilting torso forward from sitting position” represented result 3,9cm among boys and 5,5cm among girls; the exercise “long jump from place” represented 14,7cm among boys and 22,5cm among girls; in the exercise “shuttle running” boys got result from 11,7±1sec to 9,2±0,9sec and girls – from 12,1±1,2sec to 10,2±1 sec. What is more, positive and statistically important changes (p<0,05) where in results of pupils’ psycho-emotional condition evaluation. We have noticed increasing in levels of well-being, activeness, mood. У цьому дослідженні опубліковано результати педагогічного експерименту, який тривав з 2017 по 2018 рік. В експерименті взяли участь 82 дитини, серед них 42 хлопчики та 40 дівчаток. Фактичний вік дітей становив дев'ять років. Метою роботи було виявити вплив засобів фітнесу на фізичний розвиток, фізичну підготовку, психоемоційний стан учнів молодшого шкільного віку. Відзначено достовірне покращення результатів фізичного розвитку за індексом Кетле. Зокрема, йдеться про високий рівень (з 16,9% до 43,1%), зниження середнього (з 54,4% до 46,8%) та особливо низький рівень фізичного розвитку (з 28,7%). до 10,1%), (p<0,05). Ймовірно, відбулися позитивні зміни в результатах тестів Руфф’є Діксона, покращення показників середнього рівня (з 4,8% до 14,1%), (p<0,05), зниження показників нижнього-середнього рівня (з 38). ,4% до 16,7%), (p<0,05). Відзначено стійку динаміку в результатах фізичної підготовки (р<0,05), зокрема після вправи «біг на 30м». Юнаки отримали результат від 6,2±0,7с до 5,4±0,5с, дівчата - від 6,9±0,5с до 6,1±0,5с. Вправа «нахил тулуба вперед від положення сидячи» показав результат 3,9 см серед хлопців і 5,5 см серед дівчат; у вправі «стрибок у довжину з місця» серед хлопців — 14,7 см, у дівчат — 22,5 см; у вправі «човниковий біг» юнаки отримали результат від 11,7±1с до 9,2±0,9с, а дівчата – від 12,1±1,2с до 10,2±1с. Крім того, позитивні та статистично значущі зміни (p<0,05) відбулися в результатах оцінки психоемоційного стану учнів. Ми помітили підвищення рівня самопочуття, активності, настрою.Документ До проблеми організації освітнього процесу на уроках фізичної культури для дітей із особливими освітніми потребами (ОПП)(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022-06-20) Семенова, Наталія; Сороколіт, Наталія; Ханікянц, Олена; Semenova, Nataliya; Sorokolit, Nataliya; Khanikyants, OlenaУ статті проаналізовано дослідження науковців, які свідчать про наявну тенденцію погіршення показників здоров’я дітей та підлітків в Україні. Встановлено зростання кількості вихованців з особливими освітніми потребами у дошкільних установах, здобувачів освіти у загальноосвітніх закладах. Проаналізовано дані щодо запровадження інклюзивного навчання в закладах професійної, професійно-технічної та вищої освіти Виявлено проблеми які виникають у ході навчального процесу перед вчителями фізичної культури, як організаторами освітнього процесу, так і перед учнями із особливими освітніми потребами та їх батьками. Метою дослідження було визначення проблемного поля підготовки фахівців для роботи із дітьми з особливими освітніми потребами, що послужило підґрунтям розроблення курсу підвищення кваліфікації для учителів фізичної культури закладів загальної середньої освіти та інструкторів з фізичного виховання закладів дошкільної освіти на тему: «Фізичне виховання дітей з особливими освітніми потребами (ООП)». The scientists’ researches that state about existing tendency of deterioration of health indicators among children and teenagers in Ukraine are analyzed in the article. There was determined the increase of number of pupils with special education needs in the pre-school establishments and students in general education schools. There was analyzed data about implementation of inclusive education in professional, profession-technical and high education. There was revealed problems that occur in the process of studying process that are faced by physical education teachers, as managers of educational process, so by pupils with special educational needs and by their parents. The goal of research is to determine the problematic field of specialists’ preparation to work with children with special education needs. This is the basis of elaboration of the course of qualification increase for physical education teachers from general education schools and for instructors from physical education from pre-school educational establishments. The topic of the course is “Physical education of children with special education needs”.