Перегляд за Автор "Huzii, Ivanna"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Modeling the process of risk management response to the negative impact of risks as the basis for ensuring economic security(2021) Kryshtanovych, Svitlana; Gutsulyak, Viktoriya; Huzii, Ivanna; Helzhynska, Tetiana; Shepitchak, Valentyna; Криштанович, Світлана; Гуцуляк, Вікторія; Гузій, Іванна; Гелшьжинська, Тетяна; Шепічак, ВалентинаPurpose – the main purpose of the article is to form a methodological approach to counteract risks that most negatively affect the system of ensuring the economic security of engineering enterprises. Мета – основною метою статті є формування методичного підходу протидіяти ризикам, які найбільш негативно впливають на систему забезпечення економічної безпеки машинобудівних підприємств.Документ Modeling the process of risk management response to the negative impact of risks as the basis for ensuring economic security(2021-11-01) Kryshtanovych, Svitlana; Gutsulyak, Viktoriya; Huzii, Ivanna; Helzhynska, Tetiana; Криштанович, Світлана; Гуцуляк, Вікторія; Гузій, Іванна; Гельжинська, Тетяна; Шепітчак, ВалентинаAbstract. Purpose – the main purpose of the article is to form a methodological approach to counteract risks that most negatively affect the system of ensuring the economic security of engineering enterprises. Research methodology – the research methodology involves the application of the theory of graph connections, modeling from IDEF0. Findings – the main risks that most negatively affect the system of ensuring the economic security of engineering enterprises were identified, modeling of the main stages of response to their impact was carried out. Research limitations – the article has a number of limitations and this applies to the area of the study. The emphasis was on the engineering industry. In addition, it should be noted that there are other modeling methods for mapping the stages of response to the negative impact of risks. Practical implications – practical application of our methodological approach can be suitable for engineering enterprises. Originality/Value – the originality of the study lies in the presented methodological approach to identifying the risks that most negatively affect the system of economic security of engineering enterprises and modeling the process of responding to this impact. Анотація. Мета – основною метою статті є формування методологічного підходу протидіяти ризикам, які найбільш негативно впливають на систему забезпечення економічної безпеки машинобудівних підприємств. Методологія дослідження – методологія дослідження передбачає застосування теорії зв'язки графів, моделювання з IDEF0. Висновки – основні ризики, які найбільш негативно впливають на систему економічного забезпечення визначено охорону машинобудівних підприємств, моделювання основних етапів реагування до їх впливу було здійснено. Обмеження досліджень – стаття має ряд обмежень, і це стосується області навчання. Акцент робився на машинобудівній галузі. Крім того, слід зазначити що існують інші методи моделювання для відображення етапів реакції на негатив вплив ризиків. Практичні наслідки – практичне застосування нашого методологічного підходу може бути доцільним для машинобудівних підприємств. Оригінальність/Цінність – оригінальність дослідження полягає в представленому методологічному підході визначення ризиків, які найбільш негативно впливають на систему економічної безпеки Росії машинобудівних підприємств та моделювання процесу реагування на цей вплив.Документ Prospects for the Development of Inclusive Education using Scientific and Mentoring Methods under the Conditions of Post-Pandemic Society(2020) Kryshtanovych, Myroslav; Kryshtanovych, Svitlana; Stechkevych, Oleh; Ivanytska, Oksana; Huzii, Ivanna; Криштанович, СвітланаThe main goal of the article is to identify prospects for the development of inclusive education using mentoring methods in Post-Pandemic society. Inclusive education involves finding a child with special needs in a mass general educational preschool or school institution, mastering knowledge, skills and abilities in the same time frame as a healthy child. The idea of inclusion is based on the fact that the life of children with disabilities should be closest to the conditions and lifestyle of the society in which they are. The study of the inclusion development in Lviv region was conducted in general educational institutions (GEIs), participants of which were respondents with experience in providing educational and rehabilitation services to people with disabilities. The research is based on the principles of an expert reach and his competence in a particular problem. It is shown, that in each educational institution there are people with different nosologies, 11% among them are without a status of a disabled person and 89% of children have the status of a disabled person. That is why, in order to ensure the rights of people with disabilities, it is necessary to create a universal design in educational institutions, to increase the qualification of the educational institutions personnel for provision of highquality services for people with disabilities, as well as provision of psychological and physiological rehabilitation for this category of people in Post-Pandemic society.