Перегляд за Автор "Shevtsiv, Uliana"
Зараз показуємо 1 - 20 з 100
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Dance Mix як засіб розвитку вестибулярної стійкості у дівчат молодшого шкільного віку(ЛДУФК, 2019-10-24) Шевців, Уляна; Shevtsiv, Uliana; Навроцька, Анастасія; Navrotska, AnastasiiaМетою дослідження є поліпшення вестибулярної стійкості у дівчат молодшого шкільного віку засобами Dance Mix.Документ Dance Mix як засіб розвитку вестибулярної стійкості у дівчат молодшого шкільного віку(ЛДУФК, 2019-10-25) Шевців, Уляна; Shevtsiv, Uliana; Навроцька, Анастасія; Navrotska, AnastasiiaМетою дослідження є поліпшення вестибулярної стійкості у дівчат молодшого шкільного віку засобами Dance Mix.Документ Effect of physical activity with varying duration on adaptation processes of female basketball players(2021-01-04) Sybil, Mariia; Pervachuk, Rostyslav; Lytvynets, Anton; Svyshch, Yaroslav; Svyshch, Liliia; Shevtsiv, Uliana; Stelmakh, Yulia; Сибіль, Марія; Первачук, Ростислав; Литвинець, Антон; Свищ, Ярослав; Свищ, Лілія; Шевців, Уляна; Стельмах, ЮліяThe article deals with the study of adaptation capabilities of female athletes (by catecholamines concentration in the urine of female basketball players after physical activity) for the purpose of further excellence in sports and increase of functional reserves for maintaining health. The sympatho-adrenal system (SAS) is well known [Megeryan et al, 2015; Romanchuk, 2010; Sybil et al, 1997; Svyshch et al, 2018] to play a central role for homeostasis in the process of body adaptation to work in a stressful environment (emotional stress, long-term or high-intensity physical activity). Playing basketball at a high level suggests the combination of these stress factors. Namely, the excess of adrenaline (A) representative of the hormonal link of the SAS mainly of adrenal origin causes the condition of pre-start fever (“rabbit’s hormone”) [Megeryan et al, 2015; Romanchuk, 2010;Sybil et al, 2002].Simultaneously stimulating creatine phosphokinase and glycolysis, A promotes rapid energy production, i.e. realization of the physical quality of speed. The mediator link of SAS originates from the sympathetic division of the autonomic nervous system and is represented by noradrenaline (NA) – the “lion’s hormone” [Sybil et al, 2002]. Its excessive excretion is characteristic of the aggressive pre-start condition, and in case of unsuccessful realization of the sporting actions can change into a pathy.At the same time, in the process of overcoming long-term muscular efforts, the highest peaks of NA are noted [Megeryan et al, 2015;Romanchuk, 2010;Sybil et al, 1997;Sybil et al, 2002, 2015]. Thus, NA is related tothe physical quality of endurance.Therefore, the SAS-monitoring makes it possible to observe the athletes tolerance and adaptation to physical activity of varying duration. Thecatecholamine indicators (A, NA and DOPA) show both the physical fitness at the start and the specifics of adaption changes during sports activities.Since DOPA is a direct precursor in the synthesis of A and NA, it is considered a criterion for the reserve capabilities of the SAS in its implementation of homeostasis changes.The research involved 12 female basketball players aged 18-19 (candidates for masters of sports and masters of sports).The SAS-monitoringlasted 6 months and comprised the operative control (1 week), current control (1 month) and stage control (4.5 months) from the beginning of the training period. KA was determined in the urine of female athletes by a commonly used fluorescent method.Стаття присвячена дослідженню адаптаційних можливостей спортсменок (за концентрацією катехоламінів у Росії) сеча баскетболісток після фізичних навантажень) з метою подальшої досконалості у спорті та підвищення рівня функціональні резерви для збереження здоров’я. Симпато-надниркова система (SAS) добре відома [Megeryan et al, 2015 рік; Романчук, 2010; Sybil та ін, 1997; Svyshch et al, 2018] відігравати центральну роль для гомеостазу в процесі адаптація організму до роботи в стресових умовах (емоційний стрес, тривалі або фізичні навантаження високої інтенсивності). Гра у баскетбол на високому рівні передбачає поєднання цих факторів стресу. А саме надлишок адреналіну (А) представник гормональної ланки САС, головним чином, надниркового походження, викликає стан передстартової лихоманки («Кролячий гормон») [Megeryan et al, 2015; Романчук, 2010; Sybil та ін, 2002]. Одночасно стимулюючий креатин фосфокінази та гліколізу, А сприяє швидкому виробленню енергії, тобто реалізації фізичної якості швидкості. Медіаторне ланка САС бере початок із симпатичного відділу вегетативної нервової системи і є представлений норадреналіном (NA) - «гормоном лева» [Sybil et al, 2002]. Характерно його надмірне виведення агресивного передстартового стану, а у разі невдалого здійснення спортивних дій може змінитися на a У той же час у процесі подолання довготривалих м'язових зусиль відзначаються найвищі піки НС [Мегерян та співавт., 2015; Романчук, 2010; Сибіл та ін., 1997; Сибіл та ін., 2002, 2015]. Таким чином, НА пов'язана зфізичною якість витривалості. Тому SAS-моніторинг дозволяє спостерігати за толерантністю та адаптацією спортсменів до фізичних навантажень різної тривалості. Показники текатехоламіну (A, NA та DOPA) показують як фізичні показники фітнес на початку та особливості адаптації змінюються під час спортивних занять. Оскільки DOPA є безпосереднім попередником у синтезу А і НС, це вважається критерієм резервних можливостей САС при його реалізації зміни гомеостазу. У дослідженні взяли участь 12 баскетболісток віком 18-19 років (кандидати в майстри спорту і майстри спорту). SAS-моніторинг тривав 6 місяців і включав оперативний контроль (1 тиждень), поточний контроль (1 місяць) і етапний контроль (4,5 місяці) з початку навчального періоду. КА була визначена в сеча спортсменок загальновживаним флуоресцентним методомДокумент Physical education of secondary school students using Ultimate Frisbee(2024) Rymar, Olha; Sorokolit, Nataliia; Romanchuk, Olha; Yaroshyk, Marta; Solovey, Alla; Khanikiants, Olena; Malanchuk, Halyna; Shevtsiv, Uliana; Римар, Ольга; Сороколіт, Наталія; Романчук, Ольга; Ярошик, Марта; Соловей, Алла; Ханікіянц, Олена; Маланчук, Галина; Шевців, УлянаThe article theoretically substantiates, develops, experimentally verifies the effectiveness of Ultimate Frisbee authors’ training program for secondary school students to improve fitness level. There was positive dynamics in fitness level in the experimental group. The research aim is to determine the effectiveness of Ultimate Frisbee equipment use in physical education of secondary school students. The fitness level has been determined and the effectiveness of the Ultimate Frisbee program in physical education of secondary school students was verified. 45 schoolchildren were engaged into the study. Research methods: literary sources analysis; methods of obtaining empirical data (determining fitness level by T. Krutsevich methods); pedagogical experiment; mathematical statistics methods. The program to introduce Ultimate Frisbee into the physical education lessons for secondary school students has been presented and scientifically substantiated. The content of the program included studying the history of the game, the basics of game technique and tactics, how to play Ultimate Frisbee, refereeing rules; development of competitive activity skills; increasing fitness level. The developed program has been implemented into the educational process and its effectiveness has been proven. The results of the study showed the positive effect on secondary school students fitness level, which was confirmed by the mathematical statistics methods. У статті теоретично обґрунтовано, розроблено, експериментально перевірено ефективність авторської навчальної програми алтимат-фрісбі для учнів середньої школи підвищити рівень фізичної форми. В експериментальній групі спостерігалася позитивна динаміка рівня тренованості. Метою дослідження є визначення ефективності використання спорядження для алтімат-фрісбі в фізичне виховання учнів загальноосвітньої школи. Визначено рівень фізичної підготовки та ефективність програми алтимат-фрісбі у фізичному вихованні середньої школи студентів було перевірено. До дослідження було залучено 45 школярів. Методи дослідження: аналіз літературних джерел; методи отримання емпіричних даних (визначення рівня тренованості по методи Т. Круцевич); педагогічний експеримент; методи математичної статистики. The програму впровадження алтимат-фрісбі на уроках фізкультури в середній школі учнів школи представлено та науково обґрунтовано. Зміст в програма включала вивчення історії гри, основ техніки і тактики гри, як грати в алтімат фрізбі, правила суддівства; розвиток навичок змагальної діяльності; підвищення рівня фізичної підготовки. Розроблена програма впроваджена в навчальну процес і його ефективність була доведена. Результати дослідження показали позитивний результат вплив на рівень підготовленості учнів середньої школи, що було підтверджено мат методи статистики.Документ Tools for children fitness in the physical education of primary school pupils(2020-05-27) Rymar, Olga; Solovey, Alla; Sorokolit, Nataliya; Shevtsiv, Uliana; Matviiv, VasyThe results of pedagogical experiment that lasted from 2017 to 2018 are published in this research. 82 children took part in the experiment, among them were 42 boys and 40 girls. The actual age of children was nine years old. The purpose of the work was to discover the influence of fitness tools on physical development, physical preparation, psycho-emotional condition on younger school-age pupils. There was noticed a significant improvement of results of physical development according to Kettle index. In particular, it is about high level (from 16,9% to 43,1%), decreasing the average (from 54,4% to 46,8%) and especially the low level of physical development (from 28,7% to 10,1%),(p<0,05). Probably, positive changes appeared in the result of Ruffier Dickson tests, improvement indicators of intermediate level (from 4,8% to 14,1%),(p<0,05), decreasing in indicators of lower-intermediate level (from 38,4% to 16,7%),(p<0,05). The stable dynamics was noticed in the results of physical preparation (p<0,05), in particular after “30m run” exercise. Boys have got the result from 6,2±0,7sec to 5,4±0,5sec, girls - from 6,9±0,5sec to 6,1±0,5sec. The exercise “tilting torso forward from sitting position” represented result 3,9cm among boys and 5,5cm among girls; the exercise “long jump from place” represented 14,7cm among boys and 22,5cm among girls; in the exercise “shuttle running” boys got result from 11,7±1sec to 9,2±0,9sec and girls – from 12,1±1,2sec to 10,2±1 sec. What is more, positive and statistically important changes (p<0,05) where in results of pupils’ psycho-emotional condition evaluation. We have noticed increasing in levels of well-being, activeness, mood.Документ Tools for children fitness in the physical education of primary school pupils(Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, 2020-05-23) Rymar, Olga; Solovey, Alla; Sorokolit, Nataliya; Shevtsiv, Uliana; Matviiv, Vasyl; Римар, Ольга; Соловей, Алла; Сороколіт, Наталія; Шевців, Уляна; Матвіїв, васильThe results of pedagogical experiment that lasted from 2017 to 2018 are published in this research. 82 children took part in the experiment, among them were 42 boys and 40 girls. The actual age of children was nine years old. The purpose of the work was to discover the influence of fitness tools on physical development, physical preparation, psycho-emotional condition on younger school-age pupils. There was noticed a significant improvement of results of physical development according to Kettle index. In particular, it is about high level (from 16,9% to 43,1%), decreasing the average (from 54,4% to 46,8%) and especially the low level of physical development (from 28,7% to 10,1%),(p<0,05). Probably, positive changes appeared in the result of Ruffier Dickson tests, improvement indicators of intermediate level (from 4,8% to 14,1%),(p<0,05), decreasing in indicators of lower-intermediate level (from 38,4% to 16,7%),(p<0,05). The stable dynamics was noticed in the results of physical preparation (p<0,05), in particular after “30m run” exercise. Boys have got the result from 6,2±0,7sec to 5,4±0,5sec, girls - from 6,9±0,5sec to 6,1±0,5sec. The exercise “tilting torso forward from sitting position” represented result 3,9cm among boys and 5,5cm among girls; the exercise “long jump from place” represented 14,7cm among boys and 22,5cm among girls; in the exercise “shuttle running” boys got result from 11,7±1sec to 9,2±0,9sec and girls – from 12,1±1,2sec to 10,2±1 sec. What is more, positive and statistically important changes (p<0,05) where in results of pupils’ psycho-emotional condition evaluation. We have noticed increasing in levels of well-being, activeness, mood. У цьому дослідженні опубліковано результати педагогічного експерименту, який тривав з 2017 по 2018 рік. В експерименті взяли участь 82 дитини, серед них 42 хлопчики та 40 дівчаток. Фактичний вік дітей становив дев'ять років. Метою роботи було виявити вплив засобів фітнесу на фізичний розвиток, фізичну підготовку, психоемоційний стан учнів молодшого шкільного віку. Відзначено достовірне покращення результатів фізичного розвитку за індексом Кетле. Зокрема, йдеться про високий рівень (з 16,9% до 43,1%), зниження середнього (з 54,4% до 46,8%) та особливо низький рівень фізичного розвитку (з 28,7%). до 10,1%), (p<0,05). Ймовірно, відбулися позитивні зміни в результатах тестів Руфф’є Діксона, покращення показників середнього рівня (з 4,8% до 14,1%), (p<0,05), зниження показників нижнього-середнього рівня (з 38). ,4% до 16,7%), (p<0,05). Відзначено стійку динаміку в результатах фізичної підготовки (р<0,05), зокрема після вправи «біг на 30м». Юнаки отримали результат від 6,2±0,7с до 5,4±0,5с, дівчата - від 6,9±0,5с до 6,1±0,5с. Вправа «нахил тулуба вперед від положення сидячи» показав результат 3,9 см серед хлопців і 5,5 см серед дівчат; у вправі «стрибок у довжину з місця» серед хлопців — 14,7 см, у дівчат — 22,5 см; у вправі «човниковий біг» юнаки отримали результат від 11,7±1с до 9,2±0,9с, а дівчата – від 12,1±1,2с до 10,2±1с. Крім того, позитивні та статистично значущі зміни (p<0,05) відбулися в результатах оцінки психоемоційного стану учнів. Ми помітили підвищення рівня самопочуття, активності, настрою.Документ Адаптивна фізична рекреація : лекції для студентів cпеціальності 014 " фізичне виховання" факультету: педагогічної освіти(2019-02-13) Шевців, Уляна; Shevtsiv, Uliana; Кафедра фітнесу та рекреаціїДокумент Адаптивна фізична рекреація : програма спеціалізації "Фітнес і рекреація" підготовки магістра спеціальності 014 "Фізичне виховання" галузі знань 01 "Освіта" факультету педагогічної освіти(2019-02-13) Шевців, Уляна; Shevtsiv, Uliana; Кафедра фітнесу та рекреаціїКурс “Адаптивна фізична рекреація” орієнтований на узагальнення специфічних теоретико-методичних закономірностей фізичної рекреації неповносправних осіб та осіб, які мають відхилення у стані здоров’я.Документ Адаптивна фізична рекреація : робоча програма навчальної дисципліни спеціальності 014 "Фізичне виховання" галузі знань 01 "Освіта" факультету педагогічної освіти(2019-02-14) Шевців, Уляна; Shevtsiv, Uliana; Кафедра фітнесу та рекреаціїМета навчальної дисципліни − забезпечити поглиблену теоретичну та практичну підготовку студентів із питань організації адаптивної рекреаційної рухової активності осіб із порушеннями психофізичного розвитку різних нозологічних груп з метою всебічного впровадження системи адаптивного фізичного виховання, виконання її освітніх, корекційних, оздоровчих і виховних функцій.Документ Використання модифікованої шейпінг-програми в урочній формі фізкультурних занять старшокласниць(ЛДІФК, 2006) Шевців, Уляна; Shevtsiv, UlianaДокумент Використання модифікованої шейпінг-програми в урочній формі фізкультурних занять старшокласниць(ЛДІФК, 2006) Шевців, Уляна; Shevtsiv, UlianaДокумент Використання оздоровчого фітнесу на заняттях з фізичного виховання студенток медичних коледжів(2014) Шевців, Уляна; Пазичук, Марія; Пазичук, Ольга; Shevtsiv, Uliana; Pazychuk, Mariia; Pazychuk, OlhaСтаття ґрунтується на наукових дослідженнях, і присвячена вивченню побудови занять з фізичного виховання в медичному коледжі для студентів – дівчат медиків. Нами було розроблено програму для занять оздоровчим фітнесом і адаптовано її до занять фізичним вихованням в медичному коледжі, було враховано вікову категорію (15 – 17 років) і використано спортивний інвентар у вигляді гімнастичних ковриків, гімнастичних палок, музичний супровід здійснювався магнітофоном Panassonic. Застосування занять оздоровчого фітнесу для студентів – дівчат в медичних коледжах дасть змогу оптимізувати процес навчання покращити стан їхнього фізичного, фізіологічного та психічного здоров’я, а також буде спрямована на фізичне вдосконалення. Що в свою чергу приведе до покращення здоров’я, осанки, укріплення імунітету і зовнішнього вигляду фігури. Обґрунтовано використання програми з оздоровчого фітнесу для студенток медиків 15-17 років ВНЗ І – ІІ рівнів акредитації в процесі навчання фізичного виховання. Проаналізовано за літературними джерелами можливості оптимізації змісту навчальних занять з фізичного виховання. Розроблено програму з оздоровчого фітнесу. Запроваджено програму з оздоровчого фітнесу на заняттях з фізичного виховання в медичних коледжах. Для досягнення поставленої мети ми використовували: аналіз теоретичної та методичної літератури, анкетування, педагогічний експеримент, методи математичної статистикиДокумент Вплив занять фітнесом ”Free Motion” на здоров'я людини(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022-10-10) Півторак, Маргарита; Шевців, Уляна; Pivtorak, Marharyta; Shevtsiv, UlianaДокумент Вплив занять фітнесом ”Free Motion” на здоров'я людини(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022-10-10) Півторак, Маргарита; Шевців, Уляна; Pivtorak, Marharyta; Shevtsiv, UlianaДокумент Вплив занять фітнесом на показники фізичної працездатності жінок(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024-05-10) Чеховська, Любов; Шевців, Уляна; Chekhovska, Liubov; Shevtsiv, UlianaМета – визначити вплив занять оздоровчим фітнесом на підвищення працездатності жінок молодого віку (25–44 роки). The goal is to determine the impact of health fitness classes on the increase working capacity of young women (25–44 years old).Документ Вплив занять шейпінг-хореографії на функціональний стан школярок 15-16 років(ЛДУФК, 2010) Шевців, Уляна; Shevtsiv, UlianaДокумент Вплив занять шейпінг-хореографії на функціональний стан школярок 15-16 років(ЛДУФК, 2010) Шевців, Уляна; Shevtsiv, UlianaДокумент Вплив оздоровчих занять TRX на фізичну працездатність жінок(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022-10-07) Шевців, Уляна; Загура, Федір; Ковач, Шандор; Shevtsiv, Uliana; Zahura, Fedir; Kovach, ShandorУ статті проаналізовано вплив програми TRX на фізичну працездатність жінок. Заняття є популярними серед жінок, вони спрямовані на фізичне вдосконалення та поліпшення показників серцево-судинної системи. The article examines the impact of the TRX program on the physical performance of women. Classes are popular among women, they are aimed at physical improvement and improvement of indicators of the cardiovascular system.Документ Вплив оздоровчих занять TRX на фізичну працездатність жінок(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2022-10-07) Шевців, Уляна; Загура, Федір; Ковач, Шандор; Shevtsiv, Uliana; Zahura, Fedir; Kovach, ShandorУ статті проаналізовано вплив програми TRX на фізичну працездатність жінок. Заняття є популярними серед жінок, вони спрямовані на фізичне вдосконалення та поліпшення показників серцево-судинної системи. The article examines the impact of the TRX program on the physical performance of women. Classes are popular among women, they are aimed at physical improvement and improvement of indicators of the cardiovascular system.Документ Вплив оздоровчо-рекреаційної діяльності на фізичний розвиток жінок зрілого віку(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2023-09-21) Іваночко, Вікторія; Грибовська, Наталія; Шевців, Уляна; Ivanochko, Viktoriia; Hrybovska, Nataliia; Shevtsiv, UlianaМетою роботи було обґрунтувати ефективність впливу оздоровчих занять фітнесом на показники фізичного розвитку жінок зрілого віку. The purpose of the work was to substantiate the effectiveness of the influence health fitness classes on indicators of physical development of women of mature age.