Перегляд за Автор "Shevchenko, Zhanna"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Education 4.0: Development of the Educational System in the Context of Artificial Intelligence(2024) Kryshtanovych, Svitlana; Bekh, Yuliia; Shevchenko, Zhanna; Maikher, Viktoriia; Liubinska, Orysia; Криштанович, CвітланаThe main purpose of the article is to demonstrate the development of the Ukrainian educational system in the context of artificial intelligence. The object of research is the educational system itself. The scientific task is to present an approach to improving the efficiency of the Ukrainian educational system under the conditions of artificial intelligence. The research methodology involves the application of the IDEF0 method. As a result of the study, a model for the development of the Ukrainian educational system in the context of artificial intelligence is presented. The innovation of the research is shown in the form of the IDEF0 model for improving the Ukrainian educational system in the context of artificial intelligence. Future research prospects are aimed at assessing the threats of artificial intelligence to the modern educational system. Основна мета статті – продемонструвати розвиток української системи освіти в контексті штучного інтелекту. Об’єктом дослідження є сама освітня система. Наукове завдання – представити підхід до підвищення ефективності української освітньої системи в умовах штучного інтелекту. Методологія дослідження передбачає застосування методу IDEF0. У результаті дослідження представлено модель розвитку української освітньої системи в контексті штучного інтелекту. Інноваційність дослідження показано у вигляді моделі IDEF0 для вдосконалення української освітньої системи в контексті штучного інтелекту. Перспективи подальших досліджень спрямовані на оцінку загроз штучного інтелекту для сучасної системи освіти.Документ Philosophical and psychological approach to self-development of scientific and pedagogical workers(Published by the decision of the Scientific Council of Khachatur Abovian Armenian State Pedagogical University, 2021-11-21) Kryshtanovych, Svitlana; Chubinska, Nataliia; Gavrysh, Iryna; Khltobina, Oleksandra; Shevchenko, ZhannaThe study‟s main purpose is to highlight the philosophical and psychological aspects of the selfdevelopment of scientific and pedagogical workers in the context of the development of the education system. The article uses various methods to conduct research, namely general scientific methods: formallogical, systemic, structural-functional, concrete-historical. The pedagogical synergetics is considered as part of the research. Pedagogical synergetics, which explains the development of a complex system, education, is a new philosophy of the educational process. Pedagogical synergetics makes it possible to approach the development of problems of the development of pedagogical systems and the pedagogical process in a new way, considering them primarily from the standpoint of openness, co-creation and orientation towards self-development. As a result, philosophical, psychological and pedagogical approaches to self-improvement are characterized.