Перегляд за Автор "Bilyk, Valentyna"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Implementation of a competence-based approach in the process of teacher's project activities(2021-10-05) Bilyk, Valentyna; Chekhovska, Liubov; Gontar, Zoriana; Chernysh, Natalia; Ravchyna, Tetyana; Білик, Валентина; Чеховська, Любов; Гонтар, Зоряна; Черниш, Наталія; Равчина, ТетянаThe purpose of the article is to study the competence-based approach in the process of project activity of the teacher. The research methodology is formed from the most frequently used methods and principles of scientific and theoretical research. In addition, the article uses the following methods: general scientific; methods of theoretical analysis; specific scientific methods. Modern society requires the upbringing of independent, proactive, responsible citizens who are able to effectively interact in the implementation of social, industrial and economic tasks. The fulfillment of these tasks requires the development of personal qualities and creative abilities of a person, the ability to independently acquire new knowledge and solve problems and navigate in the life of society. The result of the research is the identification of key aspects of the implementation of the competence-based approach in the process of project activities of the teacher. Мета статті полягає в тому, щоб вивчити компетентнісний підхід у процесі проекту діяльність вчителя. Дослідження методологія формується з найбільш часто використовувані методи і принципи наукових і теоретичні дослідження. В додаток, у статті використовується наступне методи: загальнонаукові; методи теоретичного аналізу; конкретні наукові методи. Сучасні суспільство вимагає виховання незалежний, ініціативний, відповідальні громадяни, які здатні ефективно взаємодіяти в здійснення соціальних, виробничих та економічні завдання. Виконання виконання цих завдань вимагає розвиток особистісних якостей творчі здібності людини, здатність самостійно набувати нові знання і вирішити проблеми та орієнтуватися в житті Росії суспільство. Результатом дослідження є визначення ключових аспектів реалізація компетентнісний підхід у процес проектної діяльності вчитель.Документ Influence of psychological conditions on the level of creative imagination(2022-06-14) Kryshtanovych, Svitlana; Bilyk, Valentyna; Matvienko, Olena; Stepanenko, Liudmyla; Tsvietkova, Hanna; Криштанович, Світлана; Білик, Валентина; Матвієнко, Олена; Степаненко, Людмила; Цвєткова, ГаннаThe main purpose of the study is to determine the influence of psychological conditions on the development of creative imagination. As a result of research, we applied several key methods that allowed us to achieve this goal. First of all, it is a method of theoretical analysis and synthesis. Also, methods of correlation analysis and a number of empirical methods were used for the existing experimental group (observation, conversation, questionnaire, testing). The analysis of the psychological conditions of the correlation matrix showed that there is a noticeably high connection between the influences of psychological conditions on the development of creative imagination, thereby confirming our assumption. According to the results of the study of the development of creative imagination, the dominance of the middle and low levels of its development was established. In addition, the criteria of creative imagination were diagnosed, which included the originality of images, flexibility of images, performance of images, speed of the created image. It was found that the most developed is the originality of images, the least developed is the performance of images. Основною метою дослідження є визначення впливу психологічних умов на розвиток творчої уяви. У результаті дослідження ми застосували кілька ключових методів, які дозволили нам досягти поставленої мети. Перш за все, це метод теоретичного аналізу та синтезу. Також для існуючої експериментальної групи були використані методи кореляційного аналізу та ряд емпіричних методів (спостереження, бесіда, анкетування, тестування). Аналіз психологічних умов кореляційної матриці показав, що існує помітно високий зв’язок між впливами психологічних умов на розвиток творчої уяви, що підтвердило наше припущення. За результатами дослідження розвитку творчої уяви, встановлено домінування середнього та низького рівнів його розвитку. Крім того, діагностовано критерії творчої уяви, до яких входили оригінальність образів, гнучкість образів, продуктивність образів, швидкість створюваного образу. Виявлено, що найбільш розвинена оригінальність образів, найменш розвинена продуктивність образів.