Перегляд за Автор "Gontar, Zoriana"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Implementation of a competence-based approach in the process of teacher's project activities(2021-10-05) Bilyk, Valentyna; Chekhovska, Liubov; Gontar, Zoriana; Chernysh, Natalia; Ravchyna, Tetyana; Білик, Валентина; Чеховська, Любов; Гонтар, Зоряна; Черниш, Наталія; Равчина, ТетянаThe purpose of the article is to study the competence-based approach in the process of project activity of the teacher. The research methodology is formed from the most frequently used methods and principles of scientific and theoretical research. In addition, the article uses the following methods: general scientific; methods of theoretical analysis; specific scientific methods. Modern society requires the upbringing of independent, proactive, responsible citizens who are able to effectively interact in the implementation of social, industrial and economic tasks. The fulfillment of these tasks requires the development of personal qualities and creative abilities of a person, the ability to independently acquire new knowledge and solve problems and navigate in the life of society. The result of the research is the identification of key aspects of the implementation of the competence-based approach in the process of project activities of the teacher. Мета статті полягає в тому, щоб вивчити компетентнісний підхід у процесі проекту діяльність вчителя. Дослідження методологія формується з найбільш часто використовувані методи і принципи наукових і теоретичні дослідження. В додаток, у статті використовується наступне методи: загальнонаукові; методи теоретичного аналізу; конкретні наукові методи. Сучасні суспільство вимагає виховання незалежний, ініціативний, відповідальні громадяни, які здатні ефективно взаємодіяти в здійснення соціальних, виробничих та економічні завдання. Виконання виконання цих завдань вимагає розвиток особистісних якостей творчі здібності людини, здатність самостійно набувати нові знання і вирішити проблеми та орієнтуватися в житті Росії суспільство. Результатом дослідження є визначення ключових аспектів реалізація компетентнісний підхід у процес проектної діяльності вчитель.Документ Methodological Approach for Developing Legal Frameworks to Protect Land Relations in Homeland Security(2023-06-30) Jadallah Mansour Shakhatreh, Hisham; Ahmad Faleh Alazzam, Farouq; Vashchyshyn, Mariya; Shparyk, Nazar; Gontar, Zoriana; Ващишин, МаріяThe main purpose of the article is the formation of a methodological approach that ensures the creation of such a legal framework that would provide protection in the process of land relations to ensure homeland security. Within the scope of the study, the main model and its characteristics were presented. To do this, the scientific task will be to find a new methodological approach to present the main stages of creating a legal framework for the protection of land relations in the system to ensure homeland security. The object of the study is safety and security in land relations. The research methodology involves the application of a methodical approach to modeling the formation of a legal framework for the legal protection of land relations in the homeland security system. The key methods were PEST and IDEF. As a result of the study, a methodological approach was proposed to model the stages of formation of the legal basis for ensuring the legal protection of land relations in the system of homeland security. The scientific novelty of the results obtained lies in the presented methodological approach, which contributed to the increase in the effectiveness of the formation of the legal basis for ensuring the legal protection of land relations in the system of homeland security. The ways of solving the problem presented in the model can be used in the framework of legal activities. The study is limited by taking into account legal and organizational aspects, but not environmental ones. Основною метою статті є формування методичного підходу, що забезпечує створення такої законодавчої бази, яка б забезпечувала захист у процесі земельні відносини для забезпечення безпеки вітчизни. В рамках дослідження основна модель та були представлені його характеристики. Для цього науковим завданням буде пошук нового методологічний підхід до представлення основних етапів створення нормативно-правової бази захист земельних відносин у системі забезпечення безпеки вітчизни. Об'єктом вивчення безпеки та безпеки у земельних відносинах. Методологія дослідження передбачає застосування методичного підходу до моделювання формування правової бази для правовий захист земельних відносин у системі національної безпеки. Ключові методи були PEST і IDEF. У результаті дослідження запропоновано методичний підхід змоделювати етапи формування правової основи забезпечення правової охорони землі відносини в системі внутрішньої безпеки. Наукова новизна отриманих результатів полягає в представленому методологічному підході, який сприяв збільшенню в ефективність формування правової основи забезпечення правової охорони землі відносини в системі внутрішньої безпеки. Представлені шляхи вирішення проблеми в моделі можна використовувати в рамках юридичної діяльності. Дослідження обмежується з урахуванням правових та організаційних аспектів, але не екологічних.Документ The system of managing the pedagogical process of training students-specialists in the tourism sector in the conditions of COVID-19(Rev. Tempos Espaços Educ, 2021-07-31) Оленич, Ірина; Гонтар, Зоряна; Боруцька, Юлія; Olenych, Iryna; Gontar, Zoriana; Borutska, YuliiaThe last few years have seen an increase in competitiveness in many areas of the economy of the developed countries of the world. The only urgent problem is the training of personnel in the field of tourism, in particular during pandemic restrictions. And this problem is more complicated than just a shortage of graduates. Pedagogical training in the field of tourism is a systematic and organized training of qualified specialists in hotels and other accommodation facilities, facilities and means of recreation, public catering, as well as facilities for business, health, sports, and educational purposes. Currently, the market situation is such that graduates of specialized educational institutions do not meet professional requirements that meet international standards. Today's specialists have a low professional level, so hotels and travel companies, which have their own training programs, have to retrain hired employees. Young specialists have insufficient competence and lack of adaptive skills that they should possess in a developed competitive environment. Taking this into account, the purpose of this article is to determine and analyze the features of managing the training of future specialists in the tourism industry in a pandemic. The analysis of the problem was carried out by using traditional methods of analysis and interpretation of statistical and literary criticism with new approaches to analysis, synthesis and abstraction. As a result, the main pedagogical aspects of the educational process management system for the training of future specialists in the tourism sector in higher education institutions were characterized.