Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • Yкраї́нська
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Fedorenko, S. V."

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Item
    Національно-культурна ідентичність у становленні підлітка
    (2019-11-19) Журба, К. О.; Бех, І. Д.; Докукіна, О. М.; Федоренко, С. В.; Шкільна, І. М.; Zhurba, К. О.; Bekh, I. D.; Dokukina, О. М.; Fedorenko, S. V.; Shkilna, І. М.
    Монографія присвячена теоретичним і методичним засадам формування національно-культурної ідентичності у підлітків. На основі аналізу наукової літератури визначено поняття «національно-культурна ідентичність підлітків», «готовність батьків до формування національно-культурної ідентичності у підлітків», розкрито основні виклики, сутність, етапи, моральні цінності, психологічні особливості формування національно-культурної ідентичності у дітей підліткового віку. Визначено основні принципи формування національно-культурної ідентичності. Схарактеризовано критерії показники та рівні вихованості національно-культурної ідентичності підлітків. Обґрунтовано структурно-функціональну модель та педагогічні умови формування у підлітків національно-культурної ідентичності. Розкрито особистісно орієнтовану методику виховання. The monograph is devoted to the theoretical and methodical foundations of the formation of national and cultural identity among teenagers. The main challenges, essence, stages, moral values, psychological ones are disclosed peculiarities of the formation of national and cultural identity in adolescent children. The main principles of the formation of national and cultural identity are determined. The criteria, indicators and levels of upbringing of the national and cultural identity of teenagers are characterized. The structural-functional model and pedagogical conditions for the formation of national-cultural awareness among teenagers are substantiated identity A personally oriented method of education is revealed.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback

We collect and process your personal information for the following purposes: Authentication, Preferences, Acknowledgement and Statistics.
To learn more, please read our
privacy policy.

Customize