Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32442
Title: Формування готовності майбутніх учителів до організації шкільного туризму (теоретико-методичний аспект)
Other Titles: Formation of readiness of future teachers for the organization of school tourism (theoretical and methodological aspect)
Authors: Дудорова, Л. Ю.
Keywords: туризм
організація туризму
туристична підготовка
учитель
tourism
organization of tourism
tourist training teacher
Issue Date: 28-Apr-2014
Citation: Дудорова Л. Ю. Формування готовності майбутніх учителів до організації шкільного туризму (теоретико-методичний аспект) : монографія / Л. Ю. Дудорова. – Вінниця : Нілан-ЛТД, 2014. – 424 с.
Series/Report no.: монографії;
Abstract: У монографії досліджено готовність майбутніх учителів до організації шкільного туризму як соціально-педагогічну проблему. Вивчено структурно-функціональну модель готовності майбутніх учителів до професійно-туристичної діяльності, визначено критерії та показники рівня ії сформованості. На основі аналізу теоретичних підходів до формування професійно-туристичної готовності та результатів констатувального експерименту обґрунтовано концептуальні засади та розроблено методику ії формування у майбутніх учителів. The monograph examines the readiness of future teachers to organize school tourism as a socio-pedagogical problem. The structural and functional model of readiness of future teachers for professional and tourist activity is studied, criteria and indicators of the level of its formation are determined. Based on the analysis of theoretical approaches to the formation of professional and tourist readiness and the results of the statement experiment, the conceptual principles are substantiated and the method of its formation in future teachers is developed.
URI: http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/32442
Appears in Collections:Монографія

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dydorova 20160203_106_2014.pdf2.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.