Перегляд за Автор "Martyniv, Oleh"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Can integrative physical education improve physical development of schoolchildren ? With a kind of emptiness ?(2018) Bodnar, Ivanna; Dukh, Tetiana; Martyniv, Oleh; Hoshovska, Larysa; Боднар, Іванна; Дух, Тетяна; Матвіїв, Олег; Гошовська, ІринаElaboration of the concept of inclusive education demands the continuation of the research in order to clarify its effectiveness under various conditions and with different contingent. The research objective was to compare the effect of segregative and integrative physical education classes (PE) upon physical development indicators in the apparently healthy middle secondary school age students and the students with minor health problems. Two separate groups of schoolchildren (N=1417, aged 10-15) underwent a medical examination. One group of students attended segregative physical education classes, for the other group physical education classes were conducted integratively according to the students’ health status. The ratio of the total number of physical development significant growth rates in the sets of segregative and integrative mode of PE classes indicates a slightly higher efficiency of integrated PE classes as compared to segregative ones, which was confirmed statistically.Документ General endurance of first-year university students in the context of Covid-19 pandemics(2021-12-02) Zanevskyy, Ihor; Labartkava, Kostiantyn; Sirenko, Romana; Rybchych, Ivan; Dulibskyy, Andriy; Martyniv, Oleh; Zakhidnyy, Vasyl; Заневський, Ігор; Лабарткава, Костянтин; Сіренко, Романа; Рибчич, Іван; Дулібський, Андрій; Мартинів, Олег; Західний, ВасильAbstract The Covid-–19 pandemics caused significant damage to the system of physical education of students. The purpose of this research was to create a practical model of general physical endurance of first-year university male students in the context of the pandemic of the corona virus. The testing was carried out during physical education classes, which took place according to the first academic year curriculum. The time of overcoming the 2000 meters course on the stadium treadmill was measured in September and in March of the academic year 2019-2020. During the research stage, the indicator of general endurance of students of all the three universities statistically significantly deteriorated. According to the results of ANOVA the absence of a statistically significant difference in the value of the indicator of general endurance between students of three universities both at the beginning and at the end of the research stage was revealed. Анотація Пандемія Covid-19 завдала значної шкоди системі фізичного виховання учнів. Мета цього дослідження полягало у створенні практичної моделі загальної фізичної витривалості студентів-першокурсників ВНЗ у контексті пандемія коронавірусу. Тестування проводилося на уроках фізкультури, які проходили згідно до навчального плану першого н.р. Час подолання дистанції 2000 метрів на біговій доріжці стадіону був вимірюється у вересні та березні 2019-2020 навчального року. На етапі дослідження показник заг витривалість студентів усіх трьох університетів статистично суттєво погіршилася. За результатами ANOVA відсутність статистично достовірної різниці у значенні показника загальної витривалості між учнями с було виявлено три університети як на початку, так і наприкінці етапу дослідження.