Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/37105
Title: | Формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх бакалаврів фізичної терапії у процесі вивчення фахових дисциплін |
Other Titles: | Formation of health-saving competence of future bachelors of physical therapy in the process of studying special disciplines |
Authors: | Чепурка, Олег Юрійович Chepurka, Oleh Yuriiovych |
Keywords: | здоров’язбережувальна компетентність, формування здоров’язбережувальної компетентності модель формування здоров’язбережувальної компетентності майбутні бакалаври фізичної терапії health-saving competence formation of health-saving competence model of formation of health-saving competence future bachelors of physical therapy professional disciplines educational environment of a higher education institution |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Рівненський держ. гуманіт. ун-т |
Citation: | Чепурка О. Ю. Формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх бакалаврів фізичної терапії у процесі вивчення фахових дисциплін : дис. …д-ра філософії : 01 ; 011 / Чепурка Олег Юрійович. – Рівне, 2023. – 281 с. |
Series/Report no.: | дисертації; |
Abstract: | У дисертації вперше здійснено теоретичне узагальнення та наукове вирішення проблеми формування здоровʼязбережувальної компетентності майбутніх бакалаврів фізичної терапії у процесі вивчення фахових дисциплін. Розглянуто провідні наукові підходи до проблеми дослідження у сукупності двох рівнів: загальнонаукового (холістичний і гуманістичний підходи) та конкретно-наукового (компетентнісний, аксіологічний та діяльнісний підходи). For the first time, the theoretical generalization and scientific solution to the problem of formation of health-saving competence of future bachelors of physical therapy in the process of studying professional disciplines was carried out in the dissertation. The leading scientific approaches to the research problem are considered in the combination of two levels: general scientific (holistic and humanistic approaches) and specific scientific (competence, axiological and activity approaches). |
URI: | https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/37105 |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Chepurka O_2024-.pdf.pdf | 2.6 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.