Перегляд за Автор "Chubinska, Nataliia"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Analysis of tolerance as a systemic characteristic of a student's personality(2024) Kryshtanovych, Svitlana; Aliieva, Olha; Onyschuk, Iryna; Chubinska, Nataliia; Ivah, Svitlana; Криштанович, СвітланаIn the article, it is noted that in the modern world, in the context of global socio-economic and political changes, the problem of tolerance is attracting increasingly more attention, and this, in turn, engages more researchers to its solution. Intolerance has become one of the biggest global problems of the modern world. In these conditions, it is important for science and practice to resolve the issue of identifying the conditions for the development of tolerance, tools with which to determine the level and ways of its development, based on individual, age, and other personality characteristics. It can best be achieved in the conditions of higher education. In the article, the key and root issues of intolerance among student youth are outlined, and vectors of systemic integration of shaping tolerance into higher education curricula are suggested. У статті зазначається, що в сучасному світі, в контексті глобальних соціально-економічних і політичних змін, проблема толерантності привертає дедалі більше уваги, а це, у свою чергу, залучає до її вирішення все більше дослідників. Нетерпимість стала однією з найбільших глобальних проблем сучасного світу. У цих умовах для науки і практики актуальним є вирішення питання про виявлення умов розвитку толерантності, засобів визначення рівня та шляхів її розвитку з урахуванням індивідуальних, вікових та інших особливостей особистості. Найкраще цього можна досягти в умовах вищої освіти. У статті окреслено ключові та корінні проблеми інтолерантності студентської молоді та запропоновано вектори системної інтеграції формування толерантності у навчальні програми вищої освіти.Документ Philosophical and psychological approach to self-development of scientific and pedagogical workers(Published by the decision of the Scientific Council of Khachatur Abovian Armenian State Pedagogical University, 2021-11-21) Kryshtanovych, Svitlana; Chubinska, Nataliia; Gavrysh, Iryna; Khltobina, Oleksandra; Shevchenko, ZhannaThe study‟s main purpose is to highlight the philosophical and psychological aspects of the selfdevelopment of scientific and pedagogical workers in the context of the development of the education system. The article uses various methods to conduct research, namely general scientific methods: formallogical, systemic, structural-functional, concrete-historical. The pedagogical synergetics is considered as part of the research. Pedagogical synergetics, which explains the development of a complex system, education, is a new philosophy of the educational process. Pedagogical synergetics makes it possible to approach the development of problems of the development of pedagogical systems and the pedagogical process in a new way, considering them primarily from the standpoint of openness, co-creation and orientation towards self-development. As a result, philosophical, psychological and pedagogical approaches to self-improvement are characterized.Документ The Application of Health Pedagogy in the Context of the Formation of Physical Education among Schoolchildren(2021) Kryshtanovych, Svitlana; Balukh, Mykola; Buchkivska, Galyna; Chubinska, Nataliia; Ilina, Daria; Криштанович, Світлана; Балух, Микола; Бучківська, Галина; Чубінська, Наталія; Ільіна, ДаріяObjectives. The purpose of our study is to form a model for implementing the health care system for the formation of sports education among schoolchildren.Мета нашого дослідження – сформувати модель впровадження системи охорони здоров’я для формування спортивного виховання школярів.Документ The Application of Health Pedagogy in the Context of the Formation of Physical Education among Schoolchildren(2021) Kryshtanovych, Svitlana; Balukh, Mykola; Buchkivska, Galyna; Chubinska, Nataliia; Ilina, Daria; Криштанович, СвітланаAt the present stage of the development of society, one of the priority tasks of the state is to improve the system of physical education for schoolchildren. Recently, the problem of reforming the school system of physical education has become extremely urgent. Objectives. The purpose of our study is to form a model for implementing the health care system for the formation of sports education among schoolchildren. Methods. The basis of our methodology is the functional modeling system IDEF0, which allows us to form a model according to the goal set in the study. Results. Our research has brought an original result, which consists in the formation of a model for implementing a health care system for the formation of physical education among schoolchildren. Conclusion. Further research will be aimed at analyzing the attitude of physical culture teachers to innovations that are declared in the curriculum based on the principle of variability, as well as the willingness of specialists to work according to modular programs. На сучасному етапі розвитку суспільства одним із пріоритетних завдань держави є вдосконалення система фізичного виховання школярів. Останнім часом актуальною є проблема реформування шкільної системи фіз освіта стала надзвичайно актуальною. Цілі. Метою нашого дослідження є формування моделі реалізації система охорони здоров’я для формування спортивного виховання школярів. методи. Основа нашої методики – система функціонального моделювання IDEF0, яка дозволяє формувати модель відповідно до поставленої в дослідженні мети. Результати. Наше дослідження принесло оригінальний результат, який полягає у формуванні моделі реалізації медичної допомоги система формування фізичного виховання у школярів. Висновок. Подальші дослідження будуть спрямовані на аналіз ставлення вчителів фізичної культури до нововведень, які декларуються у навчальних програмах за принципом варіативність, а також готовність спеціалістів працювати за модульними програмами.Документ The Use of Health Pedagogy in the Context of the Formation of Physical Education among Schoolchildren(2021-09-06) Kryshtanovych, Svitlana; Balukh, Mykola; Buchkivska, Galyna; Chubinska, Nataliia; Ilina, Daria; Криштанович, Світлана; Балуха, Миколи; Бучківська, Галина; Чубінська, Наталія; Іліна, ДаринаABSTRACT Background. At the present stage of development of society, one of the priority tasks of the state is to improve the system of physical education of schoolchildren. Recently, the problem of reforming the school system of physical education has become extremely urgent. Objectives. The purpose of our study is to form a model for implementing the health care system for the formation of sports education among schoolchildren. Methods. The basis of our methodology is the functional modeling system IDEF0, which allows us to form a model according to the goal set in the study. Results. Our research has brought an original result, which consists in the formation of a model for implementing a health care system for the formation of physical education among schoolchildren. Conclusion. Further research will be aimed at analyzing the attitude of physical culture teachers to innovations that are declared in the curriculum based on the principle of variability, as well as the willingness of specialists to work according to modular programs. АНОТАЦІЯ Довідка. На сучасному етапі розвитку суспільства одним із пріоритетних завдань держави є вдосконалення системи фізичного виховання школярів. Останнім часом постає проблема реформування шкільної системи фізичного виховання стають надзвичайно терміновими. Цілі. Метою нашого дослідження є формування моделі впровадження системи охорони здоров’я для формування спортивної освіти серед школярів. Методи. Основою нашої методології є функціонал система моделювання IDEF0, що дозволяє формувати модель відповідно до мети, поставленої у дослідженні. Результати. Наше дослідження має принесла оригінальний результат, який полягає у формуванні моделі впровадження системи охорони здоров’я для формування фізичного виховання серед школярів. Висновок. Подальші дослідження будуть спрямовані на аналіз ставлення фізичного вчителів культури до інновацій, які задекларовані в навчальній програмі на основі принципу мінливості, а також готовність фахівців працювати за модульними програмами.