Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/4069
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Шиян, Олена | - |
dc.contributor.author | Сливка, Євгенія | - |
dc.date.accessioned | 2016-01-29T10:48:58Z | - |
dc.date.available | 2016-01-29T10:48:58Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | Shyyan O. Professional development of physical education teachers for health promotion in school / Olena Shyyan, Yevheniya Slyvka // Фізична активність, здоров'я і спорт. – 2012. - № 3(9) - С. 52 - 57. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/4069 | - |
dc.description | The problem of improving the professional development physical education teachers in the health promotion of the schoolchildren is certain by a number of regulatory and legal acts of Ukraine in sphere of education. The aim of the study was to analyze the theoretical and methodological foundations of professional development for teachers of physical education as health promoters. The study was conducted by analyzing the literature, and conducting questioning among active teachers of physical culture (20 pers.) and students of Lviv State University of Physical Education as future teachers (111 pers.). In our research we have established the contradiction between the objective needs of society in specialists mat can professionally engage in health promotion and low valeological basic education as a significant component of training. Analysis of the questioning showed relatively low levels of self-commranent to health promotion for school children. | uk_UA |
dc.description.abstract | Проблему удосконалення професійного розвитку вчителів фізичної культури щодо промоції здоров'я школярів підтверджено низкою нормативно-правових актів України. Метою дослідження було здійснити теоретико-методичний аналіз основ професійного розвитку вчителів фізичної культури для промоції здоров'я та здорового способу життя (ЗСЖ). Дослідження проводилося на основі аналізу літературних джерел, а також проведення опитування та анкетування серед учителів фізичної культури (20 осіб) та студентів Львівського державного університету фізичної культури як майбутніх учителів ( i ll осіб). У результаті дослідження ми встановили суперечності між об'єктивними потребами суспільства у фахівцях, здатних професійно займатися промоцією здоров'я, та низьким рівнем базової валеологічної освіти як значущого компонента професійної підготовки. Аналіз даних анкетування показав доволі низький рівень самооцінки готовності до промоції здоров'я для школярів. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.subject | вчитель фізичної культури | uk_UA |
dc.subject | промоція здоров'я | uk_UA |
dc.subject | фізична культура | uk_UA |
dc.subject | beafeb proraotion | uk_UA |
dc.subject | physical education | uk_UA |
dc.title | Professional development of physical education teachers for health promotion in school | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Наукові праці професорсько-викладацького складу ЛДУФК |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
ФА, здоровя і спорт 2012.pdf | 163.5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.