Перегляд за Автор "Rymar, Olha"
Зараз показуємо 1 - 20 з 105
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Analysis of the response and recovery levels of cardiovascular and vegetative nervous systems in people with coronary heart disease(2021-04-01) Zharska, Natalia; Budzyn, Vira; Matviyas, Olha; Bazyliak, Natalia; Rymar, Olha; Havelko, Galina; Жарська, Наталія; Будзин, Віра; Матвіяс, Ольга; Базиляк, Наталія; Римар, Ольга; Гавелко, ГалинаAbstract. Problem statement. An important criterion for the effectiveness of the physical rehabilitation program is the body's tolerance to physical activity, which can be assessed on the basis of the responses of the cardiovascular and vegetative nervous systems. The use of graduated physical exercise in complex therapy allows to partially normalize metabolism and vegetative regulation (to reduce sympathetic and increase parasympathetic activity). Approach. Research methods: theoretical analysis of scientific and methodological library and e-resources, pedagogical monitoring, medical and biological research methods (study of medical histories, examination, survey, determination of heart rate, tonometry), functional research methods (Robinson index, Kerdo index), methods of mathematical statistics. Purpose. The purpose of the study was to determine the levels of response and recovery of the cardiovascular and vegetative nervous systems in the process of physical rehabilitation of people with coronary heart disease (stable angina, II functional class) in the post-hospital period. Objectives of the study: to develop a program of differentiated use of physical rehabilitation measures for the second adult age people with coronary heart disease (stable angina, II functional class) in the post-hospital period and to determine the levels of response and recovery of cardiovascular and vegetative nervous systems in the process of using of physical rehabilitation means for people suffering from a coronary heart disease (stable angina, II functional class) in the post-hospital period. Results. Based on the calculation of Robinson indices and Kerdo indices, current and operational criteria for assessing the effectiveness of the process of physical rehabilitation for people with coronary heart disease (stable angina, II functional class) were developed for further differentiated use of means and methods of physical rehabilitation. Conclusion. The established type of reaction and recovery of the cardiovascular and autonomic nervous systems can be used as current and operational criteria for the effectiveness of physical rehabilitation in people with coronary heart disease (stable angina, II functional class) and further differentiated use of means and methods of physical rehabilitation. Анотація. Постановка проблеми. Важливим критерієм ефективності програми фізичної реабілітації є толерантність організму до фізичних навантажень, яку можна оцінити на основі відповідей серцево-судинної системи та вегетативної нервової системи. Застосування градуйованих фізичних вправ у комплексній терапії дозволяє частково нормалізувати метаболізм і вегетативну регуляцію (для зменшення симпатичної та підвищення парасимпатичної активності). Підхід. Методи дослідження: теоретичний аналіз науково-методичної бібліотеки та електронних ресурсів, педагогічний моніторинг, медико-біологічні методи дослідження (вивчення історії хвороби, обстеження, опитування, визначення частоти серцевих скорочень, тонометрія), функціональні методи дослідження (індекс Робінсона, індекс Кердо), методи математичної статистики. Призначення. Метою дослідження було визначення рівнів реакції та відновлення серцево-судинної та вегетативної нервової систем у процесі фізичної реабілітації люди з ішемічною хворобою серця (стабільна стенокардія, II функціональний клас) у післялікарняний період. Цілі дослідження: розробити програму диференційованого використання заходів фізичної реабілітації для другого дорослого віку люди з ішемічною хворобою серця (стабільна стенокардія, II функціональний клас) у післялікарняний період та до визначити рівні реакції та відновлення серцево-судинної та вегетативної нервової системи в процесі використання засобів фізичної реабілітації для людей, які страждають на ішемічну хворобу серця (стабільна стенокардія, II функціональний клас) у післялікарняний період. Результати. На основі розрахунку індексів Робінзона та Кердо індекси, поточні та операційні критерії оцінки ефективності процесу фізичної реабілітації для людей з ішемічною хворобою серця (стабільна стенокардія, II функціональний клас) були розроблені для подальшого диференційоване використання засобів і методів фізичної реабілітації. Висновок. Встановлений тип реакції і відновлення серцево-судинної та вегетативної нервової систем можна використовувати як поточну, так і оперативну критерії ефективності фізичної реабілітації у людей з ішемічною хворобою серця (стабільна стенокардія, II функціональний клас) та подальше диференційоване використання засобів та методів фізичної реабілітації.Документ Multimedia Technologies as Tools for Fostering Digital Literacy in Education(2024) Sorokolit, Nataliia; Rymar, Olha; Bodnar, Ivanna; Khanikiants, Olena; Solovey, Alla; Сороколіт, Наталія; Римар, Ольга; Боднар, Іванна; Ханікіянц, Олена; Соловей, АллаThis study explores the integration of multimedia technologies into the educational landscape of physical education in Ukraine, considering various forms of education such as face-to-face, mixed, and distance learning, especially under martial law. У цьому дослідженні розглядається інтеграція мультимедійних технологій в освітній простір фізичного виховання в Україні. освіти в Україні, розглядаючи різні форми освіти, такі як очне, змішане та дистанційне навчання, особливо в умовах воєнного стану.Документ Objective criteria for determination of functional-reserve potentials of secondary school age pupils(2015) Bodnar, Ivanna; Rymar, Olha; Solovei, Alla; Malanchuk, Halyna; Datskiv, P.; Боднар, Іванна; Римар, Ольга; Соловей, Алла; Маланчук, Галина; Дацьків, П.Purpose: to substantiate criteria for determination of functional-reserve potentials of secondary school age pupils. Material: 1017 pupils of 5-9 forms from 16 schools were questioned. Besides, 200 physical culture teachers from 75 schools of 25 Ukrainian cities were questioned. 154 schoolchildren were tested/ Physical fitness and health levels were tested by index. Pupils fulfilled 4 simple test exercises. Results: we determined indicators of physical condition, psychic state, scopes of motor functioning. We substantiated criteria for determination of schoolchildren’s functional-reserve potentials as well as values of boundary physical condition and physical fitness indicators, which guarantee strong health and optimal functional-reserve potentials of pupil’s organism. Conclusions: Deviation of these indicators’ complex from boundary values informs about pupils’ potential belonging to group of risk. It requires correction of pupil’s way of life and his (her) motor functioning.Документ Physical education of secondary school students using Ultimate Frisbee(2024) Rymar, Olha; Sorokolit, Nataliia; Romanchuk, Olha; Yaroshyk, Marta; Solovey, Alla; Khanikiants, Olena; Malanchuk, Halyna; Shevtsiv, Uliana; Римар, Ольга; Сороколіт, Наталія; Романчук, Ольга; Ярошик, Марта; Соловей, Алла; Ханікіянц, Олена; Маланчук, Галина; Шевців, УлянаThe article theoretically substantiates, develops, experimentally verifies the effectiveness of Ultimate Frisbee authors’ training program for secondary school students to improve fitness level. There was positive dynamics in fitness level in the experimental group. The research aim is to determine the effectiveness of Ultimate Frisbee equipment use in physical education of secondary school students. The fitness level has been determined and the effectiveness of the Ultimate Frisbee program in physical education of secondary school students was verified. 45 schoolchildren were engaged into the study. Research methods: literary sources analysis; methods of obtaining empirical data (determining fitness level by T. Krutsevich methods); pedagogical experiment; mathematical statistics methods. The program to introduce Ultimate Frisbee into the physical education lessons for secondary school students has been presented and scientifically substantiated. The content of the program included studying the history of the game, the basics of game technique and tactics, how to play Ultimate Frisbee, refereeing rules; development of competitive activity skills; increasing fitness level. The developed program has been implemented into the educational process and its effectiveness has been proven. The results of the study showed the positive effect on secondary school students fitness level, which was confirmed by the mathematical statistics methods. У статті теоретично обґрунтовано, розроблено, експериментально перевірено ефективність авторської навчальної програми алтимат-фрісбі для учнів середньої школи підвищити рівень фізичної форми. В експериментальній групі спостерігалася позитивна динаміка рівня тренованості. Метою дослідження є визначення ефективності використання спорядження для алтімат-фрісбі в фізичне виховання учнів загальноосвітньої школи. Визначено рівень фізичної підготовки та ефективність програми алтимат-фрісбі у фізичному вихованні середньої школи студентів було перевірено. До дослідження було залучено 45 школярів. Методи дослідження: аналіз літературних джерел; методи отримання емпіричних даних (визначення рівня тренованості по методи Т. Круцевич); педагогічний експеримент; методи математичної статистики. The програму впровадження алтимат-фрісбі на уроках фізкультури в середній школі учнів школи представлено та науково обґрунтовано. Зміст в програма включала вивчення історії гри, основ техніки і тактики гри, як грати в алтімат фрізбі, правила суддівства; розвиток навичок змагальної діяльності; підвищення рівня фізичної підготовки. Розроблена програма впроваджена в навчальну процес і його ефективність була доведена. Результати дослідження показали позитивний результат вплив на рівень підготовленості учнів середньої школи, що було підтверджено мат методи статистики.Документ The current stste and the peculiarities of physical activity of teenagers in Ukraine and Poland(2017) Solovei, Alla; Rymar, Olha; Yaroshyk, Marta; Sorokolit, Nataliya; Соловей, Алла; Римар, Ольга; Ярошик, Марта; Сороколіт, НаталіяСучасний стан та особливості рухової активності підлітків України й Польщі. Актуальність дослідження зумовлена пошуком способів оптимізації рівня рухової активності людини. Вивчення рівня рухової активності мешканців сусідніх держав України та Польщі, які мають відмінності в системах освіти, культури, соціально–економічного устрою, дасть змогу полегшити пошук шляхів оптимізації рівня рухової активності населення обох країн. У дослідженні особливу увагу приділено проблемі вивчення рухової активності дітей і молоді, належний рівень якої є гарантією здоров’я нації. Мета дослідження – установити сучасний стан та особливості рухової активності дітей 13–15 років, котрі проживають у Польщі й Україні. Результати дослідження. У статті представлено порівняльний аналіз результатів анкетування польських та українських школярів 13–15 років. Також проведено порівняльний аналіз показників рухової активності дітей 13–15 років України й Польщі. Установлено, що діти обох країн однаково надають перевагу малорухливим видам діяльності у вільний час. Українські школярі вище оцінюють урок фізичного виховання і власний рівень фізичної підготовленості. Водночас в українських учнів простежено тенденцію до зниження рівня рухової активності з 13 до 15 років, порівняно з польськими школярами. Висновки. Отримані показники крокометрії є нижчими за норму, що свідчить про малорухливий спосіб життя учнів цієї вікової групи (українські діти – 7, 9 тис. кроків на день; польські – 9,7 тис.). В учнів Польщі спостерігаємо тенденцію до збільшення обсягу рухової активності (13 років – 8,8 тис. кроків на день; 15 років – 11 тис.). І навпаки, у школярів України простежено тенденцію до зниження обсягу рухової активності (13 років – 9,9 тис. кроків на день; 15 років – 6,7 тис.).Документ The impact of sports activities on the psychoemotional state of cadets in higher education institutions during wartime(2024) Andres, Andrii; Sorokolit, Nataliia; Mandiuk, Andrii; Rymar, Olha; Khanikiants, Olena; Андрес, Андрій; Сороколіт, Наталія; Мандюк, Андрій; Римар, Ольга; Ханікянц, ОленаAbstract. Military personnel with developed psychophysical qualities have a higher likelihood of success in their profession. The development of psychophysical preparedness can help maintain efficiency and health in extreme conditions. Today, there is a need to improve the psychophysical training of security and defense sector personnel in Ukraine. Engaging in sports can be one of the possible ways to enhance the psychophysical preparedness of the personnel in the security and defense sector of Ukraine. Анотація. Військовослужбовці з розвиненими психофізичними якості мають більшу ймовірність досягти успіху у своїй професії. Розвиток психофізичної готовності може допомогти зберегти працездатність і здоров'я в екстремальних умовах. Сьогодні існує потреба в удосконаленні психофізичної підготовки персоналу сектору безпеки та оборони безпеки та оборони в Україні. Заняття спортом можуть бути одним із можливих шляхів підвищення психофізичної готовності персоналу сектору безпеки і оборони України.Документ The influence of agility indicators on formation of vocational readiness in law enforcement officers(2023-05-26) Andres, Andrii; Kryzhanovskyj, Valerii; Krasovska, Inesa; Bodnarchuk, Olena; Khanikiants, Olena; Mandiuk, Andrii; Rymar, Olha; Solovey, Alla; Sorokolit, Nataliya; Stefanyshyn, Markiian; Marta Yaroshyk; Андрес, Андрій; Крижановський, Валерій; Красовська, Інеса; Боднарчук, Олена; Ханікіянц, Олена; Мандюк, Андрій; Римар, Ольга; Соловей, Алла; Сороколіт, Наталія; Стефанишин, Маркіян; Ярошик, МартаThe experience of warfare in Ukraine proves the importance of increasing the degree of psychophysical readiness in law enforcement officers. The aim -to determine the significance of the main components of physical readiness of law enforcement officers for productive work performing.Material and methods:Servicemen (n=368) of the National Guard of Ukraine were interviewed. Spearman's rank correlation analysis of indicators` interrelation was carried out. The opinions of experts and beginners reliably differed on a number of indicators. Coordination of movements was significantly correlated with relatively the largest number of indicators of physical readiness, as well as psychological performanceof servicemen. It has been established that agility is related to concentration, endurance, spanand switchingof attention.Conclusions:For the successful professional growth of the students of educational institutions of the National Guard of Ukraine, it is necessary to develop their agility, and especially coordination of movements. It is associated with improving the speed and strength of the officers of the National Guard of Ukraine, as well as attention and logical thinking. Досвід бойових дій в Україні доводить важливість підвищення рівня психофізичної підготовленості правоохоронців. Мета – визначити значущість основних складових фізичної готовності працівників правоохоронних органів до продуктивного виконання роботи. Матеріал і методи: Опитано військовослужбовців (n=368) Національної гвардії України. Проведено ранговий кореляційний аналіз взаємозв'язку показників за Спірменом. За низкою показників думки експертів і новачків достовірно розійшлися. Координація рухів достовірно корелювала з відносно найбільшою кількістю показників фізичної підготовленості, а також психологічної працездатності військовослужбовців. Встановлено, що спритність пов’язана з концентрацією, витривалістю, розмахом і переключенням уваги. Висновки: Для успішного професійного зростання студентів навчальних закладів Національної гвардії України необхідно розвивати їх спритність, а особливо координацію рухів. Це пов’язано з удосконаленням швидкісно-силових якостей офіцерів Національної гвардії України, а також уваги та логічного мислення.Документ Велотуризм в дозвіллі учнів середнього шкільного віку(2020-05-07) Соловей, Алла; Римар, Ольга; Ярошик, Марта; Solovei, Alla; Rymar, Olha; Yaroshyk, MartaРозроблено авторську програму рекреаційно-оздоровчих занять з велотуризму для дітей середнього шкільного віку та доведено її ефективність. Програма може використовуватись в гуртках велотуризму, спортивних секціях, шкільних урочних та позаурочних формах занять. Розроблено веломаршрути із використанням доріг місцевого значення Жовківського району, які рекомендуються для оздоровчо-рекреаційних, історичнокраєзнавчих велоподорожейДокумент Взаємодія школи та сім'ї у фізичному вихованні учнів першого класу(2019) Боднарчук, Олена; Римар, Ольга; Соловей, Алла; Маланчук, Галина; Bodnarchuk, Olena; Rymar, Olha; Solovei, Alla; Malanchuk, HalynaРозроблена в ході дослідження програма заходів поглиблення взаємодії школи та сім’ї у фізичному вихованні учнів першого класу передбачала застосування найефективніших форм взаємодії та шляхи їх реалізації. У результаті експериментальної перевірки авторської програми виявлено зрушення у результатах фізичного розвитку та фізичної підготовленості школярів, а також відбулися позитивні зміни у проведенні вільного часу.Документ Вивчення мотивів та потреб до систематичних занять фітнесом жінок 35–45 років(2024) Римар, Ольга; Залецька, Анастасія; Rymar, Olha; Zaletska, AnastasiiaМета роботи –з’ясувати основні мотиви й потребидо систематичних занять фітнесом жінок 35–45 років. The purpose of the work is to find out the main motives and needs for systematic fitness classes of women aged 35–45.Документ Вплив Zumba kids на фізичну підготовленість дітей молодшого шкільного віку(2023-04-28) Римар, Ольга; Ханікянц, Олена; Rymar, Olha; Khanikiants, OlenaДокумент Вплив Zumba kids на фізичну підготовленість дітей молодшого шкільного віку(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2023-04-28) Римар, Ольга; Ханікянц, Олена; Rymar, Olha; Khanikiants, OlenaДокумент Готовність до впровадження інклюзивної освіти в процес фізичного виховання загальноосвітніх шкіл м. Львова(2019-10-07) Соловей, Алла; Римар, Ольга; Solovei, Alla; Rymar, OlhaМета дослідження: З’ясувати ставлення та готовність вчителів фізичного виховання до впровадження інклюзивної освіти в процес фізичного виховання школярів. Для досягнення мети були використані наступні методи дослідження: аналіз літературних джерел, статей, електронних ресурсів, соціологічні (анкетування).Документ Готовність учнів середнього шкільного віку до організації активного відпочинку в зимовий період(2018) Соловей, Алла; Римар, Ольга; Solovei, Alla; Rymar, OlhaМетою дослідження було проаналізувати готовність до організації самостійних занять фізичними вправами та активного відпочинку в зимовий період учнів середнього шкільного віку. Для досягнення мети дослідження проводилось анкетування учнів середнього шкільного віку міста Львова. В результаті досліджень були визначені основні проблеми та труднощі в організації самостійних занять та активного відпочинку в зимовий період учнями 5–7 класів.Документ Готовність учнів середнього шкільного віку до організації активного відпочинку в зимовий період(ЛДУФК, 2018) Соловей, Алла; Римар, Ольга; Solovei, Alla; Rymar, OlhaМетою дослідження було проаналізувати готовність до організації самостійних занять фізичними вправами та активного відпочинку в зимовий період учнів середнього шкільного віку. Для досягнення мети дослідження проводилось анкетування учнів середнього шкільного віку міста Львова. В результаті досліджень були визначені основні проблеми та труднощі в організації самостійних занять та активного відпочинку в зимовий період учнями 5–7 класів.Документ Диференційоване фізичне виховання школярів : лекція № 8(2018-11-23) Римар, Ольга; Rymar, OlhaДокумент Дослідження формування стану психологічної підготовленості військовослужбовців-рукопашників у процесі змагальної діяльності(2024) Сороколіт, Наталія; Римар, Ольга; Шевців, Уляна; Галашевський, Г.; Пилипчак, І.; Полтаєць, А.; Балдецький, А.; Sorokolit, Nataliia; Rymar, Olha; Shevtsiv, UlianaСучасний рукопашний бій часто характеризується проявом несприятливих моментів, які пов'язані з відсутністю ефективної психологічної підготовки та психологічного обґрунтування інтенсивних фізичних, психологічних навантажень, які ведуть спортсменів до соціально значущих змагань. Він представляє собою виконання ударів руками й ногами та захисту від них, кидки, больові прийоми, пов'язані зі значними ризиковими моментами й небезпекою для військовослужбовців, які займаються даним видом спорту. Modern hand-to-hand combat is often characterized by the manifestation of unfavorable aspects associated with the lack of effective psychological training and psychological justification for intense physical and psychological stress that lead athletes to socially significant competitions. It involves the execution of punches and kicks and defense against them, throws, painful techniquesassociated with significant risks and danger for military personnel involved in this sport. Thus, the formation of the state of mental and psychological readiness of hand-to-hand specialists in the process of military professional activity and preparation for competitions remains an urgent issue.Документ Ефективність застосування степ-аеробіки у фізичному вихованні дітей молодшого шкільного віку(ЛДУФК імені Івана Боберського, 2024-05-10) Римар, Ольга; Ханікянц, Олена; Rymar, Olha; Khanikiants, OlenaМета роботи – визначити ефективність використання програми степ-ае- робіки для підвищення фізичної підготовленості дітей молодшого шкільного віку. The purpose of the work is to determine the effectiveness of the step aerobics program to improve physical fitness of primary school children. of primary school age.Документ Завдання, основні напрямки та організаційні форми фізичного виховання дорослого населення : лекція № 16/17(2018-11-23) Римар, Ольга; Rymar, OlhaМета - розширити знання студентів стосовно особливостей організації фізичного виховання дорослого населення.Документ Завдання, основні напрямки та організаційні форми фізичного виховання дорослого населення : лекція № 2 з дисципліни “ТіМФВ” для студентів 4 курсу факультету педагогічної освіти(2019-05-23) Римар, Ольга; Маланчук, Галина; Rymar, Olha; Malanchuk, Halyna; Кафедра теорії та методики фізичної культуриМета: Вдосконалити знання студентів з основних напрямків та організаційних форм фізичного виховання дорослого населення.